2023-06-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
I så fall är väldigt få självförsörjande. En barnfamilj går bort direkt. Det räcker med att ha ett eller två barn på dagis.
barn räknas inte i kalkylen - det är endast personer i arbetsför ålder som inkluderas.
Barn räknas inte heller i statistiken över arbetslös trots att de saknar arbete...
Är det jättesvårt att förstå - fråga en vuxen.
Citera
2023-06-02, 18:22
Medlem
Ollonbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
En artikel från tidningen Arbetet angående statistik från SCB som visar vilken typ av inkomst de med låg sådan har. Det visar sig att bilden att nästan 700,000 invandrare på bidrag inte stämmer alls, eller ens är i närheten av att stämma. 🙀 Tydligen har Moderaterna och SD felaktigt (?) kallat låginkomsttagare för icke-självförsörjande.

Några citat från artikeln:

https://arbetet.se/2023/06/02/fa-av-...ver-pa-bidrag/

Tankar?

Tankar?
Det finns ingen anledning att så stor andel i Sverige ska var utomeuropéer.
Spelar ingen roll för mig om de kostar pengar eller inte.
Ut ska de med eller utan våld.
Citera
2023-06-02, 18:29
Bannlyst
Så TS tycker att vi skall lita på vänsterextream Arbete som källa? Varför inte använda Expo, Etc eller grönköpingveckorbland som källa, om man nu vill vara oseriösa i den här frågan .
Citera
2023-06-02, 18:39
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Trodde man hade vant sig vid hur mycket högern ljuger, men jävlar vilket oärligt och lögnaktigt sätt att läsa statistik på. De måste ju ställas till svars för det här.

Enligt den definitionen har jag också varit icke-självförsörjande stora delar av mitt liv. Men självförsörjande har jag ju alltid varit, bara på en låg inkomst. Tur att jag inte är invandrare så att min låga lön inte hade tolkats om till bidragsberoende och använts som ett argument för att kasta ut mig ur landet.

Det är ju bara petitesser, problemet är fortfarande alla dom hundratusentals invandrare som inte försörjer sig själva. Dessa gäster ska ut
Citera
2023-06-02, 18:45
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Så TS tycker att vi skall lita på vänsterextream Arbete som källa? Varför inte använda Expo, Etc eller grönköpingveckorbland som källa, om man nu vill vara oseriösa i den här frågan .

Arbetet vänsterextremt? Nej, nu tar du nog allt i lite väl. Försök sansa dig så du inte bajsar på dig eller får brock.

Och sen är källan som tidningen hänvisar till Statistiska Centralbyrån. Men de är säker också vänsterextrema antar jag.
Citera
2023-06-02, 19:08
Medlem
Citat:
Arbetet vänsterextremt? Nej, nu tar du nog allt i lite väl. Försök sansa dig så du inte bajsar på dig eller får brock.

Och sen är källan som tidningen hänvisar till Statistiska Centralbyrån. Men de är säker också vänsterextrema antar jag.
https://scb.se/pressmeddelande/nasta...komststandard/
Det här säger väl emot det du försöker argumentera för. Invandrare är fattigare än vad svenskar är. Lite intressant att tidningen inte länkar till undersökningen så att man kan läsa själv och se om tidningen tolkar siffror som fan läser bibeln. Letade på deras hemsida men gav upp då jag inte hittade själva undersökningen
Citera
2023-06-02, 19:24
Medlem
over9ks avatar
Du vet att staten subventionerar dessa arbeten
Citera
2023-06-03, 18:04
Medlem
Citat:

Nu tror jag inte SCB specifikt mätt det som avses i tråden.
Jag tror att tidningen tagit TVÅ parametrar och jämfört.
Hur många arbetar och hur många som SD anser är försörjda av staten.
Man kan absolut göra så - men är det relevant? Vad säger svaret?
Tja inte mycket då det ena inte är ett mått på det andra.
Citera
2023-06-03, 20:18
Medlem
Sladdarens avatar
SCB har alltid missvisande siffror inkl felaktiga mätningar som inte tar med vissa saker som är direkt inberäknande. De utessluter fakta

Vem har sagt att man ska lita på SCB ?

Vem styr eller la grunden för det med regler arbetssätt metod osv - SCB ?

Iom att SCB är vänsterstyrt i regelverket så behövs ju ochså den organsitionen totalt formatteras
Det är många myndigheter som är sosseimpregnerat
Citera
2023-06-04, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hur skulle du kunnat ingå i den gruppen om du inte uppbär bidrag ?
Klarar du dej på dina inkomster är du ju inte bidragsberoende

har du svårt för skriven text ? dyslexi ?

Men om politikerna förbjuder företagare att utnyttja människor som låglöneslavar så kan ju människor leva utan bidrag, varför gör man inte så?
Citera
2023-06-04, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Du vet att staten subventionerar dessa arbeten

Menar du politikernas löner?
Citera
2023-06-04, 07:01
Medlem
over9ks avatar
Citat: