Citat:
Det kanske inte har sa mycket med personens alder eller min alder i det har fallet att gora som seriens alder. Arkiv X peakade trots allt precis innan Sopranos startade en vag av klass tv som helt enkelt inte fanns innan. Aven om jag saklart uppskattar nostalgin och 90 tals kanslan i serien sa hamnar den langre och langre ner pa listan over historiens basta tv serier. Nar jag sag hela serien under tidigt 2000 sa var den top 5, kanske top 3 for mig. Sen ramlade den ur top 10 och nu vet jag inte om den ar top 15 for mig. Vissa delar ar helt enkelt underkanda. Och andra sidan sa har den 24 avsnitt per sasong sa tar man bort de 5-10 samsta avsnitten per sasong sa hade det varit riktigt hog genomgaende klass pa den.
Var det verkligen precis innan Sopranos startade? Min magkänsla sa att det var långt innan men nu blev jag osäker på tidslinjen.
Hursomhelst så tackar jag för vad ni skrivit och jag blev faktiskt sugen på att se om serien. Jag har inte sett den sedan den gick "live" på svensk tv.
Ska ladda ner och se. Kanske återkommer jag i tråden därefter.
En av de få saker jag kommer ihåg från när jag såg den är den lokale FBI-chefen. Skallig och bredaxlad som bara den. Tråkig roll men jag kommer ihåg hur små Mulder och Scully såg ut när dom var i samma scener. Jag tror det har präglat mig mer än jag visste för jag ser nästan ut som honom idag. Väntar på mitt FBI-ID, tror det kommer på posten vilken dag som helst.