Citat:
Håller helt med, det är obehagligt att se det Lina ägnar sig åt. Hon dänger omkring honom som om han vore en smutsig gammal disktrasa. Hon beter sig faktiskt som om de varit gifta i ett 20 år långt dåligt äktenskap och hon inte kan skilja sig från honom av ekonomiska skäl (som i äldre tider). Hon är inte ärlig, hon borde ha sagt ifrån att experimentet är slut, det funkar inte, det finns ingen attraktion, tack och hejdå. Då hade de kunnat skiljas åt på ett vänskapligt sätt. Och Alex hade sluppit förnedras i tv.
TACK Hatter för din analys! Nu är vi där i programmet att det känns plågsamt att titta på det, ja förutom Fredrik och Stina då.
Och vad fruktansvärt snål produktionen är mot deltagarna nu, skitna slitna omoderna stugor, som de dessutom måste städa själva, och ta med egen dryck och mat. Jag tror att deltagarna hade kunnat skramla ihop till ett bättre utflyktsmål själva, de hade definitivt haft roligare.
TACK Hatter för din analys! Nu är vi där i programmet att det känns plågsamt att titta på det, ja förutom Fredrik och Stina då.
Och vad fruktansvärt snål produktionen är mot deltagarna nu, skitna slitna omoderna stugor, som de dessutom måste städa själva, och ta med egen dryck och mat. Jag tror att deltagarna hade kunnat skramla ihop till ett bättre utflyktsmål själva, de hade definitivt haft roligare.
Precis. Och på samma spår, apropå Linas brist på ärlighet – har vi sett henne säga någonting av vikt om sin egen person (som inte är sjukdomsrelaterat)? Alla deras samtal handlar hela tiden om honom, hans fel och brister. Jag minns att han ställde en relevant fråga – jag tror det var i bok-gate-avsnittet – och hon bollade genast tillbaka den utan att svara. Hon ger ingenting av sig själv som är uppriktigt, allt är regisserat. Nu i senaste programmet så tänkte jag på att det hade varit rimligt att Lina hakade på Carro som sa att "det bästa med Agust är att han stannar kvar trots att hon beter sig oskönt" eller nåt sånt. Det är ju en beskrivning som stämmer hundraprocentigt på Alex också. Men Lina satt knäpptyst. Har hon så dålig självinsikt? Det tror jag inte. Jag tror att hon inte ville bjuda Alex på beröm, för hon föraktar honom.