2023-05-31, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Håller helt med, det är obehagligt att se det Lina ägnar sig åt. Hon dänger omkring honom som om han vore en smutsig gammal disktrasa. Hon beter sig faktiskt som om de varit gifta i ett 20 år långt dåligt äktenskap och hon inte kan skilja sig från honom av ekonomiska skäl (som i äldre tider). Hon är inte ärlig, hon borde ha sagt ifrån att experimentet är slut, det funkar inte, det finns ingen attraktion, tack och hejdå. Då hade de kunnat skiljas åt på ett vänskapligt sätt. Och Alex hade sluppit förnedras i tv.

TACK Hatter för din analys! Nu är vi där i programmet att det känns plågsamt att titta på det, ja förutom Fredrik och Stina då.

Och vad fruktansvärt snål produktionen är mot deltagarna nu, skitna slitna omoderna stugor, som de dessutom måste städa själva, och ta med egen dryck och mat. Jag tror att deltagarna hade kunnat skramla ihop till ett bättre utflyktsmål själva, de hade definitivt haft roligare.

Precis. Och på samma spår, apropå Linas brist på ärlighet – har vi sett henne säga någonting av vikt om sin egen person (som inte är sjukdomsrelaterat)? Alla deras samtal handlar hela tiden om honom, hans fel och brister. Jag minns att han ställde en relevant fråga – jag tror det var i bok-gate-avsnittet – och hon bollade genast tillbaka den utan att svara. Hon ger ingenting av sig själv som är uppriktigt, allt är regisserat. Nu i senaste programmet så tänkte jag på att det hade varit rimligt att Lina hakade på Carro som sa att "det bästa med Agust är att han stannar kvar trots att hon beter sig oskönt" eller nåt sånt. Det är ju en beskrivning som stämmer hundraprocentigt på Alex också. Men Lina satt knäpptyst. Har hon så dålig självinsikt? Det tror jag inte. Jag tror att hon inte ville bjuda Alex på beröm, för hon föraktar honom.
Citera
2023-05-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusentankar1
Den där feministpsykologen verkar ju vara ett skämt. Kollade precis hennes instagram, hon har noll analytisk förmåga om situationen att Arvid skulle ha betett sig illa. Hon verkar inte fatta alls att man inte sover hos sina ex när man ska vara ifrån varandra för att få egentid.

Lol. Måste kolla!

Vilka odugliga mesar de svenska experterna är. MAFS Australia är så mycket bättre än svenska, på alla sätt.
Citera
2023-05-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Precis. Och på samma spår, apropå Linas brist på ärlighet – har vi sett henne säga någonting av vikt om sin egen person (som inte är sjukdomsrelaterat)? Alla deras samtal handlar hela tiden om honom, hans fel och brister. Jag minns att han ställde en relevant fråga – jag tror det var i bok-gate-avsnittet – och hon bollade genast tillbaka den utan att svara. Hon ger ingenting av sig själv som är uppriktigt, allt är regisserat. Nu i senaste programmet så tänkte jag på att det hade varit rimligt att Lina hakade på Carro som sa att "det bästa med Agust är att han stannar kvar trots att hon beter sig oskönt" eller nåt sånt. Det är ju en beskrivning som stämmer hundraprocentigt på Alex också. Men Lina satt knäpptyst. Har hon så dålig självinsikt? Det tror jag inte. Jag tror att hon inte ville bjuda Alex på beröm, för hon föraktar honom.

Tillägg till mitt eget inlägg: En orsak till. Hon är för kontrollerad och prestigefull för att säga något negativt om sig själv till främlingar. Allt hon sa under kvällen var väl typ: "Vad vi är modiga!".

Mm, verkligen.
Citera
2023-05-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusentankar1
Den där feministpsykologen verkar ju vara ett skämt. Kollade precis hennes instagram, hon har noll analytisk förmåga om situationen att Arvid skulle ha betett sig illa. Hon verkar inte fatta alls att man inte sover hos sina ex när man ska vara ifrån varandra för att få egentid.

Han har INTE sovit hos
något ex, det är en TRÅDSANNING.
Citera
2023-05-31, 23:41
Medlem
Feministpsykologen är sannerligen inte den vassaste kniven i lådan.
Hittade inte inlägget om Arvid, men hittade en uppmaning om att:

"Fira kvinnodagen med att återta din styrka!"

Måste vara riktad till Alex och Agust va?
Citera
2023-05-31, 23:43
Medlem
Citat:
Feministpsykologen är sannerligen inte den vassaste kniven i lådan.
Hittade inte inlägget om Arvid, men hittade en uppmaning om att:

"Fira kvinnodagen med att återta din styrka!"

Måste vara riktad till Alex och Agust va?

Vem är feministpsykologen? Kalle som gillar balle?
Citera
2023-05-31, 23:45
Medlem
Citat:
Jag såg samma sak idag, ändring skedd efter 2019, så möjligen inför programmet?
Från ett simpelt -son namn till det potenta Stark.

Tänker på låten ”Starke Arvid” med gruppen Ola frukt och flingor, (vilket jävla namn(!))

”Starke Arvid han kan lyfta tåg och bil.
Han kan springa över flera hundra mil.
Starke Arvid han är inte längre svag.
Han kan nog ta guld i en olympiad.”

https://youtu.be/lYfLCQhccN8
Citera
2023-05-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Vem är feministpsykologen? Kalle som gillar balle?

Nej, den blåsta kvinnan med frikyrklig uppsyn.
Kalle tycker jag är gullig på nåt sätt.
Citera
2023-05-31, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Tänker på låten ”Starke Arvid” med gruppen Ola frukt och flingor, (vilket jävla namn(!))

”Starke Arvid han kan lyfta tåg och bil.
Han kan springa över flera hundra mil.
Starke Arvid han är inte längre svag.
Han kan nog ta guld i en olympiad.”

https://youtu.be/lYfLCQhccN8

Ha ha! Arvids inspiration till namnbytet.
Citera
2023-05-31, 23:50
Medlem
Asbra bandnamn ju.
Nästan i klass med världens bästa bandnamn ever, "The Kristet utseende". (Där feministpsykologen skulle kunna vara med och spela maracas, för övrigt.)
Citera
2023-05-31, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Hade varit kul ifall Lina drog en lina.

Hade nog både hon själv och tv-tittarna mått bra av. Har aldrig sett en mer sur och förgrämd människa. Verkligen noll karisma och utstrålning.

Kanske taskigt att skriva. Men hon kan inte må bra inombords. Hjärtsjukdom eller ej.
Det är såklart upp till var och en hur man vill vara. Klart man får vara en kronisk surmule om man vill det. Men jag fattar inte varför man ställer upp i ett dejtingprogram då. Eller ger sig in i en relation överhuvudtaget.
Citera
2023-06-01, 00:10
Medlem
Citat:

Både Carro och Lina ägnar programmet åt att straffa sina tilldelade äkta män för att de inte motsvarat deras förväntningar och inte känner attraktion för dem. Ingen av de två kvinnorna tar ansvar för sina känslor och avbryter experimentet. Det hade varit mest ärligt och visat att de har integritet. Istället fortsätter de pinan och plågan, och både Agust och Alex förnedras i tv. Risken är också att männen får problem de behöver söka privat hjälp för efter programmet. Jag är kritisk till Agust och Alex också som inte bryter i tid, och som trots detta oseriösa experiment uppmanar andra att söka till nästa års säsong. De beter sig som om de är hjärntvättade. Vem önskar se sin son, sin vän, sin bror bli dissad och hånad och skrattad åt på bästa sändningstid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in