Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2023-05-28, 21:17
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Bocken

Den kanske är kul att kolla på i max 5 min. Vad gör man sen?
Citera
2023-05-28, 21:18
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Den kanske är kul att kolla på i max 5 min. Vad gör man sen?

Tar fram tändaren
Citera
2023-05-28, 21:19
Bannlyst
De hade Sveriges största snökaos i modern tid. De rätt kända för det.
Citera
2023-05-28, 21:21
Medlem
snurresprettiss avatar
Finns väl en ganska trevlig park ganska centralt.
Citera
2023-05-31, 20:06
Medlem
flaess avatar
Järnvägsmuseet är fantastiskt, men det är för närvarande stängt på grund av renovering. Anses vara ett av världens främsta järnvägsmuseer.

Annars så är det gemytligt att traska runt i Gamla Gefle, ett bostadsområde från 1700-talet som överlevde rivningsraseriet. Man kan även spana in Gävle slott, Sveriges nordligaste slott, eller besöka Mackmyra whiskydestilleri.

Gävle är också en mycket grön stad, gott om parker och naturområden i och runtom Gävle. Testeboåns naturreservat en dryg mil nordväst om Gävle är unikt i det avseendet att det hyser Sveriges nordligaste bestånd av vilt växande ek.

Edit!

Icke att förglömma hårdrocksfestivalen Gefle Metal Festival, en av Sveriges bästa musikfestivaler.
Senast redigerad av flaes 2023-05-31 kl. 20:51.
Citera
2023-06-04, 20:13
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Järnvägsmuseet är fantastiskt, men det är för närvarande stängt på grund av renovering. Anses vara ett av världens främsta järnvägsmuseer.

Annars så är det gemytligt att traska runt i Gamla Gefle, ett bostadsområde från 1700-talet som överlevde rivningsraseriet. Man kan även spana in Gävle slott, Sveriges nordligaste slott, eller besöka Mackmyra whiskydestilleri.

Gävle är också en mycket grön stad, gott om parker och naturområden i och runtom Gävle. Testeboåns naturreservat en dryg mil nordväst om Gävle är unikt i det avseendet att det hyser Sveriges nordligaste bestånd av vilt växande ek.

Edit!

Icke att förglömma hårdrocksfestivalen Gefle Metal Festival, en av Sveriges bästa musikfestivaler.

Gamla Gefle och Boulognern har jag betat av. Riktigt nice. Gefle Metal var nytt för mig, blir en sväng dit.
Citera
2023-06-04, 20:15
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deostick
Att folk bor ens där, första tanken känns, bondläppar, white trash, invandrare o hög kriminaltet.

Kan väl ge ett slag för Bocken, trots allt, annars en håla.
Bocken och Fnasket i Plasket. Det är Gävles stolthet det...
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in