2023-05-22, 10:44
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har svårt att tro att hon kvalar in för fotboja, med tanke på hennes oförmögenhet att ens klara av samhällstjänsten i frihet.
Svårt att säga, beror såklart vilka handläggare hon får.
Däremot med fotboja är det extremt viktigt att hålla tider, hålla resrutt till arbete. Vara på de ställen som är godkända.
Jag hade fotboja de sista fyra månaderna av ett straff och ibland hade det varit enklare sitta kvar, men hade andra skäl att vara ute.

T.ex en morgon kollade jag fel på klockan trodde jag försovit mig, springer ut klär på mig på altanen. Åker mot arbete direkt. Ska ringa övervakaren men efter nån minut ringer övervakaren och frågar vad jag gör ute. Förklarade situationen och det var ok denna gång.
Citera
2023-05-22, 11:00
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Svårt att säga, beror såklart vilka handläggare hon får.
Däremot med fotboja är det extremt viktigt att hålla tider, hålla resrutt till arbete. Vara på de ställen som är godkända.
Jag hade fotboja de sista fyra månaderna av ett straff och ibland hade det varit enklare sitta kvar, men hade andra skäl att vara ute.

T.ex en morgon kollade jag fel på klockan trodde jag försovit mig, springer ut klär på mig på altanen. Åker mot arbete direkt. Ska ringa övervakaren men efter nån minut ringer övervakaren och frågar vad jag gör ute. Förklarade situationen och det var ok denna gång.
Nu har ju Fisan bevisat att hon är oduglig och opålitlig, så till den milda grad att hennes milda samhällstjänststraff hävts och hon döms till fängelse, just pga hon misskött sig.
Fotboja är icke lämpligt i hennes fall, det vore ren idioti.

Hur långt straff hade du totalt?
Citera
2023-05-22, 12:06
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Nu har ju Fisan bevisat att hon är oduglig och opålitlig, så till den milda grad att hennes milda samhällstjänststraff hävts och hon döms till fängelse, just pga hon misskött sig.

2 år 3 månader. Vad jag menar är att fängelserna är så överfulla så ursäkta uttrycket men såna "skitbrott" som hon begått köper gärna kriminalvården bort en fängelseplats om det går, boja eller behandlingshem, men tror ej hon vill bo på ett sådant. Synd, det är en söt tjej, hon skulle säkert kunna gå långt även om allt som skrivs här är sant. Kreaktivitet och mål är vad som behövs.
Citera
2023-05-22, 12:32
Medlem
ZecilieChalous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
2 år 3 månader. Vad jag menar är att fängelserna är så överfulla så ursäkta uttrycket men såna "skitbrott" som hon begått köper gärna kriminalvården bort en fängelseplats om det går, boja eller behandlingshem, men tror ej hon vill bo på ett sådant. Synd, det är en söt tjej, hon skulle säkert kunna gå långt även om allt som skrivs här är sant. Kreaktivitet och mål är vad som behövs.

"Söt tjej", allt är relativt, menar du med eller utan filter?
Fisan är en vuxen kvinna utan etik och moral, jag hoppas verkligen att hon får sitta i fängelse.
Citera
2023-05-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZecilieChalou
"Söt tjej", allt är relativt, menar du med eller utan filter?
Fisan är en vuxen kvinna utan etik och moral, jag hoppas verkligen att hon får sitta i fängelse.
Kan bara hålla med. In med hela packet, snoppviftaren, tunnan å flisan.
Citera
2023-05-22, 20:31
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Kan bara hålla med. In med hela packet, snoppviftaren, tunnan å flisan.

+1
Citera
2023-05-25, 22:35
Medlem
Citat:

Det är frågan det. Eftersom hon inte uppfyllt det hon blev dömd till så kanske fotboja inte är ett alternativ utan hon får vackert krypa in i buren.
Citera
2023-05-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Vem var det som dog då? 🤔

"2021-05-10 och 2021-05-11 uteblev Book på grund av dödsfall i familjen."
Vincente ?
Citera
2023-05-30, 19:24
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vincente ?
Nej, han dog långt senare. Begravdes i juni förra året.
Citera
2023-05-30, 19:27
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är frågan det. Eftersom hon inte uppfyllt det hon blev dömd till så kanske fotboja inte är ett alternativ utan hon får vackert krypa in i buren.

Hur långt straff han Felicia dömts till?

"Du som dömts till max sex månaders fängelse kan avtjäna straffet genom intensivövervakning med elektronisk kontroll. Det betyder att du avtjänar ditt fängelsestraff med fotboja."

https://www.kriminalvarden.se/for-do...gelse/fotboja/
Citera
2023-05-30, 19:30
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vincente ?
Nope han dog i höstas 2022

DÄremot låg Gunilla Perssons mamma för döden borta i Hollywood under de här dagarna. Men inget dödsfall enligt mamma Annas instagram och hon delar ju det mesta och lite till
Citera
2023-05-30, 19:32
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Nej, han dog långt senare. Begravdes i juni förra året.
Just det inte i höstas som jag skrev... 31 maj tror jag det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in