Citat:
Ursprungligen postat av
Yasko
Allt han skriver är ju sant. Det är precis därför Erdo demoniseras i västs fakemedier.
Kemal satt på sin åsna när Gunther cyklade förbi honom. ”Vad var det där?”, undrade Kemal. Med råg i ryggen utropade han att ”En sån kan minsann jag också göra!”. Han samlade sedan ihop lite pinnar och stenar som han trodde passade och började försöka snickra ihop något som såg ut som en cykel. Åren gick och några decennier senare hade Kemal äntligen fått ihop något som i alla fall rullade en liten bit.
”Allahu akbar, - nu har jag visat att jag är lika bra som Gunther!”, skrek Kemal till skyarna stolt sittandes på sin olivbladsprydda träsadel. Samtidigt som Gunther rullade förbi på sin moppe.
Förstår du? Ni har inte kommit någonstans. Men är fortfarande lika fulla av er dikotoma konflikt mellan storhetsvansinne och mindervärdeskomplex. Ni har helt fel fokus.
Turkar tror sig närma sig väst såväl teknologiskt som ekonomiskt. Och tror sig vara smarta när man snor (”kopierar”) teknologi eller utnyttjar folk genom tvång och annat. Precis som kineser och ryssar. Och även andra underutvecklade kulturer.
Men ni kommer alltid vara hopplöst efter. Eftersom ni inte klarar av att släppa era egon och bli en del av det öppna världssamfundet. Förut utgjordes detta samfund i stort sett enbart av väst, men nu har det utökats med Japan, Sydkorea och Australien. Och växer långsamt. Gissar att vi får se Ukraina, Indien, Vietnam och Thailand ingå inom sådär 50 år.
Ni turkar däremot, lekandes era små maktlekar, är nog ett gott stycke bort innan poletten trillar ner.
Hälsa åsnan.