2023-05-06, 14:04
Medlem
Hej! Undrar om någon har kunskap kring elsparkcyklar och hur man kan få dem att gå fortare?
Har modellen E-wheels E2S V1. Har försökt hitta info om moderkortet som sitter i, men hittar mycket. Om jag har fattat rätt, så kan man koppla ur en hastighetsspärr i moderkortet när man når upp till 20 km/h. Vilken sladd det är har jag ingen aning om.
Moderkort: YFS-M1 Brushless Motor Controller Manual
Citera
2023-05-06, 14:09
Medlem
Följ den här guiden för att ta bort fartspärren.

https://youtu.be/jE0gviofLPQ
Citera
2023-05-06, 14:23
Medlem
Megaforces avatar
Man måste dock komma ihåg att dessa elsparkcyklar är konstruerade för en maxfart på 25 km/h. Det innebär att även om man trimmar så kan det vara svårt att uppnå 25 km/h om man väger över 75 kg eller om det är svag uppförsbacke.

En elsparkcykel får lagligt gå i 20 km/h + 10% och många är begränsade till ganska exakt 20 km/h, men man kan alltså lagligt trimma den till 22 km/h utan att riskera böter.
Citera
2023-05-13, 07:48
Medlem
Muppetys avatar
Gränsen borde gå vid 25 km/h istället. Jag känner tydlig skillnad på min nya som är spärrad till 20 km/h (eg. 19 km/h enligt skyltar som visar hastigheten) o min förra som gick i 23-24 km/h. Det känns lite segt nu, men antar att det är en vanesak. Men nu blir jag oftare omkörd av cyklister o andra sparkcyklar...

Men en app som låser upp hade ju varit lite frestande...!
Citera
2023-05-13, 12:13
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Gränsen borde gå vid 25 km/h istället. Jag känner tydlig skillnad på min nya som är spärrad till 20 km/h (eg. 19 km/h enligt skyltar som visar hastigheten) o min förra som gick i 23-24 km/h. Det känns lite segt nu, men antar att det är en vanesak. Men nu blir jag oftare omkörd av cyklister o andra sparkcyklar...

Men en app som låser upp hade ju varit lite frestande...!
Appen som länkas verkar funka för de flesta e-way-brandade sparkar. Om du har E2520 som elgiganten och mediamarkt säljer kan du få den att toppa 30 om du inte är för fet.
Tillverkaren verkar egentligen heta kingsong.

Xiaomi är lättflashade och även den senaste modell 3 lyckades jag låsa upp åt tjejen genom att nergradera programvaran först.
Ninebot är bäst där man kan ha ett dolt snabbläge, likt gamla tiders fiskelina i epaväxellådan.
Citera
2023-05-23, 05:03
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Man måste dock komma ihåg att dessa elsparkcyklar är konstruerade för en maxfart på 25 km/h. Det innebär att även om man trimmar så kan det vara svårt att uppnå 25 km/h om man väger över 75 kg eller om det är svag uppförsbacke.

En elsparkcykel får lagligt gå i 20 km/h + 10% och många är begränsade till ganska exakt 20 km/h, men man kan alltså lagligt trimma den till 22 km/h utan att riskera böter.
Vem bryr sig om lagen?
Spelar roll...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback