2023-05-21, 18:03
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Dåligt av Pep att inte ge Håland chansen att göra sitt rekord svårare att slå..

Vore ju lagom kul om Haaland drog på sig en skada i de 2 sista betydelselösa PL matcherna när man har CL och FA Cup finaler kvar att spela.
Citera
2023-05-21, 18:07
Medlem
TilhelmWells avatar
Bra där Hammers!

Fan om inte Everton grejar det här nu (eller Leicester).
Citera
2023-05-21, 18:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vore ju lagom kul om Haaland drog på sig en skada i de 2 sista betydelselösa PL matcherna när man har CL och FA Cup finaler kvar att spela.
Det är ju som en träning för honom Tråkigare om han kommer in i CLfinalen ur form, vilket han lite är nu. Försök få igång honom tills dess Sen är väl City lika stor favorit utan honom på planen mot både Inter och United?
Citera
2023-05-21, 18:17
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Gjorde ju Mac också men i det nya kontraktet så finns det detaljer som gör det enklare att lämna.

Mac och Caicedo lämnar iaf. Vilken klubb vill ha Mitoma på riktigt? Det är en jävla risk med att köpa spelare som enbart varit bra en säsong och i ett väldigt fungerande lag där man har en tydlig roll. Tveksam om någon mycket större klubb vill ha med tanke på att det kommer kosta.

Är väl samma med Mac och Caiedo?
Citera
2023-05-21, 18:23
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Är väl samma med Mac och Caiedo?
Nej Mac levererade ju även i VM och Caicedo är ju enbart 21 så helt normalt att han inte slagit igenom tidigare..

Mitoma är ändå 26 år och har EN säsong vilket inte låter så lockande för något större lag än Brighton om dom inte verkligen behöver någon på den positionen och är villiga att ta risken. ?
Citera
2023-05-21, 19:26
Medlem
Intressant att se Haaland nästa säsong, om han kan komma i närheten av sitt målrekord. Han är ju ett fenomen men inte alls lätt att upprepa det han gjort denna säsong. Det krävs att laget fortsätter att hålla liknande höga nivå och skapa många målchanser, och att han klarar sig från skador.
Citera
2023-05-21, 19:50
Medlem
Free12s avatar
Varför visar dom Hålands intervju? Är det någon som förstår vad han säger?
Citera
2023-05-21, 20:05
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Det är ju som en träning för honom Tråkigare om han kommer in i CLfinalen ur form, vilket han lite är nu. Försök få igång honom tills dess Sen är väl City lika stor favorit utan honom på planen mot både Inter och United?

City är väl favoriter utan Haaland också men de värvade ju honom för att ta det extra steget och det vore ju lustigt om man spelar honom i onödan och han blir skadad, och skulle de falla i en av finalerna så kommer det vara pga det. de bottlade ju ändå CL finalen mot Chelsea där de var storfavoriter
Citera
2023-05-21, 20:06
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
City är väl favoriter utan Haaland också men de värvade ju honom för att ta det extra steget och det vore ju lustigt om man spelar honom i onödan och han blir skadad, och skulle de falla i en av finalerna så kommer det vara pga det. de bottlade ju ändå CL finalen mot Chelsea där de var storfavoriter
Då skulle dom ha något att skylla på iaf när dom inte vinner
Citera
2023-05-21, 20:12
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Nej Mac levererade ju även i VM och Caicedo är ju enbart 21 så helt normalt att han inte slagit igenom tidigare..

Mitoma är ändå 26 år och har EN säsong vilket inte låter så lockande för något större lag än Brighton om dom inte verkligen behöver någon på den positionen och är villiga att ta risken. ?

Sant sant.
Citera
2023-05-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Intressant att se Haaland nästa säsong, om han kan komma i närheten av sitt målrekord. Han är ju ett fenomen men inte alls lätt att upprepa det han gjort denna säsong. Det krävs att laget fortsätter att hålla liknande höga nivå och skapa många målchanser, och att han klarar sig från skador.
Det är sanslösa siffror som han har producerat den här säsongen, 52 mål på totalt 49 matcher. Tycker också det är ruggigt hur väl han och De Bruyne redan har funnit varandra. Det är som att de lirat ihop i flera år.

Så länge Man City fortsätter ånga på tror jag att Haaland kommer att stänka in mål både i England och Europa. Det är ett monster till spelare och han verkar också väldigt professionell med precis allting. Har gett sig själv de absolut bästa förutsättningarna.

Men, City som lag ska också fortsätta att fungera och förbli harmoniskt. För just nu känns det som ett lag som är extremt harmoniskt och väloljat. Det är bara något med det här lagbygget som gör dem omöjliga att tvivla på, man vet liksom att de aldrig går att räkna bort någonsin. Länge sedan jag kände så med ett lag.

Det kanske finns en risk att de blir mätta om trippeln nu ros i hamn. Ett par spelare ryktas ju redan bort och kanske är sugna på nya utmaningar (Silva, Gündogan) så det är inte säkert att det är samma lag vi får se efter sommaren.
Tror inte det blir pyspunka på något sätt och Haaland kommer fortsätta göra mål men 50+ igen är svårt. Det är väl bara Ronaldo och Messi som lyckats med det två eller fler säsonger i rad?

Snacka om att han satte ribban högt under sin första säsong och tystade tvivlarna med besked. Var ju t.o.m. folk som trodde att han skulle floppa och att Alvarez skulle göra fler mål.
Citera
2023-05-22, 02:17
Bannlyst
[quote=Drickback|84528571]"Jones försökte men lyckades inte särskilt väl igår dock ska det nämnas att i princip bara Alisson gjorde det. Angående Jones på mittfältet lär han fortsätta vara ett komplement, hans nuvarande nivå håller ännu inte på yttersta toppen och det varken Fabinho eller Henderson heller."

Jag köper att Jones har en bit kvar till top of the top, men glöm inte bort att han trots allt fyllde 22 år början av januari.
Jones har i mina ögon nästan exploderat som spelare nu på slutet och i lyser av självförtroende. Han går ju runt och lyser med vissa andra, bland annat TAA. Väldigt målande när fyra röda står still och samtliga söker en löpande Jones som försöker skapa saker offensivt.

Allisson, håller med om att han är våran MVP.

Fabhino får mig att slita mig i mitt hår och han gör galna satsningar för att sedan se helt chockad ut över att domaren blåser. Man är både rädd för gult, rött och straff. Henderson däremot är klockren att slänga i matcher som ska stängas, tex. 3-0 mot Leeds eller 7-0 mot scums. Henderson kommer nog att starta färre matcher framöver men är redo när han väl ska in och käfta lite. Jag har gärna kvar honom.

"Egentligen behöver Liverpool fler spelare än det finns pengar till. Som sagt några nya in och en bättre planering av försäsongen än förra året så kanske en CL-plats är möjlig."

Försäsongen tror jag blir mer stabil i Tyskland. Tyvärr så var väl ett par matcher i Asien med...
Ett par nya namn på mittfältet, tjatar återigen om Mount och Mac Allister. Tror Liverpool kommer hamna någonstans mellan en andraplats till en fjärdeplats, dvs. CL-spel.

Ja. Kelleher är grym och förtjänar förstaspaden i någon klubb, men så länge han är röd så är jag mer än nöjd.

Aja, känner mig hoppfull inför nästa säsong!

OBS: Hela citeringen i detta inlägg blev helt snett av någon skev anledning. Hoppas att det är i alla fall relativt läsbart. 🙂
Senast redigerad av asdman123 2023-05-22 kl. 02:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in