2023-05-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Ja, man hade ju enorma mängder från Sovjet. Tror dock att de börjar närma sig ur hand i mun. Tror att det blir en naturlig korrigering och fluktueringar efter vad de får levererat från sista stalinistiska diktaturen dprk.

Ja därför går det ner från 12 milj 2022 till 7 milj detta år om vi ska tro Ukraina. Dessutom verkar ryssarna gått ner i kaliber. Oftare nu 120mm i stället för 152 mm.
Citera
2023-05-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Bra pay off på en liten drönargranat!

Det kändes dock som nåt skumt med själva explosionen?

Bilderna efteråt var ju desto tydligare.

Skrotet spreds nog över en stor yta, det som inte vaporiserades?

Ja, haha. Man undrar ju vad som var i bilen.
Citera
2023-05-19, 17:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Fakta som finns är inte obestridliga. Dessutom så är mycket som kommer ut ren propaganda och en del därtill halvsanningar. Att du sen tuggar i dig det som pekar i den riktning du önskar, betyder som sagt inte att "fakta" är obestridliga. Jag är närmast övertygad om att det går i rysk riktning, men det är klart att oväntade saker kan ske. Därför håller jag en liten springa öppen för att det inte går ryssarnas väg. Varför blanda i hop förhoppningar med sakernas förmodade tillstånd?

Det är obestridligt med vad du än säger att :

-Fronten har stått mer stilla i över ett halvår (t.o.m att Ukraina har tatt tillbaka mark)
-Ryssland sliter med moral, materiel, folk och allt mellan himmel och jord.
-Utrikespolitiskt sitter man och hoppas på Kina, vilket lägger -stan länderna under sig och ser fram emot mera frukter (o hela butiken) ifrån Ryssland självt !

Ser inte du detta, är du NAIV !

Medans på Ukrainas sida ser det ljusare ut :

-Folket har blivit enat i.o.m Rysslands invasion..
-Snabbspår mot Eu, och sedan Nato..

Du är en idiot om inte du ser detta.

Allt detta har Rasputin fått till !
Citera
2023-05-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja därför går det ner från 12 milj 2022 till 7 milj detta år om vi ska tro Ukraina. Dessutom verkar ryssarna gått ner i kaliber. Oftare nu 120mm i stället för 152 mm.

Ja, det är kanske inte märkligare än att de möjligen börjar få slut på elrör och hela pjäser i allmänhet.
Citera
2023-05-19, 17:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja både vapen och ammunition börjar nu tryta för ryssen. Såg denna bilden nu precis haha. Rysk kvalle på 152mm pjäs.

https://twitter.com/aloha9916/status/1659558560802525184
Citera
2023-05-19, 17:22
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ja, haha. Man undrar ju vad som var i bilen.
Antitank minor om man ska tro på video titeln på telegram
Citera
2023-05-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Du säger att du är rädd för Putins supervapen men samtidigt hyllar du ett beslut som kommer få Putin att använda den missilen? Det går inte ihop!

Grabben, sarkasm. Vem fan är rädd för Putins skit? 7 kinzhaler är nedskjuten och även flertalet Iskander. Sen i övrigt så är runt 1000 kryssningsmissiler eliminerad
Citera
2023-05-19, 17:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Playing the long game

Biden informed G7 leaders on Friday that the U.S. will support a joint international effort to train Ukrainian pilots on modern fighter aircraft, including F-16s, according to a senior administration official

Detta är stort. Betyder ju även att man kommer att säga "amen" till F16 för Ukraina snart. De närmaste sex månaderna kommer att vara Putins sista chans att dra svansen mellan benen, och börja pallra sig tillbaka till sin sida av gränsen.

Även sista chansen att han kan försöka snacka till sig att behålla Krim. Pressen ökar på Putin med detta, och hur det än slutar så är han färdig. För detta har kostat för mycket !

Kriget är slut inom 2024 som senast, som jag ser det med detta beslut.
Senast redigerad av Snapcount 2023-05-19 kl. 17:31.
Citera
2023-05-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ja, det är kanske inte märkligare än att de möjligen börjar få slut på elrör och hela pjäser i allmänhet.

Så kan det vara. Det är inget RUSI nämner i sitt dokument utan de pratar mer "brist" av ammunition. Och under delar av 2022 störde HIMARS logistiken. Men det verkar som Ryssarna använder sig av nya art taktiker* som har minskat det dilemmat. Ryssarna verkar ha fått större brist MLRS ammunition. De skjuter mycket mindre de systemen. Deras kill-chain ligger som snabbast på 3-5min. (RUSI)

*Som jag orkar inte gå in på.
Citera
2023-05-19, 17:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Han påminner mer och mer om Nicolae Ceaușescu innan han städades bort.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nicolae_Ceau%C8%99escu

Jag kan inte tänka mig att något annat öde än detta väntar Vladimir Putin.

En kupp o skicka Putin till Haag är en annan möjlighet. Men hade varit roligast om Putin fick lite Poloniumtee ;-)
Citera
2023-05-19, 17:31
Medlem
Ken Drydens avatar
Vad tusan har hänt med ryssarnas raketartilleri, egentligen !?!
Citera
2023-05-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Biden informed G7 leaders on Friday that the U.S. will support a joint international effort to train Ukrainian pilots on modern fighter aircraft, including F-16s, according to a senior administration official

Detta är stort. Betyder ju även att man kommer att säga "amen" till F16 för Ukraina snart. De närmaste sex månaderna kommer att vara Putins sista chans att dra svansen mellan benen, och börja pallra sig tillbaka till sin sida av gränsen.

Även sista chansen att han kan försöka snacka till sig att behålla Krim. Pressen ökar på Putin med detta, och hur det än slutar så är han färdig. För detta har kostat för mycket !

Kriget är slut inom 2024 som senast, som jag ser det med detta beslut.
Ja 125st f16 står redo för Ukraina och dom kan stationeras i europa för underhåll osv sedan flygas in och bomba ryss svinen. När dessa är i bruk så är det game over för Ryssland. Nu tror jag Ryssland kommer ge upp innan dess för att undvika en allt för förnedrande nedelag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in