2023-05-19, 08:20
Medlem
Vi får hoppas att alla hans mäklarkollegor nu inser att de har blivit lurade.

Adam har inte tagit några säljrekord; han har fuskat och trixat för att sedan få unga, drivna mäklare att se upp till honom och jobba hårt för honom.

Jag hoppas att han får tillbringa lång tid bakom galler!"
Citera
2023-05-19, 08:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Jag vet inte om du fattat det men mäklare är personligen ansvarig för sina egna affärer. Vad AF gjort behöver inte ha med dessa mäklare att göra överhuvudtaget mer än att de jobbat på samma mäklarbyrå?
Citera
2023-05-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wockezjabba
Vad har mäklare för ansvar egentligen när det kommer till just finansieringsdelen mer än att kontrollera att det gjorts via en bank? Man förlitar sig (i många yrken) på de kontroller som bankerna har. Tänker att det måste vara svårt att tvätta pengar vid bostadsköp om man inte har en kontakt på banken som blundar, vilket UNIK verkar ha haft enligt tråden, eller?

Mäklare måste genomföra ett steg gällande Kundkännedom, så även om banken gör sin koll, så ska även mäklaren känna av om misstankar kring oklarheter vart pengar kommer ifrån finns. Mäklarlagen är stor och mäklarna har ett enormt ansvar att allt sker rätt, annars är det varningar och avregistreringar i bästa fall som gäller…börjar han lita med kriminella så är de fängelse som gäller.
Citera
2023-05-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Mäklare måste genomföra ett steg gällande Kundkännedom, så även om banken gör sin koll, så ska även mäklaren känna av om misstankar kring oklarheter vart pengar kommer ifrån finns. Mäklarlagen är stor och mäklarna har ett enormt ansvar att allt sker rätt, annars är det varningar och avregistreringar i bästa fall som gäller…börjar han lita med kriminella så är de fängelse som gäller.

Okej, men om pengarna kommer från en bank till en annan, dvs från min bank som köpare till säljarens bank/mäklarens bank, vad gör mäklarna? Jag undrar genuint för jag har aldrig fått frågan om vart mina pengar kommer ifrån? Går de på känsla? Gör de kontroller som jag som köpare/säljare aldrig får nys om?
Citera
2023-05-19, 11:04
Medlem
Duston91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag vet inte om du fattat det men mäklare är personligen ansvarig för sina egna affärer. Vad AF gjort behöver inte ha med dessa mäklare att göra överhuvudtaget mer än att de jobbat på samma mäklarbyrå?

Det är just det här naiva tankesättet som gjort så att en sådan som Adam Farmouhand kunnat agera som han gjort. Det är ju självklart att mäklarna på den här byrån har vetat vad han gjort och att dom haft insyn i hur affärer bedrivits. Och att delar av deras egna arbete varit uppstyrt på detta sätt också.

Erik Wikingskiöld är en välkänd figur från Danderyd som länge haft problem med kokain. Att han helt plötsligt kommit upp sig och börjar kränga lägenheter som andra mäklare med 10 års erfarenhet aldrig kommer upp i tror du är rena rama slumpen? Att han nästan uteslutande säljer bostäder i Norra Tornen är också, vadå? Slumpen? Detsamma gäller Ronni och Nathalie Jensen också. Hon var påväg att sluta som mäklare innan hon klev på ”hype-tåget”. Riktiga skojare hela bunten som sålt sin själ till djävulen, en förtroendebransch som mäklare kan du glömma att komma in på ett schysst kontor med Unik på CV:et.

Dom sitter i ett öppet landskap, plingar i klockor när dom säljer och ”motiverar” varandra. Ingen går hem före klockan 21 på kvällen. Man hör ju direkt att det är som ett callcenter för riktig dålig försäljning som pågår, bara att nu sker det med bostäder, i fina kostymer och på schyssta adresser. Bara det att allt var en bluff och så sjukt lätt att genomskåda.

Vakna upp och lukta på kaffet!
Citera
2023-05-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wockezjabba
Okej, men om pengarna kommer från en bank till en annan, dvs från min bank som köpare till säljarens bank/mäklarens bank, vad gör mäklarna? Jag undrar genuint för jag har aldrig fått frågan om vart mina pengar kommer ifrån? Går de på känsla? Gör de kontroller som jag som köpare/säljare aldrig får nys om?

Mäklaren ska anmäla om man misstänker något. Du märker inte av det.
Citera
2023-05-19, 13:31
Medlem
Duston91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koza1234
Arshia ”Adam”, var inget annat än en smågangster när han växte upp i Ale kommun, älskade CS och var grym på det. Vägde 150kg för att 1/2år senare ha den sjukaste muskulösa kroppen ”helt naturligt”, (tror han hamna i lite trubbel i Gbg) eller så ville han mer med livet. Flyttade med sin dåvarande flickvän som han varit tsm med sen dom var yngre (michelle svendsen - hon har en egen tråd på FB) där ni kan beskåda varje hörn och hål av henne.

Men han Ali, Michelle och några mer flyttade från Gbg och höll på med PT livet, skröt om sina rekord etc. Alltid en fasad ut som att livet leker och han slår alla rekord, lite av en Fredrik Eklund från Wish fast i varje bransch han än är. Visade sig att det förekom fiffel där med , varit så genom hela uppväxten.

Vet inte riktigt vem han vill bevisa något för …
Livet av livet innan

Tack för att du delade med dig. Då var det precis som man tänkte sig alltså: fasad, tomma citat, floskler om hur hårt man kämpar osv. Då har vi fått det konstaterar och svar på anledningen till varför han inte vill gå ut och vara ärlig och berätta om sin historia.
Citera
2023-05-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Det är just det här naiva tankesättet som gjort så att en sådan som Adam Farmouhand kunnat agera som han gjort. Det är ju självklart att mäklarna på den här byrån har vetat vad han gjort och att dom haft insyn i hur affärer bedrivits. Och att delar av deras egna arbete varit uppstyrt på detta sätt också.

Erik Wikingskiöld är en välkänd figur från Danderyd som länge haft problem med kokain. Att han helt plötsligt kommit upp sig och börjar kränga lägenheter som andra mäklare med 10 års erfarenhet aldrig kommer upp i tror du är rena rama slumpen? Att han nästan uteslutande säljer bostäder i Norra Tornen är också, vadå? Slumpen? Detsamma gäller Ronni och Nathalie Jensen också. Hon var påväg att sluta som mäklare innan hon klev på ”hype-tåget”. Riktiga skojare hela bunten som sålt sin själ till djävulen, en förtroendebransch som mäklare kan du glömma att komma in på ett schysst kontor med Unik på CV:et.

Dom sitter i ett öppet landskap, plingar i klockor när dom säljer och ”motiverar” varandra. Ingen går hem före klockan 21 på kvällen. Man hör ju direkt att det är som ett callcenter för riktig dålig försäljning som pågår, bara att nu sker det med bostäder, i fina kostymer och på schyssta adresser. Bara det att allt var en bluff och så sjukt lätt att genomskåda.

Vakna upp och lukta på kaffet!

Hur vet du detta angående Erik w och Nathalie?
Citera
2023-05-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Nej men det var ju penningtvätt på tapeten. Då antar jag att det var köpare som inte hade rent mjöl i påsen d.v.s. "udda människor".

Ja de noterar säkerligen det, men att godkänna och ta emot betalningen borde de inte göra om det inte är från en vit källa. Menar penningtvätt har ju varit på tapeten på Swedbank tidigare om man nu ska ta dem som ett exempel.

De kan omöjligt veta om det är en vit källa. De som sätter in pengarna kan visa falska kvitton på försäljningar av tillgångar. Banken dokumenterar. Klart.
Citera
2023-05-19, 17:39
Medlem
BekraftadNegers avatar
Sitter de häktade över sommaren tror ni? Intressant att se hur Fårömand ser ut efter några träningslösa månader, utan besök hos hårborttagningsalonger, mer sparsam diet. Kommer ut som ett hängigt grottroll?

Kan häktning omgående övergå till straff efter rättegång? Är det sannolikt att han släpps mellan häkte och rättegång?
Citera
2023-05-19, 18:22
Medlem
Duston91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Hur vet du detta angående Erik w och Nathalie?

Erik Wikingskiöld vet jag pga en nära anhörig som gått i skolan men honom samt varit ute och festat i hans sällskap. Nathalie, enligt Adams Instagram, hennes presentationsvideor där bekräftar det.
Citera
2023-05-19, 18:56
Medlem
Kan man säga att festen är över för dessa flyktingar? Eller är det på paus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in