2023-05-18, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
börja för helvete inte med hitte på procent du också ok Siam. Du är jävligt kunnig och seriös samt mycket uppskattad här, så lämna för helvete dem procentenheterna utanför ok

Det är bara att läsa artikeln. Dela 4/9 så får du fram cirka 0.44. Dvs fyra bomber av nio missade. Har du annan statistik med källa att tillgå så får du gärna redovisa den.

Nu kan Bussinessinsider ha fel. Det är krig vi pratar om. Men även Politico redovisar ungefär samma sak. Så ursprungskällan måste anses vara så pass trovärdig så mediaföretag skriver två artiklar om det.
Citera
2023-05-18, 07:25
Medlem
Innerfittefetts avatar
[quote=Backan52|84494954]
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia

Och vad skulle du vilja säga att planen och ammunitionen har för syfte. Och gamla kanske du skall kalla för antika istället. Den relevanta frågeställningen är väl vad ryssarna har byggt upp i afrika. Du har kanske en aning om vilka diktatorer som finns och har funnits i afrika, ryssarna var och är kompis med dom alla. Om du inte vet så kan du återkomma så kan jag rabbla upp en lista.
Nu var det inte jag som skrev det inlägget! Jag blev felaktigt inquotad av siamgnome

Det var vatniken Russophobia som skrev inlägget!
Citera
2023-05-18, 07:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Såklart jag får ja. Vad vill du mena på? Jag INFORMERAR dig om DE RIKTIGA siffrorna och det bryter inte mot någon regel. Däremot skulle tex ett påstående om 1 MW på trailers göra, så håll igen ok. Sitt inte och förklara för mig vad jag får och inte får göra eftersom att jag precis som du deklarerar KRISTALLKLARA siffror på RIKTIGA saker här. Spela inte Allan med mig ok, det vinner du inget på
Pratade inte du om uppdaterade kartor igår? Var hittar jag dom?
Citera
2023-05-18, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
95% av Himars träffar Sina mål.
Du kanske blandar med rykskt artilleri? , där har jag förstått det som att rund 20-30% av har planerad träffyta (ett större område) men att Ryssarna inte besitter bättre precisionsartelleri.

Inte längre eller de (Himar) har eller har haft problem med det. Men det är annan sak. Det är bara att läsa artikeln. Nu pratar jag om JDAMs Av 9 bomber släppta så missade 4 bomber. 4/9 = Cirka 0.44 Det kanske finns bättre data men jag redovisar det tidningen skriver.

Varför de missar vet jag inte. Amerikanerna kommer fram till om man läser artikeln att det är bäst att neutralisera Jammers. Missarna kan ju också bero på 1 Inkompetens 2 Otur 3 Sabotage 4 Nytt ryskt vapensystem. 5 Något annat.
Citera
2023-05-18, 07:32
Medlem
Citat:
Tre steg ja, så då tar vi ju för givet att du vet vad INS och IRC är? Lika mycket som du satte en MW på en trailer innan. Tack på förhand för lite återhållsamhet

Jag redovisar vad källorna säger 4 av 9 bomber missade. US lösning neutralisera jammers. Har du en annan lösning ta upp det med Pentagon.
Citera
2023-05-18, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Hur vill du att kryssningsmissilerna avlossas då? Kalibr kör man från fartyg i Svarta havet. Med bombflyg levererar man FAB-500 med monterade vingar och målstyrning vilket man gör numera på rutin varje dag och stundligen. Följer du inte med?

Odessa som sagt har fått tagit emot ett tiotal missiler (video):
Reports: 🇷🇺🇺🇦 Russian Armed Forces inflict massive fire attacks on objects on the territory of the Odessa region. Twelve to fifteen successful strikes have been recorded.

Objects and warehouses at the Shkolny airfield are being taken out of action, the bridge in Zatoka and the main transport artery are again under attack. Targets in the villages of Kotovsky and Krasnosyolka near the regional center have been hit.

GB: The Russian command has correctly assessed that most of the air defense means have been transferred to Kiev, leaving other locations relatively unprotected.
https://t.me/sonar_21/3226

Glöm inte den förstärkta nosen! Den är inte och leka med
Citera
2023-05-18, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Pratade inte du om uppdaterade kartor igår? Var hittar jag dom?
jo visst gjorde jag. De finner du på precis den platsen som han jag svarade finner sina. De uppdaterades kl 22 igår, så ta dig en titt istället för att fråga mig som om att du undrade annat ok. Dör får du svaret på de sista 800 metrarna som UAF avancerade igår
Citera
2023-05-18, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag redovisar vad källorna säger 4 av 9 bomber missade. US lösning neutralisera jammers. Har du en annan lösning ta upp det med Pentagon.
Jovisst....det skall jag ju göra. Fös´rst skall jag bara köra hem min hrms med sitt MW batteri, ok
Citera
2023-05-18, 07:38
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
jo visst gjorde jag. De finner du på precis den platsen som han jag svarade finner sina. De uppdaterades kl 22 igår, så ta dig en titt istället för att fråga mig som om att du undrade annat ok. Dör får du svaret på de sista 800 metrarna som UAF avancerade igår
Jag har tittat men hittar inga som visar det, då måste du förstås tala om vilka kartor det är och var jag finner dem. Eller menar du att alla kartor över kriget i Ukraina uppdaterades samtidigt. Så kan du svara på frågan.
Citera
2023-05-18, 07:41
Medlem
Citat:
Det är bara att läsa artikeln. Dela 4/9 så får du fram cirka 0.44. Dvs fyra bomber av nio missade. Har du annan statistik med källa att tillgå så får du gärna redovisa den.

Nu kan Bussinessinsider ha fel. Det är krig vi pratar om. Men även Politico redovisar ungefär samma sak. Så ursprungskällan måste anses vara så pass trovärdig så mediaföretag skriver två artiklar om det.
Vad skall vi göra med dessa 2x500KW dängor vi kör runt med nu Siam? Koppla upp till byar för reservkraft eller kanske bara "gilla stora saker"? (Cummins ATLAS COPKO....svenskar måste gilla stora saker de också ja).
Har du hittat någon användning för de generatorerna som inte är i närheten utav sanningen på MRAP?
Citera
2023-05-18, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag har tittat men hittar inga som visar det, då måste du förstås tala om vilka kartor det är och var jag finner dem. Eller menar du att alla kartor över kriget i Ukraina uppdaterades samtidigt. Så kan du svara på frågan.
dt et tar jag såklart för givet ja. Själv tittar jag inte på någon av dem, men han jag svarade gjorde och frågade varför det inte syns (Prigos ord), och då sade jag att det uppdateras varje kväll runt 22. Så ja, jag tar för givet att du kan se det på de kartorna nu
Citera
2023-05-18, 07:43
Medlem
Citat:
Runt 95% av Himars träffar. Ryssarna har ännu inte något bra motattack lot Himars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in