2023-05-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Önsketänkande på hög nivå från din sida. Bättre att inse verkligheten och acceptera att detta försök från NATO att destabilisera Ryssland resulterade i det direkt motsatta. Man förde samman Kina och Ryssland och nu står länder på kö för att ansluta sig till Brics. Inte vad man hade väntat sig från andra sidan Atlanten när man provocerade fram detta krig. Detta krig kommer gå till historien som början på slutet för USA såvida inte jänksrna lyckas få till ett kärnvapenkrig som skulle skicka oss alla tillbaka till stenåldern.
ja vi får alla hoppas de gör som i japan under ww2, bränner hela moska till en glödhög,,,o äcklet putins hemby 😊
Citera
2023-05-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Visst, och min pappa känner en annan pappa som har hört att någon långt borta kan både det ena och det andra.

Det går inte att i längden skjuta iväg 30 luftvärnsmissiler på två minuter. Det är ohållbart även om du ställer dig vid svarven och jobbar dubbla skift och drar en lina koks emellanåt för att hålla farten uppe.

Det är ett ryskt misslyckande än så länge. De försökte väl svärma Patriot med allt av det bästa de hade och verkar ha misslyckats. Akademikerfyllo mfl har ju talat sig varma om hur USA nu är schack matt pga hypersoniska missiler. Om Ryssland använde såna och de blev nedskjutna är de steget efter tekniskt.
Citera
2023-05-18, 00:56
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det är ett ryskt misslyckande än så länge. De försökte väl svärma Patriot med allt av det bästa de hade och verkar ha misslyckats. Akademikerfyllo mfl har ju talat sig varma om hur USA nu är schack matt pga hypersoniska missiler. Om Ryssland använde såna och de blev nedskjutna är de steget efter tekniskt.

Har du sett filmen? Det verkar som om luftförsvarssystemet skenar och skjuter iväg en massa raketer och mot slutet så briserar några just ovanför hustaken. Finalen är hur en förmodad rysk missil träffar anläggningen.

Jag förstår inte vad du menar med ryskt misslyckande i sammanhanget?
Citera
2023-05-18, 01:07
Medlem
Citat:
Har du sett filmen? Det verkar som om luftförsvarssystemet skenar och skjuter iväg en massa raketer och mot slutet så briserar några just ovanför hustaken. Finalen är hur en förmodad rysk missil träffar anläggningen.

Jag beskrev filmen jag sett. Har du en annan?

https://youtu.be/EPWMlAc-eaA
Citera
2023-05-18, 01:23
Medlem
Citat:
Det är ditt sätt att se på det. Jag har en annan uppfattning. Skillnaden på oss är att du vill tysta oliktänkande medan jag anser att ordet bör vara fritt för ingen besitter den absoluta sanningen.

Du får väl skriva vad du vill, men ingen bryr sig om vad du skriver när det bygger på ryska källor.

Hela den här chatten är totalt oviktigt för hur kriget slutar, den som postar ryska lögner har inget för det. Det förändrar absolut ingenting.
Citera
2023-05-18, 01:31
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:

Det man vet användes i attacken mot Kiev var bland annat 6st. Kh-47M2 Kinzhal ballistiska missiler som avfyrades från 6st. MIG-31K.
9st. Kalibr kryssningsrobotar som avfyrades från skeppen i Svarta havet och 3st. landbaserade S-400 Iskander-M.

Samtliga av dessa sköts ner, vilket man kan se på väldigt många filmer.
Så det kan inte vara någonting annat än ett Ryskt misslyckande.
Citera
2023-05-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Det man vet användes i attacken mot Kiev var bland annat 6st. Kh-47M2 Kinzhal ballistiska missiler som avfyrades från 6st. MIG-31K.
9st. Kalibr kryssningsrobotar som avfyrades från skeppen i Svarta havet och 3st. landbaserade S-400 Iskander-M.

Fast alla sköts ju inte ner. Ukraina har ju själva erkänt att ett patriot system blev träffat.
Citera
2023-05-18, 01:44
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82

Vad är det för film där man ser att alla 6 Kinzhal-missiler skjuts ner, och alla 9 kalib, och alla "S-400 Iskander-M"?
Citera
2023-05-18, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vad är det för film där man ser att alla 6 Kinzhal-missiler skjuts ner, och alla 9 kalib, och alla "S-400 Iskander-M"?
Här! Jag hittade den efter många och mycket sökande. Här är den
https://www.youtube.com/watch?v=rrZBpTZmGfI
Citera
2023-05-18, 01:53
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Alla fakta på marken styrker min tes. Lägg sedan till att det tar minst två veckor innan Ukraina och västmedia erkänner att en stad är förlorad. Det såg vi ju gällande Soledar.
Du slänger dig med ordet 'tes' och skriver 'fakta' i samma mening!
https://svenska.se/saol/?id=3164832&pz=7
Citat:
tes substantiv ~en ~er • läro*sats som ska bevisas el. försvaras
Det är dags för dig att bli lite mer akademisk.
Två veckor? Har du en uppskattning på hur lång tid Ryssland tar på sig för att erkänna nederlag?
Media ska erkänna att en stad är förlorad! Vilken värld lever du i?
Citera
2023-05-18, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
okej pucko, jag utvecklar: ge mig ett skäl varför ryzzland inte bör få utstå samma död och förödelse som de har orsakat ukraina?

Oavsett vem som har rätten på sin sida så kommer ett kätnvapenkrig förinta planeten. Vill du dö för en slavisk gränsdispyt, Pucko?
Citera
2023-05-18, 02:02
Medlem
Citat:
Får jag verkligen skriva vad jag vill? Har du någon aning om hur många som blivit avstängda från denna tråd och detta forum för att ha haft "fel" åsikter? Stör det dig överhuvudtaget? Anser du att yttrandefrihet är viktig?
Självklart skall alla som springer Rysslands ärenden bli avstängda från allting ja. Tyvärr råder inte direktkontakt här, för då skulle nu ju också kastas ut med huvudet före oavsett hur mycket ni än gnäller.
Och om det inte sker i förståelse så krävs ju självklart andra medel för att städa bort den skiten ni är i världen. Det kallas evolution det. Inget att ifrågasätta efter man har gjort sitt val, och du har precis gjort så. Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in