2023-02-03, 23:34
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Nä det vart jag inte. Bolaget är min enda kran såvida inte jag köper haschi baschi över internet.
Tråkigt åter igen. Då kanske jag kan tipsa om något som kallas: en bar!
Där har de tillstånd att sälja alkohol, borde finnas en rätt så nära dig.
Citera
2023-02-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Tråkigt åter igen. Då kanske jag kan tipsa om något som kallas: en bar!
Där har de tillstånd att sälja alkohol, borde finnas en rätt så nära dig.
Fiifaen för barer :F
Men du har rätt, vad gör man inte för alkohol?
Citera
2023-05-09, 02:31
Medlem
Peta_Es avatar
Nu jobbar förvisso jag inte på Systembolaget, men har ingenting direkt att klaga på utöver monopolet.

Grymt utbud i de flesta butiker & det som inte finns i butik gör ju att beställa via deras hemsida, där man kan hitta i princip allt förutom exempelvis Belgisk klosteröl eller lite sällsynta utländska öl från små bryggerier.

Nu har jag ”turen” kanske att på mitt lokala bolag jobbar enbart väldigt trevlig personal och en av dem är en jävla cool brud som är galet het, rödfärgat hår, lite rockig på något sätt med snygga tatueringar som ALLTID tar sig tid att prata med mig om det mesta.

Om det är av ren vänlighet eller inte vette fan, men alltid trevligt att handla där när hon jobbar.

Såattptja, jag skulle säga att jag blir trevligt bemött oavsett bolag från säg Grebbestad till Ystad.
Citera
2023-05-09, 02:35
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jag tror att dom bara är dumma i huvudet och kan inte göra en bedömning om någon ser ut att vara yngre än 20 år. Eller att dom tror att vi lever i en polisstat och att man ska fråga leg på alla.

Jag var sen in en gång på bolaget och vart begärd att visa leg. Jag förklarade läget och sa att jag hade glömt legget hemma och det var för långt för att hinna fram och tillbaka. Dom tokvägra låta mig genomföra köpet, tjejen som satt i kassan hade till och med tårar i ögonen efter att jag hade skällt ut henne. Jag diskuterade till och med en av "cheferna" där. Jag fick gå hem därifrån tomhänt. Och jag ser inte ut att vara en dag yngre än 30. Jävla råttor dom är.
Trist. De frågade mig om leg en gång... de gjorde inte om det. Skällde ut dom och det fungerade. Olika bolag tydligen.
Citera
2023-05-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag är över 40 och blev frågad efter leg för någon månad sedan. Jag tror att de kör någon sorts kampanjer för att göra trötta 40 plussare glada.

Sedan berättar de för varandra i fikarummet: ”Hon såg ut som att hon var 50+ och kört på krokodil de senaste tio. Du skulle ha sett hur glad hon blev när jag bad efter leg!”.

Kan någon som jobbar på glasbanken bekräfta?

Jag tror inte det är för att vara snäll, har märkt att det ofta är korkade unga människor som frågar leg på vissa för att dom helt enkelt är oförmögna att se och bedöma själva, jag är 30+ och blev leggad av någon 18 åring på Ica när jag skulle köpa snus för att sedan 5 minuter senare inte bli leggad på bolaget som ligger dörr i dörr.

Ska tilläggas att jag haft 5 årigt missbruk, jag är ganska långt ifrån att se ut som 17.
Citera
2023-05-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Trist. De frågade mig om leg en gång... de gjorde inte om det. Skällde ut dom och det fungerade. Olika bolag tydligen.

Jag har aldrig skällt ut någon rakt ut men jag har ifrågasatt på Ica flertalet gånger, oftast så är det någon ungjävel som sitter i kassan med värdelös bedömningsförmåga, oftast räcker det med att fråga "hur gammal är du?"

Så får man svaret tex "22".

Då svarar jag bara " och du tror att du är äldre än vad jag är? du tycker inte det faktum att jag knappt har något hår och jag har grått i mitt skägg kan vara en ledtråd på att jag är över 18?".

"jajoo det kanske det är"
Citera
2023-05-17, 22:43
Medlem
Utbudet av kvalitetsviner på systembolaget är oslagbart. Otroligt behagligt att ha allt under ett och samma tak. Monopolet är vad det är men så länge sortimentet fortsätter att hålla hög kvalitet så tänker jag inte klaga. Har rest mycket i Europa och det trötta utbudet som ofta finns i butikerna är tröttsamt. Ofta behöver jag resa extra för att komma över bra dricka, inte sällan direkt till producenten. Fick förövrigt visa legitimation förra sommaren trots att jag närmar mig 40 med stormsteg. Det gjorde gott när jag sedan drog ut gråa hårstrån ur polisongerna.
Citera
2023-05-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ne inte direkt. Snart ber du väl också om att få tala med chefen?

Skulle aldrig falla mig in.
Citera
2023-05-17, 22:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Utbudet av kvalitetsviner på systembolaget är oslagbart. Otroligt behagligt att ha allt under ett och samma tak. Monopolet är vad det är men så länge sortimentet fortsätter att hålla hög kvalitet så tänker jag inte klaga. Har rest mycket i Europa och det trötta utbudet som ofta finns i butikerna är tröttsamt. Ofta behöver jag resa extra för att komma över bra dricka, inte sällan direkt till producenten

......

Håller med, har alltid röstat höger men har svårt att se vad vi skulle tjäna på att avskaffa monopolet.
Varför ta bort något som uppenbarligen fungerar väldigt bra?
Citera
2023-05-17, 23:00
Medlem
Nordoxens avatar
Varför är ni så överdrivet noga med att kolla leg på folk som utan tvekan ser ut att vara äldre än 20?

Är själv nära 40 och blir fortfarande tillsagd att visa leg ibland. Känns ganska dumt och lite pinsamt faktiskt att man ska behöva det (visst ser lite ung ut för min ålder men knappast under 20 :P ). Ser er även göra det på många andra fullvuxna människor som utan tvekan ser ut som 30+:are, vilket bara segar ner kön.

En ren vanesak bara?
Citera
2023-05-17, 23:11
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persiflage
En sak som man blir förbannad på är människor som tycker att det är jobbigt att visa legitimation, som om de trodde de var en auktoritet som inte behövde visa legitimation eller att det är ansträngande att plocka fram det och i nästa stund få tillbaka det.

Förbannad tror jag inte många blir, men du måste kunna medge att det är lite väl fyrkantigt att begära leg på 30 och 40+are? Som oftast inte är beredda på frågan och står där och letar i fickor efter sitt leg medan det blir karavankö bakom..
Citera
2023-05-17, 23:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Utbudet av kvalitetsviner på systembolaget är oslagbart.
Absolut. Ibland kör jag till Sverige enbart för ett bra vinsläpp. Systemet är världens största vingrossist, det blir bra priser. För bra grejor betyder alkoholskatten inte ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in