Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-17, 08:07
  #2461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Ingen maktfaktor, inte ens för 20-30 år sedan var dem mer än ett gäng tjackpundare.

Precis.

De är bara farliga för de som väljer att umgås med dem.

Utslagna pundare är bara farliga för dem som delar vardagen tillsammans med dem.
Citera
2023-05-17, 16:02
  #2462
Medlem
Har bara skummat igenom lite men denna klubb, brödraskapet wolfpack låter som en knatteklubb. Vilken funktion fyller de egentligen idag sinsemellan? De man ser som skryter och stoltserar ser ut som äldre wannabees Hade aldrig hört talats om dem innan jag snubblade in på tråden.
Citera
2023-05-27, 03:10
  #2463
Medlem
tedbundys avatar
Danny

Danny hade Grymma vänner där vissa satt ett flertal gånger i långa förhör, Vissa gjorde så nobla saker som att direkt efter skjutningen så åkte man till familjen och efterskänkte en villa för några mille
till familjen som fru och barn bodde i.

Även om man var som familj med vissa så förstod man att det var oundvikligt att vissa saker hände, Tar man så stor plats och kräver saker från andra organisationer så blir man så klart ett störande moment när man tar för mycket plats. Men jäkligt snyggt och kunna leva familjeliv deluxe och grilla med dom närmaste och vid sidan om leva ett annat liv som han aldrig pratade om.*

Han var grym på skilja på "familjeliv" och det andra livet. Han hade det Jobbigt på slutet då verkligheten kom i kapp och paranoia, samtidigt visste han när man/jag umgicks på slutet att verkligheten kommit i kapp.

En av sakerna som faktiskt stämmer i boken Svensk Maffia var att vederbörande alltid sa till folk
som fick dyra gåvor i form av Motorcyklar m.m att när folk frågade vart får du alla pengar ifrån.

Så var svaret alltid, det får ni läsa om i tidningen en dag.

Bekanta fick bära kistan på begravningen och en nära person fick ärva Dannys BMW 750
som såldes rätt omgående när poliser med MP5r stannade den titt som tätt och sa vet du vad det är för jävla bil du åker runt i? Nää Det är stockholms värsta gangsterbil någonsin sa dom efter första turen efter Dannys död när den stoppades ironiskt nog vid ringens centrum.
Citera
2023-05-27, 03:18
  #2464
Medlem
tedbundys avatar
Knatteklubb är långt ifrån sanningen. Bildades i fängelset där mottot var att bara ta in medlemmar som mördat för att undvika informatörer. Danny och till viss del Axmyr och en viss Mikael är grundarna.

Sveriges största MC gäng betalade pengar för att Brödraskapet skall skydda deras medlemmar. Dom var respekterade av alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicknamelost
Har bara skummat igenom lite men denna klubb, brödraskapet wolfpack låter som en knatteklubb. Vilken funktion fyller de egentligen idag sinsemellan? De man ser som skryter och stoltserar ser ut som äldre wannabees Hade aldrig hört talats om dem innan jag snubblade in på tråden.
Citera
2023-05-27, 03:22
  #2465
Medlem
tedbundys avatar
Har man ingen koll är det bättre att inte uttala sig, Du säger ingen maktfaktor. Förstår du hur fel du har i det. Tro mig att dom var en maktfaktor och det av rang.

Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Ingen maktfaktor, inte ens för 20-30 år sedan var dem mer än ett gäng tjackpundare.
Citera
2023-05-27, 07:33
  #2466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundy
Har man ingen koll är det bättre att inte uttala sig, Du säger ingen maktfaktor. Förstår du hur fel du har i det. Tro mig att dom var en maktfaktor och det av rang.

I min stad och runt där så var dom bara ett gäng tjackpundare, iofs så var vissa livsfarliga men ändå ett gäng losers som pundade och torskade hela tiden.

Vet inte riktigt vad du pratar om och kanske var det annorlunda i 08 området? Men dom var säkert tjackpundare dom med.
Citera
2023-05-27, 07:36
  #2467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundy
Knatteklubb är långt ifrån sanningen. Bildades i fängelset där mottot var att bara ta in medlemmar som mördat för att undvika informatörer. Danny och till viss del Axmyr och en viss Mikael är grundarna.

Sveriges största MC gäng betalade pengar för att Brödraskapet skall skydda deras medlemmar. Dom var respekterade av alla.

Men på slutet på 90 talet och början på 2000 talet så var det inget, som sagt galna pundare.
Citera
2023-06-16, 19:23
  #2468
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Men på slutet på 90 talet och början på 2000 talet så var det inget, som sagt galna pundare.


Jamen många säger att og’s var några men jag kommer ihåg dom på sent 90 tal dom kom till Uddevalla . Dom försökte hitta en lokal i Uddevalla dom gick upp till mc bengalos vanligt mc grupp som gillade motorcyklar ledaren ville inte ge dom lokal så bsk samlades och slog mc bengalos ledaren som låg på intensiven i flera veckor . Bsk brukade gå i Uddevalla med västar en del brukade komma in till GG guldsmedgården nattklubb en del på Harrys dom gillade att spänna sig bland 17-18 åringar som var på disco . Åldern på bsk var runt 30 tror jag . Hur som hälst dom hittade en lokal i centrala Uddevalla på första våningen hade dom bar alkohol och musik och i källaren hade dem knark . Dom spelade högt musik så en granne som var från Finland sköt mot deras lokal polisen kom och efter några dagar gjorde polisen razzia och stängde ner deras klubb . Det var og’s i Uddevalla på 90 talet .
Citera
2023-06-18, 11:35
  #2469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Jamen många säger att og’s var några men jag kommer ihåg dom på sent 90 tal dom kom till Uddevalla . Dom försökte hitta en lokal i Uddevalla dom gick upp till mc bengalos vanligt mc grupp som gillade motorcyklar ledaren ville inte ge dom lokal så bsk samlades och slog mc bengalos ledaren som låg på intensiven i flera veckor . Bsk brukade gå i Uddevalla med västar en del brukade komma in till GG guldsmedgården nattklubb en del på Harrys dom gillade att spänna sig bland 17-18 åringar som var på disco . Åldern på bsk var runt 30 tror jag . Hur som hälst dom hittade en lokal i centrala Uddevalla på första våningen hade dom bar alkohol och musik och i källaren hade dem knark . Dom spelade högt musik så en granne som var från Finland sköt mot deras lokal polisen kom och efter några dagar gjorde polisen razzia och stängde ner deras klubb . Det var og’s i Uddevalla på 90 talet .

Varken BSK eller OG hade varit något idag och var ingen särskilt förr heller men dom fick mycket uppmärksamhet i media i "brist" på annat.
Citera
2023-06-24, 23:17
  #2470
Medlem
Så vad händer med BSK och OG?? Tar dom nån mark någonstans? Allianser?
Citera
2023-09-06, 10:32
  #2471
Avstängd
Skaraboos avatar
BSK är väl mer eller mindre en klubb för innbördes beundran de sista åren. Ingen från den tiden BSK var att räkna med är kvar i dag. Vi pratar mer än 20 år. De som i dag ger sig titlar försöker rida på vågen av det som var. Är väl mest tattare med i dag vilket ja inte begriper. De borde ju göra sig bättre i Romanos?
Citera
2023-09-06, 12:01
  #2472
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraboo
BSK är väl mer eller mindre en klubb för innbördes beundran de sista åren. Ingen från den tiden BSK var att räkna med är kvar i dag. Vi pratar mer än 20 år. De som i dag ger sig titlar försöker rida på vågen av det som var. Är väl mest tattare med i dag vilket ja inte begriper. De borde ju göra sig bättre i Romanos?

Är dom ens 10 Pers i Landet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback