Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
De politiska målen har aldrig varit att ockupera territorier. Inte ens för Ukraina. Det har alltid varit sekundärt.
Ha! Vilket skämt, tror du ens på det själv. Det är i alla falla inte vad Putin säger när han menar att Ukraina är en historisk del av Ryssland. En idé som du själv försökt framlägga här med en väldigt töjbar folk och historiebeskrivning. Dom har förstås ockuperat och framför allt annekterat. Vet du vad annektera innebär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
Målet för Ukraina är att fälla Putinregimen (enl. dem) primärt vilket de också uttrycker ibland. Definitivt är det så för USA och NATO.
Målet är att driva ut ryssarna och ta tillbaka mark tills ryssarna tvingas att förhandla. Ett utnötningskrig kan Ukraina aldrig vinna. Det handlar om segrar. Framförallt viktiga områden som Krim, som ryssarna värderar högre än resten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
För ryssarna är det avmilitarisering och avnazifiering samt att skydda befolkningen i Donetsk och ställa krigsförbrytarna till ansvar (enl. dem)
Att det är ryssarna själva som genom sitt krig är de största krigsförbrytarna säger emot dig. De kommer förstås inte att ställa sina egna soldater inför rätta.
Resten du säger är bara ett narrativ som de använder. Tror du på det är du nog dummare än de flesta. Låter helt rysskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
I detta är tillfällig kontroll av territorium inte det viktigaste. Inte ens andra förluster bara de politiska målen uppfylls.
Dumheter. Ryssland har bara territoriella mål. Det säger de faktiska händelserna och deras eget agerande. Om jag säger att jag ska gå till vänster och går till höger, betyder inte att jag faktiskt går till vänster bara för att jag sa det. Tror du att det är så det fungerar i verkligheten ska du nog tänka om.