2023-05-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det brukar funka bäst. Facebook helpdesk är en AI som är ganska dum. Det finns inget direkt sätt att anmäla ett konto som hackat men det går att anmäla för en del annat. Det påverkar dock inte de åtgärder som den riktige kontoinnehavaren kan göra.
Tyvärr har Facebook strategiskt valt att inte ha någon kundtjänst. Det bästa valet för TS är således att kolla mejlet om byte av hans kontos mejl efter ett sätt att ångra ändringen. Går inte det bör han få sina vänner att anmäla kontot så det försvinner. Sen kan han skapa ett nytt.
Citera
2023-05-15, 12:44
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Tyvärr har Facebook strategiskt valt att inte ha någon kundtjänst. Det bästa valet för TS är således att kolla mejlet om byte av hans kontos mejl efter ett sätt att ångra ändringen. Går inte det bör han få sina vänner att anmäla kontot så det försvinner. Sen kan han skapa ett nytt.

Facebook tar sällan bort konto som anmäls om de inte skickar ut skräppost.
Citera
2023-05-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prom3tius
Har du gjort alla åtgärder enligt facebooks guide?

Gjort varenda åtgärd men hamnar bara i cirklar, min vän var med och försökte och insåg hur efterblivet det är med Facebook
Citera
2023-05-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Be dina vänner att anmäla kontot som hackat.

Vad menas med be mina vänner? Några har anmält och uppgett att det är en annan men inget händer med mitt konto
Citera
2023-05-15, 17:28
Medlem
Om jag får tillgång till hackarens lösenord till epost kan jag byta, säg till om någon är legend på att ta sig in och kan hitta lösenordet till hackaren till outlook
Citera
2023-05-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vamos641
Min Facebook är hackad där någon har loggat in och bytt ut epost till sin egna. Försökt flera sätt med Facebook hjälpcenter men kommer ingenstans vilket gör det svårare när hackaren tagit bort min epost.

Behöver hjälp med att få tillbaka mitt konto men vet inte hur..
https://sv-se.facebook.com/help/1054...lated_articles Har hittat lite tips om hur man kan komma åt sitt konto och samtidigt göra en anmälan till facebooks abuseteam om att någon har gjort intrång och hackat ditt facebookanvändarkonto ,men man kan gå vidare med polisanmälan om man lyckas få reda på vem som har hackat och brutit sig in på ditt facebookanvändarkonto för det räknas som olaga intrång om någon hackar och bryter sig in på ett användarkonto som tillhör er.
Senast redigerad av Umpalavemang 2023-05-15 kl. 21:05. Anledning: Redigering
Citera
2023-05-16, 07:21
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet --> Sociala medier
/Moderator
Citera
2023-05-16, 10:48
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad

/Moderator
Citera
2023-05-21, 16:55
Medlem
Hur hittar jag min senaste händelse som jag postade?

Hej!

Postade för 2 dagar sedan en händelse på Facebook. Vill kunna gå tillbaka och kolla på den och se vilka som sett den.

Går det att göra i appen eller måste jag logga in på dator via webbläsare?

Hur går jag tillväga? I mobilappen hittar jag den inte överhuvudtaget?
Citera
2023-05-21, 17:05
Medlem
Livssynslurks avatar
Gå in på din sida… tryck på de tre prickarna bredvid redigera profil… välj aktivitetslogg, kolla din händelse.
Citera
2023-05-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Gå in på din sida… tryck på de tre prickarna bredvid redigera profil… välj aktivitetslogg, kolla din händelse.

”Ditt händelsearkiv är tomt” står det…
Citera
2023-05-21, 17:14
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderaren85
”Ditt händelsearkiv är tomt” står det…

-visa aktivitetshistorik… längst ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera