Citat:
Ursprungligen postat av
Seekad
Hej igen! Här kommer en till fråga
Som jag tidigare skrev så är jag 195+ och behöver således förlängda klubbor!
Hur går den processen till, kan man förlänga alla klubbor och vad är pris på ett helt set?
Mvh
Det jag brukar rekommendera är att gå och göra en custom fitting, man går till en expert som har massvis med utrustning och kan testa sig fram till exakt vad som passar, både längd på klubborna men också styvhet i skaften och massa annat som en vanlig golfare aldrig har tänkt på. Det kostar lite mer, men man får grejer som passar en och behöver inte känna att man måste köpa en ny gris i en säck vid varje rea...
Men eftersom du är helt ny så vet jag faktiskt inte om du tjänar så mycket på det, risken finns ju att din sving kommer att förändras rätt mycket den närmaste tiden och då kommer dina perfekta klubbor inte vara perfekta längre. Kanske bättre att bara kolla om du kan hitta några någorlunda vettiga klubbor som är förlängda och köra på dom istället. Hur man nu hittar såna...
Enklast är nog bara att gå och snacka med din lokala pro och se vad han/hon/den/det säger. Eller om du bor i trakterna av nån större stad så finns det kanske nån Dormy-butik eller liknande större golfbutik du kan titta in till och höra vad dom säger. Dom är vanligtvis väldigt hjälpsamma.