Citat:
Ursprungligen postat av
PalmeKiller
Fundera på att köpa en Rawbike 4. Hitta mest en massa fejk sidor där dom låtsas testa Rawbike 4, men inga seriösa tester..På sin höj kosemtika kommentarer om design, men inget om tekniken .
Ni som har äger eller har ägt en Rawbike 4? Vad finns det för barnsjukdomar? Vad är bra och vad är dåligt? Glappar styret? Hur fungera styrboxen?
Jag har en Rawbike 4X. Det som är bra och varför jag köpte den är för att det bara är att gasa. Tar sig upp för alla backar utan problem. trimmar gör du genom att köpa en ny dator, hemsidan skanderar att garantin slutar gälla då man gjort det.
Dåligt/sämre: Försäkringen är rätt så dyr.(3400/helår) Om man vill köra lagligt. Nu kör jag aldrig götgatsbacken där de flesta kontroller verkar ske. Fick lägga om körstilen i skarpa kurvor, bromsar du slås motorn av. Svår att låsa, går bara vid böjen vid sadelstolpen/ramen, ingen del av cykelen har en bra fästpunkt för ett ordentligt lås, blir till att fästa runt pakethållaren vid transport.
Styret kommer omonterat, och måste sättas i av köparen, filmen som finns på hemsidan ljuger lite, jag kunde inte dra åt som på filmen, men här gäller att dra åt ordentligt! medföljande verktyg funkar bra. Cykeln är otymplig att baxa ut från lägenheten, man vill inte ha den i cykelrummet, då det inte går att låsa fast den och det verkar vara påhälsning där lite då o då.
alla reservdelar på rawbikes hemsida har ett rejält påslag, men förbrukningsdetaljer går att hitta billigare om man vet vad man ska ha. För att laga punktering behövs rejäla doningar 2st
Däckjärn rekommenderas. Samt ett par
Slangar. tejpa fast nya slangen i gummit med lite papperstejp för att inte klämma den,vilket är lätt gjort om man är lite klantig.
det finns andra likvärdiga cyklar från kina via aliexpress 10k billigare, vet inte vad dessa har för kvalite