Citat:
Ursprungligen postat av
pax-klow
God dag alla flashback!
Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?
Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…
Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!
//Pax-klow
såhär.
Jag tog ledigt (hade ett nattjobb som slet rätt hårt), och trodde miljonerna skulle trilla in, det va liksom klart, så jag slutade jobbet, och sedan såg min rutin ut ungefär såhär:
Jag vaknade klockan 05:00, kollade nyheter och allt annat, körde barnen till skolan, och sedan gymmade jag ungefär 2h...sedan gjorde jag lite allmänt/beroende på, och så hämtade jag barnen, och sedan var det det vanliga hitan ditan.
Nu blev det ju dock så att pengarna drog ut på tiden, men i samma veva blev jag headhuntad av en kompis, så då började jag jobba igen.
eftersom jag har den gamla tidens arbetsmoral, så var det tack och hej med träningen, man jobbar O jobbar så länge det finns arbetsuppgifter, och dom tog aldrig slut, så träningen försvann ut genom fönstret.
Nå, nu trillade pengarna in för ett tag sedan, och jag har haft tur med investeringarna jag gjort, så nu säger jag upp mig, och eftersom jag dessutom hunnit köpa ett redigt hemmagym, så blir det nog såhär inom 3 veckor:
*gå upp klockan 05:00 och kolla nyheterna, samt köra min vattenrutin.
*köra barnen till skolan, och sedan gå på gymmet/alternativt gymma hemma, och sätta igång att renovera huset, vilket jag kommer göra själv under sommaren.
*Runka
*Ta en lur
*kolla börsen
*hämta barnen
*laga middag och gosa med barnen.
ungefär så.
träning kommer återigen bli en stor del.
edit tillägg:
Jag vill påpeka att jag personligen har ett väldigt LUUUUGN i nom mig numera, tack vare tryggheten.
Jag blir ibland påmind om det när jag läser om människor som är belånade på husen, och tycker det är rätt synd om dom.
Grabben har en kompis som är "Fattig" så att säga, och jag brukar låta honom vara med och stanna hos oss så länge han får för sina päron.
Han sade för ett tag sedan att han inte kände som om jag gjorde någon skillnad på honom och min egen son, vilket är ett kvitto för mig.