2023-05-11, 12:38
Medlem
SexgalenZombies avatar
Jag kan bara skriva vad jag vet utifrån de "miljonärer" jag känt. Med miljonärer menar jag människor som inte behöver jobba för sitt levebröd, och som inte måste passa tider.

De har liksom mer luft i sin vardag. Sover längre. Är vakna så länge de vill. Äter ute oftare, och på finare ställen. Vissa tränar, andra tränar aldrig utan läser böcker istället. De har mer frihet än oss andra. Lever mindre stressade liv. Det svåra för dom är att hålla sig aktiva och få saker gjorda. Tyvärr är pengar en stor drivkraft, och har man mycket pengar utan att jobba så tar drivkraften stryk....

En del brinner ju för sina jobb förstås, och de har självklart fullt i almenackan och full rulle , särskilt när de är yngre och jagar andras bekräftelse.
Citera
2023-05-11, 12:42
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax-klow
God dag alla flashback!

Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?

Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…

Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!

//Pax-klow

Det du söker info om kanske är hur nån som har hundratals miljonär lever. Men det var ej specificerat i TS.

Här är svensson miljonärens liv (5-10 milj netto)

Går upp 05:15
Äter frukost meckar allt med barnen.
Lämnar på förskolan och åker till jobbet som börjar 07.
Jobbar till 16.
Loggar in och kollar depåerna några gånger om dagen. Kanske gör 10 avslut i månaden.
Hämtar barnen på förskolan. Lagar mat.
Tränar varannan dag när jag inte lägger.
Läser varje dag (barnböcker för barnen)
Kanske samtalar nått med sambon, åtminstone säger hej om man kan få hennes uppmärksamhet från scrollandet på instagram.
Lägger mig 22 eller 23.

Standard tragiskt skitliv helt enkelt.
Citera
2023-05-11, 12:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Att vara miljonär i dagens Sverige är inget speciellt och dessa människor inklusive mig själv lever precis som alla andra. Sover, vaknar, jobbar, äter och skiter.

Hade du frågat hur personer med en förmögenhet på över 10 miljoner levde så kanske du fått de svar du ville ha.
Citera
2023-05-11, 12:43
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax-klow
God dag alla flashback!

Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?

Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…

Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!

//Pax-klow

såhär.

Jag tog ledigt (hade ett nattjobb som slet rätt hårt), och trodde miljonerna skulle trilla in, det va liksom klart, så jag slutade jobbet, och sedan såg min rutin ut ungefär såhär:

Jag vaknade klockan 05:00, kollade nyheter och allt annat, körde barnen till skolan, och sedan gymmade jag ungefär 2h...sedan gjorde jag lite allmänt/beroende på, och så hämtade jag barnen, och sedan var det det vanliga hitan ditan.

Nu blev det ju dock så att pengarna drog ut på tiden, men i samma veva blev jag headhuntad av en kompis, så då började jag jobba igen.
eftersom jag har den gamla tidens arbetsmoral, så var det tack och hej med träningen, man jobbar O jobbar så länge det finns arbetsuppgifter, och dom tog aldrig slut, så träningen försvann ut genom fönstret.

Nå, nu trillade pengarna in för ett tag sedan, och jag har haft tur med investeringarna jag gjort, så nu säger jag upp mig, och eftersom jag dessutom hunnit köpa ett redigt hemmagym, så blir det nog såhär inom 3 veckor:

*gå upp klockan 05:00 och kolla nyheterna, samt köra min vattenrutin.
*köra barnen till skolan, och sedan gå på gymmet/alternativt gymma hemma, och sätta igång att renovera huset, vilket jag kommer göra själv under sommaren.
*Runka
*Ta en lur
*kolla börsen
*hämta barnen
*laga middag och gosa med barnen.

ungefär så.

träning kommer återigen bli en stor del.

edit tillägg:
Jag vill påpeka att jag personligen har ett väldigt LUUUUGN i nom mig numera, tack vare tryggheten.

Jag blir ibland påmind om det när jag läser om människor som är belånade på husen, och tycker det är rätt synd om dom.

Grabben har en kompis som är "Fattig" så att säga, och jag brukar låta honom vara med och stanna hos oss så länge han får för sina päron.

Han sade för ett tag sedan att han inte kände som om jag gjorde någon skillnad på honom och min egen son, vilket är ett kvitto för mig.
Senast redigerad av scoremax 2023-05-11 kl. 12:56.
Citera
2023-05-11, 12:46
Medlem
Liberationfronts avatar
Ju mer pengar jag har ju mer upptagen känner jag mig, det tar liksom aldrig slut, konstigt det där. Tror man måste upp till miljardklassen för att kunna slappna av. Men får man för mycket så blir man som Elon Musk och börjar bygga raketer.

Annars vanliga rutiner. Har fortfarande förvärvsarbete, gillar att jobba och gillar det sociala med arbetsplatser men jobbar bara 50% (dock vissa dagar 100%, men överskottet går till välgörenhet), men annars rätt så samma rutiner som innan.

Vakna, runka, kaffe, kolla marknaden, jobb, lunch, hem, kolla marknaden, chilla, träna, träffa vänner, vara med kärringen, middag, marknaden, chilla, sova, och sen repeat.
Citera
2023-05-11, 12:47
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Det du söker info om kanske är hur nån som har hundratals miljonär lever. Men det var ej specificerat i TS.

Här är svensson miljonärens liv (5-10 milj netto)

Går upp 05:15
Äter frukost meckar allt med barnen.
Lämnar på förskolan och åker till jobbet som börjar 07.
Jobbar till 16.
Loggar in och kollar depåerna några gånger om dagen. Kanske gör 10 avslut i månaden.
Hämtar barnen på förskolan. Lagar mat.
Tränar varannan dag när jag inte lägger.
Läser varje dag (barnböcker för barnen)
Kanske samtalar nått med sambon, åtminstone säger hej om man kan få hennes uppmärksamhet från scrollandet på instagram.
Lägger mig 22 eller 23.

Standard tragiskt skitliv helt enkelt.

great minds think alike!
Citera
2023-05-11, 13:09
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Jag köpte ett hus för allt och nu kämpar jag för att betala räkningar och mat mm.

Livet är pest och jag ser ingen utväg.
Citera
2023-05-11, 13:13
Medlem
Jag hade 2 miljoner i aktiekapital men det gick ner igen till ursprungsnivån på ca 250 000kr. Levde varken någon mer extravagant liv då än vad jag gör nu.

Tränar 3-4ggr per vecka. Kampsport och gym.
Äter vanlig husmanskost och har matlådor på jobbet.
Har barn på förskolan.
Har hus där ca 60% av av husets värde är lån. Jag räknas därför fortfarande som miljonär det gör ju inte att jag kan leva något spännande liv.

Mitt aktiesparande är tänkt att ge mig en god pension. Skiter det sig så får jag leva som andra halvfattiga pensionärer. Och kanske jobba lite ibland vid sidan av. det är 30 år kvar så jag har nog tid till det.
Citera
2023-05-11, 13:30
Medlem
Sover fram till 07-10 beroende på vad jag gjort dagen/kvällen innan. Vissa dagar går jag upp och jobbar vid 6 när det krävs men vanligaste tiden är 8.15.

Lägger just nu undan ca 20 000 i månaden. Mer när jag får bonusar och andra intäkter.

Jobbar ca 30 timmar i veckan.

Har en ganska billig lägenhet (trea) där jag skapat vissa funktioner jag vill ha.

Har investerat ca 400 000 i min hobby och kommer framöver bara behöva lägga ca 30 000 vart femte år eller så för underhåll och uppgraderingar.

Går i terapi och handledning inom olika ämnen.

Hatar gym men funderar på att börja dansa.
Citera
2023-05-11, 13:50
Medlem
Biggedys avatar
"I thought sleep was for billionaires"

Fortsätter grinda...
Citera
2023-05-11, 13:55
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Detta. Att vara miljonär i svenska kronor är inte så mycket att skryta med och leder inte till några större möjligheter till lyx.

Det du beskriver stämmer på mig också.

Ska man va ute efter det som ts antyder lär man ju öka till mångmiljonär, minst 10 miljoner.
Framför allt ska man inte räkna in sitt boende, utan endast finansiella medel som bankkonton, aktier etc. Då blir det lite mer intressant.
Citera
2023-05-11, 14:08
Medlem
Bor man i ett land med ett av världens högsta skatter så krävs det en oftanlig summa miljoner för att kunna definiera sig som rik. Därmed betyder det inte att bara för att man är rik så har man andra rutiner. De flesta runt mig arbetar och lever som vanligt, sedan kanske man kan unna sig fler saker under tidens gång, som städhjälp, dyrare hus, fler resor, dyr bil osv men för övrigt är det inte så mycket som ändras. Med hög inkomst kommer oftast också stort ansvar med långa arbetsdagar och pressat schema över lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in