2023-05-05, 22:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ur en neutral synvinkel (svårt att ha dom MU supporter dock) känns det ju mer kul att Newcastle och MU tar CL platser för då kommer lag som Liverpool, Chelsea och Spurs som missar CL att satsa ännu hårdare för nästa säsong och att bli bättre medans lag som Newcastle och Man United får boosten av att ha CL igen vilket gör att de kan satsa. Ju fler lag som är stentaggade på CL desto bättre skulle jag säga.

Förlust igår kan jag köpa, det var vad jag trodde på förhand. Surt att det kommer så sent i matchen bara, men bara att ladda om för nästa match. Känns egentligen konstigt att vara i förarpositionen för CL plats när vi har dragits med Weghorst och Martial på topp.
Spurs kommer nog satsa lika lite som vanligt, tror man kan räkna bort dom från CL några säsonger fram.

Förstår ditt tänk men svårt att se vad det spelar för roll om det är United eller Liverpool som tar CL?

Ni har varit jämnare under hela säsongen. Liverpool hade en rejäl svacka som kan ha kostat CL.
Citera
2023-05-05, 23:15
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Spurs kommer nog satsa lika lite som vanligt, tror man kan räkna bort dom från CL några säsonger fram.

Förstår ditt tänk men svårt att se vad det spelar för roll om det är United eller Liverpool som tar CL?

Ni har varit jämnare under hela säsongen. Liverpool hade en rejäl svacka som kan ha kostat CL.

Tänker att Liverpool ändå varit en av de 2 bästa PL klubbarna några år nu och en eventuell 5e plats kommer nog pusha/motivera och få igång laget för att ta sig tillbaka dit om man missar CL. Skulle man eventuellt harva till sig en fjärdeplats tror jag inte det ger lika mycket tändvätska på elden för nästa säsong.

Man Utd är ju i något av en svag sits pga ekonomiska situationen samt ägarfrågan. Skulle man ta CL kommer det ju ge en boost och det kan eventuellt bli lite värvningar osv. Missar man CL tror jag inte man blir att räkna med nästa år, för många hål att fylla med för lite pengar.
Citera
2023-05-06, 18:32
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Nu när Big Sam har varit på tapeten sista tiden med att han ska försöka rädda kvar Leeds i PL, så är det ju en annan gammal räv som lyckades med sitt räddningsuppdrag i championship, Neil Warnock lyckades hålla kvar Huddersfield och hyllades med en guard of honour av spelarna och fansen.

https://twitter.com/chrisdawkesITV/status/1654227544185487363
Citera
2023-05-06, 19:12
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Spelare som gjort 20+ mål i lag utanför big 6 sedan säsongen 05-06.

22-23 Ivan Toney
19-20 Danny Ings och Jamie Vardy
17-18 Jamie Vardy
16-17 Romelu Lukaku
15-16 Jamie Vardy
09-10 Darren Bent

Vardy är den enda av dessa spelare som vunnit skytteligan.
Citera
2023-05-06, 19:12
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ur en neutral synvinkel (svårt att ha dom MU supporter dock) känns det ju mer kul att Newcastle och MU tar CL platser för då kommer lag som Liverpool, Chelsea och Spurs som missar CL att satsa ännu hårdare för nästa säsong och att bli bättre medans lag som Newcastle och Man United får boosten av att ha CL igen vilket gör att de kan satsa. Ju fler lag som är stentaggade på CL desto bättre skulle jag säga.

Förlust igår kan jag köpa, det var vad jag trodde på förhand. Surt att det kommer så sent i matchen bara, men bara att ladda om för nästa match. Känns egentligen konstigt att vara i förarpositionen för CL plats när vi har dragits med Weghorst och Martial på topp.

blir de kane till slut ?
Citera
2023-05-06, 19:20
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Tänker att Liverpool ändå varit en av de 2 bästa PL klubbarna några år nu och en eventuell 5e plats kommer nog pusha/motivera och få igång laget för att ta sig tillbaka dit om man missar CL. Skulle man eventuellt harva till sig en fjärdeplats tror jag inte det ger lika mycket tändvätska på elden för nästa säsong.

Man Utd är ju i något av en svag sits pga ekonomiska situationen samt ägarfrågan. Skulle man ta CL kommer det ju ge en boost och det kan eventuellt bli lite värvningar osv. Missar man CL tror jag inte man blir att räkna med nästa år, för många hål att fylla med för lite pengar.

Förstår hur du tänker, tror dock inte att Pool fungerar så faktiskt. Klopp är den som driver spelarna och inte en femte eller fjärde plats (CL eller ej). Kanske att en femte plats kan få ledningen att agera dock, att det får dem att skjuta till mer kapital och ge Klopp att spendera. För Pools nettospend är inte så extremt ändå sett till andra topp sex lag.

Så ja, du kanske har rätt att det är bättre för pool att hamna på en femte plats, dock hoppas jag att det tar en fjärde. Personligen ser jag hellre Pool än ManU i CL. Vet inte ifall jag skrivit mitt bet här (har gjort det i andra forum). så skriver det igen. Notera att det är mer med hjärta än hjärna.

1, ManC
2, Arsenal
3, Newcastle
4, Pool
5, ManU
Citera
2023-05-06, 22:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Tror Liverpool kommer satsa lika mycket oavsett om dom kommer 4:a eller 5:a. Dom behöver ett nytt mittfält oavsett.

Har inte United satsat stenhårt typ varje säsong oavsett placering sedan SIR lämna?
Om dom tar CL så kan det mycket väl bli som sist dom var i CL och inget att räkna med där och satsade helt fel?
Citera
2023-05-06, 22:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Förstår hur du tänker, tror dock inte att Pool fungerar så faktiskt. Klopp är den som driver spelarna och inte en femte eller fjärde plats (CL eller ej). Kanske att en femte plats kan få ledningen att agera dock, att det får dem att skjuta till mer kapital och ge Klopp att spendera. För Pools nettospend är inte så extremt ändå sett till andra topp sex lag.

Så ja, du kanske har rätt att det är bättre för pool att hamna på en femte plats, dock hoppas jag att det tar en fjärde. Personligen ser jag hellre Pool än ManU i CL. Vet inte ifall jag skrivit mitt bet här (har gjort det i andra forum). så skriver det igen. Notera att det är mer med hjärta än hjärna.

1, ManC
2, Arsenal
3, Newcastle
4, Pool
5, ManU
När skrev du det första gången? Är ju inget jätte svårt att betta det där nu :P
Citera
2023-05-06, 22:30
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
När skrev du det första gången? Är ju inget jätte svårt att betta det där nu :P

Alltså det var ju inte länge sedan och har aldrig hävdat att det var svårt. Mest med hjärtat för Newcastles del då hjänan kanske säger annat. Det vsr alltså mer en förhoppning utav avslutningen snarare än att det skulle vara något pro tip.

Mitt bet innan säsongen ser inte i närheten ut som det lär sluta nu. Den ända jag på rak arm kan säga kan slå ut är nog City.(vilket inte direkt är något skrälltips).
Senast redigerad av Neroxx 2023-05-06 kl. 22:33.
Citera
2023-05-06, 22:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
blir de kane till slut ?
Om Kane ska lämna för att vinna titlar så bör han välja Bayern.
Citera
2023-05-06, 22:32
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Alltså det var ju inte länge sedan och har aldrig hävdat att det var svårt. Mest med hjärtat för Newcastles del då hjänan kanske säger annat. Det vsr alltså mer en förhoppning utav avslutningen snarare än att det skulle vara något pro tip.
Vad säger hjärnan om Newcastle då? Tror du dom tappar CL?`
Citera
2023-05-06, 22:36
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Vad säger hjärnan om Newcastle då? Tror du dom tappar CL?`

Det ligger väl sedan gammalt en negativt inställning om att det måste komma ett bakslag. Och någonstans så "tror" man att det kommer ske ett misslyckande. Men om man ska vara analyserande så bör vi kunna ta en fjärde plats allafall . Men jag skulle ljuga ifall jag känner mig säker. Jag gissar på att Pool kommer vinna sina matcher så det krävs verkligen att man inte släpper gasen. Vinner vi mot Arsenal vågar jag nästan säga att vi klara topp fyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in