Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Tänker att Liverpool ändå varit en av de 2 bästa PL klubbarna några år nu och en eventuell 5e plats kommer nog pusha/motivera och få igång laget för att ta sig tillbaka dit om man missar CL. Skulle man eventuellt harva till sig en fjärdeplats tror jag inte det ger lika mycket tändvätska på elden för nästa säsong.
Man Utd är ju i något av en svag sits pga ekonomiska situationen samt ägarfrågan. Skulle man ta CL kommer det ju ge en boost och det kan eventuellt bli lite värvningar osv. Missar man CL tror jag inte man blir att räkna med nästa år, för många hål att fylla med för lite pengar.
Förstår hur du tänker, tror dock inte att Pool fungerar så faktiskt. Klopp är den som driver spelarna och inte en femte eller fjärde plats (CL eller ej). Kanske att en femte plats kan få ledningen att agera dock, att det får dem att skjuta till mer kapital och ge Klopp att spendera. För Pools nettospend är inte så extremt ändå sett till andra topp sex lag.
Så ja, du kanske har rätt att det är bättre för pool att hamna på en femte plats, dock hoppas jag att det tar en fjärde. Personligen ser jag hellre Pool än ManU i CL. Vet inte ifall jag skrivit mitt bet här (har gjort det i andra forum). så skriver det igen. Notera att det är mer med hjärta än hjärna.
1, ManC
2, Arsenal
3, Newcastle
4, Pool
5, ManU