2023-05-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Nja det är bättre att som sist fimpa ena vägbanan och järnvägen som ännu inte är i drift.

Med de nya SAAB GLSDB robotarna kommer ju Ukraina att ha möjlighet att välja när de kommer att klippa bron

Bättre att klippa den direkt så inte de kan komma nytt militär materiel den vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Sjojgu inspekterar fabriksny batch T-90M för just-in-time-leverans lagom till offensiven:

https://www.bitchute.com/video/MvdSboglcZup/

Ser ut at vara rätt många...

Bitchhute… du har ingen lite mer seriös sida å länka till.
Citera
Medlem
Citat:
Ok, då vet vi. Åk ner och säg det till AFU också som spenderat miljardtals skattedollar på att bygga såna:

https://www.bitchute.com/video/Tghbwsxk0BUp/
https://www.bitchute.com/video/qT07jIg5dBbb/

Stridsvagn vs draktand (ett-noll till draktanden):

https://www.bitchute.com/video/3CKykdxBFWCF/
Tänk att stridsvagnen kommer i 40km/t hur tror du då det går?
Sedan är ryska stridsvagnar enormt under motoriserade vilket synns tydligt här.
Citera
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Det exakt det som rysslandsänhängarna i det här forat inte förstår.

Att ersätta produktionsapparaten med kinesiska maskiner kommer att ta åtta till tio år.

Bara en så enkel sak som produktion av artellerigranater är beroende av CNC-svarvar från väst.

Det är kört för Ryssland, rysk industri- oavsett bransch- kommer att haverera och gå under p.g.a. brist på möjlighet att underhålla maskinutrustning.
Ja men möjligheten finns ju att via duktiga maskintekniker som svarvare, fräsare mm tillverka vad som helst.

En skicklig supportsvarvare kan säkert tillverka 10-15 granathylsor. En duktig revolversvarvare kan göra 50.

Troligtvis finns inte dessa yrkesmän kvar i nån större omfattning. Är de inte i fronten så borde de ha dragit till väst...
Citera
2023-05-05, 20:06
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Åh den jävla "Historylegends", avskyr allt med honom, hur han ser ut, hans röst, vad han pratar om och hur han säger Bakhmut. Han dyker upp i mitt flöde av någon märklig anledning och han kan reta upp mig.
Samma här! Jag hatar "History Legends". Jag såg något av honom för flera månader sedan och gillade honom inte, men sedan dess dyker han upp HELA TIDEN i flödet, VAD JAG ÄN GÖR!
Citera
2023-05-05, 20:06
Medlem
Citat:
Sjojgu inspekterar fabriksny batch T-90M för just-in-time-leverans lagom till offensiven:

https://www.bitchute.com/video/MvdSboglcZup/

Ser ut at vara rätt många...
Filmen är från 2004 när dom första T90A levereras filmen är alla fall gammal
Citera
2023-05-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Nja, hybridutrustning, teknik snodd och insmugglad från väst. Skillnaden är de har aldrig har haft tillgång av den senaste teknologin. De behöver inte tänka på produktivitet.

Ryssland moderniserade all sin industriella utrustning i början av 90-talet då de köpte allt från väst, de la ner egenutvecklingen av CNC-styrda maskiner i slutet av 80-talet.

Fram till 2022 var det inga problem med service och underhåll av den ryska industrin.

Nu är det däremot kört för rysk industri.
C(cleric)N(notioned)C(compounds)...ja....lite mer än kört till och med, men drömmen står bi....som den gjorde under hela 80-talet när tv sändningar smög sig förbi in i den ryska ETERN
Jo.....visst kommer de klara detta på egen hand.....som alltid hahahahahaha. Att ens diskutera det är ju dumhet nog ja. CNC och Ryssland i samma mening är som den mycket speciella operationen i Ukraina nu - korkat menlös och oförstående obsolet. Man kan alltid hoppas, men inte fan flyger den dåliga svetsen tillräckligt långt för att uppfylla någon dröm
Citera
2023-05-05, 20:10
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Mig retar han inte upp och ännu mindre hamnar han i "mitt flöde". Varför han inte gör det är för det första för att han är en snorunge från Balkan, och till det försöker spela kunnig på saker han inte har en aning om. När han sparkade boll på gatan så greppade jag honom i famn och sprang in under tak. Bollen blev sekundär per se. Men, den snorungen är såklart inte en källa oavsett hur mycket hans tårar än tilltalar psykiska seglare och annat sorgligt folk nej. "history" my arse ja....
Det handlar nog förmodligen att jag inte klarar av honom som person, det hade inte spelat någon roll om han hade haft en kanal om något som jag gillar, jag hade inte klarat av att se och höra han ändå.
Citera
2023-05-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Okej då!
Fast hugger torsken utan sans eller bete får man väl dra upp den ändå...
Jo, så klart!!!! men bara om det en skrei eller från rockan tagen. Men nu är vi på samma sida so tack gode ko för att även kattegatt har utveclats till skillnad från ryssland ja
Citera
2023-05-05, 20:15
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Då finns det bara en militär utväg kvar: -Taktiska kärnvapen.
Ja om man vill få riktigt med pisk!

Alla vet idag att då kommer Nato och USA att gå in och förinta alla ryska trupper i Ukraina, sänka hela ryska Svarta havsflottan mm.

Ryssarna vet att det kan göra det och kommer aldrig att skicka taktiska kärnvapen mot Ukraina.

Dessa taktiska kärnvapen som många stollar gastar om kommer bara att finnas i huvudet på våra foliehattar i tråden och några av Solos kompisar i rysk statstelevision.
Citera
2023-05-05, 20:16
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja men möjligheten finns ju att via duktiga maskintekniker som svarvare, fräsare mm tillverka vad som helst.

En skicklig supportsvarvare kan säkert tillverka 10-15 granathylsor. En duktig revolversvarvare kan göra 50.

Troligtvis finns inte dessa yrkesmän kvar i nån större omfattning. Är de inte i fronten så borde de ha dragit till väst...
Tja - Finns programmet, materialet, verktygen och CNC-maskinen fungerar, då kan en 'gröna knappen kille' producera hylsor hela dagen...
Citera
Medlem
Det börjar bli interna stridigheter i Kreml, statsdumans vice Viktor Sobolev sa
"Om "Wagner" ständigt ber om något är det dags att avskaffa "Wagner"
Citera
Medlem
Arresteringen av den kriminelle Lira.

https://twitter.com/TreasChest/status/1654542219850678272
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera