2023-05-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StackarsSverige
Du menar alltså att om ryssarna skjuter atombomber på Kiev så kommer Kiev få atombomber så dom sedan kan skjuta tillbaka på ryssarna.. läste detta för 10 min sedan.. och ja jag skrattar fortfarande. 😂
Nej han menade att Ryssland såklart inte "skjuter" några atombomber "på" Kiev. Det hade tagit så lång tid att det hade evaluerats långt innan det ens hände, och då är det för sent oavsett
Citera
2023-05-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Vad håller Prigozjin på med?

https://svt.se/nyheter/utrikes/wagnerchefen-vi-lamnar-bachmut-inom-kort

Utmanar eliten i Moskva. Är det på riktigt eller bara ett spel för att vinna sympatier.

Har sett flera källor som pratar om att Ukraina planerar att omringa Bachmut och styrkorna däri. Vore inte så långsökt att Prigozhin är medveten om detta och han vill nog ha sitt folk kvar inför eventuell maktkamp inom Ryssland.

Så han kanske skyller på något men egentligen handlar det om något annat.
Citera
2023-05-05, 16:39
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Idag är det 9 år sedan Azov-bataljonen grundades som svar på att ryska ultranationalister, som Girkin, och nazister, som Zhuchkovsky, 23 dagar tidigare anfallit folket i Donbas och startat krig mot dem med tortyr och mord som en viktig komponent.
Azov-bataljonen är mest känd för att ha beskyddat folket i Mariupol från de ryska anfallarna såväl som från lokala Donbas-terrorister.
Azov blev sedan ett regemente under nationalgardet och är idag en brigad.
Riktiga hjältar som kämpade in i det sista och skyddade hundratals civila och gav sin egen mat till dessa då de inte längre fick några leveranser av mat och ammunition.

Som tur är lyckades inte ryssvinen döda alla POW utan några hundra har återkommit i fångutväxlingar.

Nån på ryska sidan fattade tydligen att de var mer värda som levande än döda....
Citera
2023-05-05, 16:40
Medlem
Är det här från senaste 24h så känns det inte så bra för ukraina.

https://www.bitchute.com/video/JcA16gEGlSne/
Citera
2023-05-05, 16:41
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Idag är det 9 år sedan Azov-bataljonen grundades som svar på att ryska ultranationalister, som Girkin, och nazister, som Zhuchkovsky, 23 dagar tidigare anfallit folket i Donbas och startat krig mot dem med tortyr och mord som en viktig komponent.
Azov-bataljonen är mest känd för att ha beskyddat folket i Mariupol från de ryska anfallarna såväl som från lokala Donbas-terrorister.
Azov blev sedan ett regemente under nationalgardet och är idag en brigad.

Det har varit ganska tyst från Azovs SS-wannabes trots att garderobsfikusen Biletsky nyligen skröt om att de blivid brigad. Det här klippet antyder att det inte går särskilt bra för dem i Bakhmut:

https://www.bitchute.com/video/cDiGLaY3ArZE/

Ryssarna grep just en av de ansvariga för Odessa-massakern, vet du om han var från Azov? Han ser lite luggsliten ut den lilla råttan, och samma öde väntar snart Biletsky och resten av Azovpacket.

https://www.bitchute.com/video/Lzg6QBfQuL8S/

Det blir nog till att fira kombinerat 10-årsjubileum och mottagandet av Darwin Award på krigskyrkogården för Azovs losers. De hör hemma på historiens sophög, och är på väg dit i god fart.
Citera
2023-05-05, 16:42
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
och Guuben... trots att hans posthistorik var lite väl magstark. Vi har också den ortodoxa queerhårdingen som älskar Putins hårda machostil men även tänder på andra killar ibland (tyvärr glömt hans nick).
Sjukt kul!

Vad hade dåren som såde röv till ryska bögar i Finland för nick?
Senast redigerad av 45-75Marlin 2023-05-05 kl. 17:04.
Citera
2023-05-05, 16:43
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Fan vad nice det vore om paraden the Immortal Regiment with portraits spårade ur i fullt upplopp!
Helt klart lite "laughing out loud" runt luffar-orchernas panik inför den stora segerdagen som ska hållas inom mindre än en vecka...
https://twitter.com/wartranslated/status/1654412610069037057
Citat:
Evgeniy Prigozhin declares in a video that he will be ordering the withdrawal of Wagner mercenaries from Bakhmut due to an acute shortage of ammunition allegedly ordered by the Russian General Staff. *video*
He says Wagner will stay in the city until 9 May to avoid shame on this day.

Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Vi har också den ortodoxa queerhårdingen som älskar Putins hårda machostil men även tänder på andra killar ibland (tyvärr glömt hans nick).
Jag har märkt att detta blivit en tendens bland högerextremister online (även amerikanska sådana, men det är i stort sett samma människor/botar som hejjar på GOP och Ryzzland...), att låtsas vara LGBTQ för att försöka få något sorts clout i sina shizo-argument:
"J-jag är gay, och därför har jag rätt när jag säger att transpersoner inte ska få finnas/Ukraina är nazis!!!", etc. etc.

Man undrar ju hur den starka, självsäkra och heliga manlighet som dyrkas av den ryzka och republiQanska mentaliteten ska främjas av deras supportrar sitter online och låtsas vara drugor och bögar...?
Som exempel kan man bland annat ta den helt fantastiska versionen av (FB) Jag ska strida för Ukraina på Onsdag, hur hanterar jag mina anhöriga?-tråden för något år sedan, där TS utgav sig för att han skulle åka ner som frivillig till Ukraina nästa vecka men var orolig eftersom han var den fjolligaste sissy sedan Liberace och att de ondskefulla ukronazi-satanisterna därför skulle vara dumma mot honom...
Jag misstänker att admins till slut tog bort den, men tråden var iaf. ett mycket underhållande stycke vranyo medans den fanns!
Citera
2023-05-05, 16:52
Medlem
Tror att Prigozhin gör sådana här utspel i media för att sätta press på Shoigu att få fördelar i vapen/ammo leveranserna. Att han skulle bry sig om hurvida soldaterna i Wagnergruppen stupar, eller ej, verkar helt osannorlikt.
Citera
2023-05-05, 16:52
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Bloggaren Gonzalo Lira gripen i Kharkov. Bekräftat av transan Sarah A-C, som slåss för Ukraina.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1654476947592732672
Bra att de grep blatten som förolämpat AFU!

Vidrigt att babbar ska dyka upp och förråda landet de bor i!

Det här är nåt som vi själva kan få problem med vid en rysk attack mot Sverige....
Citera
2023-05-05, 16:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Tack ditt svar det var väldigt informationsrikt! Igår meddelande Rysslands utrikesdepartement att de kommer svara med militära medel om Finland låter USA bygga militärbaser där hur ser du på det?

Jag tror bara de menar att de skall placera ut egna baser, inte att de skall anfalla USAs baser. Det vågar de inte.
Citera
2023-05-05, 16:55
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Vad håller Prigozjin på med?

https://svt.se/nyheter/utrikes/wagnerchefen-vi-lamnar-bachmut-inom-kort

Utmanar eliten i Moskva. Är det på riktigt eller bara ett spel för att vinna sympatier.
Det kan vara en kombo.

Men bra i alla fall då de börjar hugga varandra i ryggen i försök att positionera sig för Rysslands förestående kollaps.
Citera
2023-05-05, 16:58
Medlem
Det var verkligen bistra toner från mästerkocken idag.

Om Prigozjin är så här grinig, hur grinig är då Igor Girkin? 🤣 Det har gått ett tag sen man hörde något från honom. Lever galningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in