2023-05-04, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ni har gjort 14 mål då ju straffmål inte räknas. Med den logiken gjorde ni 10 mål under första 6 omgångarna 2022. Skillnaden är alltså 4 mål.
Straffmål räknas naturligtvis då dom är en konsekvens av etablerat tryck i motståndarnas straffområde. Att inte bli imponerad av att en spelare lyckas göra mål på straff är en helt annan sak.
Citera
2023-05-04, 22:44
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Hade inte möjlighet att följa dagens matcher. Hur såg 23 mkr Mikkelsen ut på plan?

Syntes knappt.

Jag väntar på kommentarer från bla se där ang JJ som skulle ta Bajen till toppen.
Citera
2023-05-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jo, men det är inga bärande spelare förutom Dovin. Ja, jag vet inte, men det är ju extremt lite kontinuitet i laget vilket gör att det i princip känns som att det är försäsong fortfarande.
Har ni haft det efter Kennedy?
Citera
2023-05-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Väldigt enkelt att ha en teori om. Det blir vanligare ju större skillnad det är mellan den rika toppen och den fattiga botten. När Shearer slog alla målrekord i PL på 90talet var det sjukt imponerande i ett mediokert Newcastle som aldrig ens vann en titel trots hans över 200 mål i PL. Bosmandomen och sen sjuka kapitalkoncentrationen som inleddes 2004 med rysk oligarkerna i Chelsea har bidragit till helt sjuk utveckling i fotbollen där pengarna styr allt mer och systemen riggas till fördel för de rika. Som inte gillar att gambla med sina investeringar. De vill ha payoff för dem istället. Detta sammanfaller med försvinnandet av lojala spelare som lirar 20 år i samma klubb som Maldini, Shearer och Totti. Sådana spelare kan nu 10faldiga sin lön pga oljepengar. Omöjligt förr. Utvecklingen kommer sakta och säkert till Sverige också.
Stämmer dock dåligt, då många ekonomiskt jämbördiga matcher blir stora siffror.

En annan hypotes, det är målskyttar som ger stora transferintäkter, därför hamnar defensiven i skymundan. Trenden stärks när pengarna ökar och supportrar följer stjärnor mer än lag.
Citera
2023-05-04, 22:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Senast igår sa Larsen att han inte kan tänka sig att spela i en annan europeisk klubb framöver. Han vill bara spela för Häcken och hoppas att Häcken och hans ryska klubb löser det.

Hahaha jag kan leva med att BP tar mer än 10p. Det är ett av dom citat jag helst har fel på av allt jag säger. Skulle BP sprattla till och klara minst kvalplats tror jag vi ser en chockartad relegering av ett etablerat lag i år.
Sa han europeisk eller nordisk? Jag såg att han för ett tag sedan sa att han inte kommer återvända till Ryssland om ingen tvingar han på ett plan. Borde ju finnas andra klubbar som är villiga att betala mer än Häcken och kan nog bli svårt att komma överens med Ryssland.

Hahaha jag förstår det :P Om BP lyckas stanna kvar för en gångs skull så tror jag att dom kan stanna några år till.
Citera
2023-05-04, 23:06
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Syntes knappt.

Jag väntar på kommentarer från bla se där ang JJ som skulle ta Bajen till toppen.

Inte förvånande.

Katten ser du inte här igen förrän Bajen eventuellt börjar vinna några matcher igen.

Samma nämnda katt som på alla fyra i sin avsugning och trosbekännelse till JJ sa att Berisha inte skulle sålts om man inte kunde nyttja pengarna till att göra Bajen bättre = Mikkelsen

”Årets flopp” ser ut att få en helt ny referensram. Då är naturligtvis kandidater som JG, Majsan, Quirino och Jawo alla inräknade.
Citera
2023-05-04, 23:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast i England har ju flera av de här resultaten varit mellan rika storklubbar. Liverpool - United och Newcastle - Tottenham t.ex. Tror mer det handlar om bättre, snabbare och mer offensiv fotboll som ger större utslag när den verkligen sitter.
Holy shit, skrev du precis något som man kan hålla med om?

Det är naturligtvis strategi, kultur och mentalitet hos spelare som leder till de enorma resultaten. Rika klubbar fanns långt innan Abramovich och rikedom är relativ med diminishing returns.
Citera
2023-05-04, 23:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
”Årets flopp” ser ut att få en helt ny referensram. Då är naturligtvis kandidater som JG, Majsan, Quirino och Jawo alla inräknade.
Glöm inte Sarfo..
Citera
2023-05-05, 04:05
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Inte förvånande.

Katten ser du inte här igen förrän Bajen eventuellt börjar vinna några matcher igen.

Samma nämnda katt som på alla fyra i sin avsugning och trosbekännelse till JJ sa att Berisha inte skulle sålts om man inte kunde nyttja pengarna till att göra Bajen bättre = Mikkelsen

vem fan är katten
en genuin bajare kallas vrak pundare loser osv
är man på låtsas och genomskådad kallas man nybajare

mvh ett vrak av naturen
Senast redigerad av laddkingen 2023-05-05 kl. 04:09.
Citera
2023-05-05, 04:18
Medlem
Är Simon Strand allsvenskans dummaste spelare?
Citera
2023-05-05, 04:33
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Är Simon Strand allsvenskans dummaste spelare?

är de den dumma blonderade bögen som spelar in tiktoks inte gjort mål sen oktober och har en wisemen tatuering ? isåfall är svaret ja
Citera
2023-05-05, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
är de den dumma blonderade bögen som spelar in tiktoks inte gjort mål sen oktober och har en wisemen tatuering ? isåfall är svaret ja

Han är givetvis också där och nosar, helt klart. Samt JG.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-05 kl. 04:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in