Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Mm, jag skulle nästan vilja drista mig till att påstå att det är omöjligt för ryssarna att förstärka där det behövs. De får hoppas på att försvarslinjerna tar död på tempot och decimerar anfallaren hyfsat — för att sedan kunna möta honom i rörlig strid.
Till skillnad från många andra tänker jag att det vore osmart av ukrainarna att köra på en spets som man riskerar förlora udden på, och som är känslig i sidorna efter ett genombrott. Mycket bättre med anfall på bred front längs ett helt avsnitt nu när de är så många. Det blir svårare för ryssen.
Håller med, det ska fan vara Ukrainsk strateg just nu, hur ska de formera sina styrkor och vad kommer att ge det bästa utfallet?
Kanske är din breda front det rätta svaret, om inte så kommer vi att få facit i historieböckerna, dvs. hur skulle de ha gjort egentligen för att lyckas, nu tror jag att de kommer att lyckas och att de kommer att försöka klyva fronten genom att nå ner till Azovska sjön men som sagt, det är vad jag tror, Ukraina har kanske en helt annan plan.