2023-04-29, 09:02
Medlem
9 åriga Luna som fick skador för livet av en pojke i samma situation som majblommepojken borde också ha ett majblommekonto så folk kan stödja henne också så hon kan få assistans.

Omhändertagandet av Luna är inte ens i närheten av de pengar som läggs ner på pojken i 15 årsåldern samt majblommepojken.

Båda pojkarna mår bra och lever väl men inte Luna. Hennes anhöriga måste kämpa för henne.

Luna är tydligen inte något som upprör de här människor som köper majblomman på trots. De lever i en egen bubbla.

Det finns inget allmänt stöd för Luna ens i närheten av Murhafs. Sett till pengarna.

Inklusive 22% av nu 5 miljoner har Murhaf nu fått 1.1 miljoner kontant. (10% del, 3.3% bonus och 8.7% dricks = 22%).
Citera
2023-04-29, 09:03
Medlem
Den här ungen har gjort större nytta och åstadkommit mer än alla ni rasse mongon har gjort tillsammans
Citera
2023-04-29, 09:05
Medlem
Inget ont om killen personligen, men detta är en skapad mediasensation. Det är hur uppenbart som helst, glasklart.

Familjen har ej asylskäl.
Man vägrar lämna sverige.
Mamman har många barn ($$$)
Pappan försvunnen (?) i sverige?
Någon vill visa dom positiva fördelarna med att låta alla stanna, alltid.

Denna ”någon” skapar en Greta-hype fast med majblommor och alla godhjärtade PK är omedelbart på. Man ”köper” familjen en biljett till asyl och fortsatta bidrag via media.
Det är stort fulspel, som enbart är baserat på hudfärg och härkomst. Ingen skulle brytt sig om Olle 10 år från Skara. Inte Media och PK åtminstone.

Det flesta andra ungar får kämpa och frysa arslet av sig utanför ICA och Willys för spottstyvrar. Vissa blir till och med rånade på majblommepengar av just liknande personer som nu media stöttar, dock då lite äldre än denna kille.
Citera
2023-04-29, 09:11
Medlem
JustZlatans avatar
Har han blivit dollarmiljonär än?
Citera
2023-04-29, 09:17
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
9 åriga Luna som fick skador för livet av en pojke i samma situation som majblommepojken borde också ha ett majblommekonto så folk kan stödja henne också så hon kan få assistans.

Omhändertagandet av Luna är inte ens i närheten av de pengar som läggs ner på pojken i 15 årsåldern samt majblommepojken.

Båda pojkarna mår bra och lever väl men inte Luna. Hennes anhöriga måste kämpa för henne.

Luna är tydligen inte något som upprör de här människor som köper majblomman på trots. De lever i en egen bubbla.

Det finns inget allmänt stöd för Luna ens i närheten av Murhafs. Sett till pengarna.

Inklusive 22% av nu 5 miljoner har Murhaf nu fått 1.1 miljoner kontant. (10% del, 3.3% bonus och 8.7% dricks = 22%).

Självklart är det mer synd om Luna än denna pojke. Men försök att få vänstern att förstå det. Ganska intressant också att denna pojke har fått nästan lika mycket hat från tokhögern som 15-åringen som nästan dödade Luna fick.
Citera
2023-04-29, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Men får de soc när de inte ens har uppehållstillstånd? Som andra skrivit känner vi inte till familjens ekonomiska situation.

Det är bara ett antagande att familjen får det och en hypotetisk diskussion hur det blir med fortsatt bidrag när pojken har tjänat så mycket pengar som han har gjort.
Citera
2023-04-29, 10:40
Medlem
Stackars alla andra majblomme-barnförsäljare som inte får nått sålt när alla bidragstagare lägger alla sina sista slantar på just denna pojke bara för att de vill provocera någon
Citera
2023-04-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Den här ungen har gjort större nytta och åstadkommit mer än alla ni rasse mongon har gjort tillsammans

Förklara för mig vad han gjort. Som är så speciellt om du kan?
Citera
2023-04-29, 10:59
Medlem
grekkoz1s avatar
En grej som spontant slog mig är ju att jag hoppas att han inte har Swedbank, för dom blir fett griniga och vill ha kvitton och svar på alla insättningar över 4000:-.
Citera
2023-04-29, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
En grej som spontant slog mig är ju att jag hoppas att han inte har Swedbank, för dom blir fett griniga och vill ha kvitton och svar på alla insättningar över 4000:-.

Om insättningen kommer från Majblomman är det inga konstigheter. Är väl heller inte särskilt svårt att få underlag på insättningen eftersom den kommer från en organisation?

Sedan har jag fått åtskilliga 100’ insatt utan konstigheter på Swedbank. Du får sluta hålla på med skumraskaffärer så ordnar det sig.
Citera
2023-04-29, 11:24
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sellpass
Stackars alla andra majblomme-barnförsäljare som inte får nått sålt när alla bidragstagare lägger alla sina sista slantar på just denna pojke bara för att de vill provocera någon

Ja det är ju anti-cancel kultur. Läskigt när folk får bestämma över sina egna pengar.
Citera
2023-04-29, 11:36
Medlem
Hate the game not the player. Det är ju faktiskt majblomman.se som gjort det möjligt att detta kan ske. Blir lite opersonligare om en vuxen skapar shopen åt en men samtidigt om man gillar syftet bakom skapandet så skulle väl jag kunna lägga en slant via denna väg typ till "Cansersjuka Theos shop" även om jag nu i vanligare fall tycker det är genuinare med att stå utanför ica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in