Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Inte? Se fetade ovan om minnet är kort.
Jag vill inte titta på deras hemsida, jag vill se deras redovisning. Vet tyvärr inte var jag hittar den.
Var själv i behov av hjälp en gång i tiden och sökte fonder. Att söka hjälp från Majblomman är omständligt och stigmatiserande, då man ska bifoga intyg från läkare, skola och/eller någon som kan intyga ens eländiga situation. Så funkar det inte vid ansökan från andra stiftelser.
Ansökan till fonden, ja då krävs full utredning el insyn kanske är rätt ord, det är bra att det undersöks grundligt,så det verkligen kommer till de med störst behov.
Inkomst uppgift krävs också som du vet.Har man god lön men slarvar/super/knarkar bort sin lön och ungarna är utan mat ..då är inte majblommans fondpengar aktuellt
då passar man inte in som sökande.
Så inga lurendrejare göre sig besvär att söka ur majblommefonden.
Strikt o korrekt hela vägen. Och nej jag fick inte del av fondmedlen.Skodde mig inte själv.
OK.mina egna små släktingar och alla deras vänner, känner många ungar..de vill inte satsa på majblommeförsäljning...
allvarligt många ungar är bortskämda o lata.. även i min egen släkt. Pursvenskar hela gänget..
ingen behöver hjälpa till med någonting,såsom vi /min ålder gjorde. Svenska ungar överlag är latmaskar.
Jag ser att just fattiga barn har mera driv att lyckas,de kämpar på det goda sättet.
jag beundrar alla ungar som har visioner,är målinriktad och uthållighet.