2023-04-25, 22:33
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Duktig kille inget snack. Däremot bra om polisen nu kan utreda om SD medlemmens konto hackats med typ vänster extrema och SD hatande Expo eller ETC i syfte för misskreditera SD. Eller om det är en efterkonstruktion av henne

På vilket sätt är han duktig?
Citera
2023-04-25, 22:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Såg just inlägget på TV4 Nyheterna, man tar inte upp hur mycket han tjänat hitintills;-) Pojken själv säger att han ska spara pengarna bara köpa nya skor och en kofta”!!!? Föräldrarna säger dom ska polisanmäla SD-tanten… pojken är född i Sverige, familjen är asylsökande, asylsökande i minst 11 år då? Hur funkar det?
För TV 4 är ju detta mycket glädjande!
Positiva händelser där någon migrant, flykting eller helt enkelt en invandrare står mycket högt på TV 4 :s agenda, precis som klimatet alltid har en stående plats i varenda nyhetsprogram varje dag. Så är det bestämt.

Det som är märkligt är att de inte på något sätt berättar hur denne lille man lyckats få in över 2 miljoner på ett par dagar..
Detta borde ju rent logiskt vara första frågan, men icke när TV 4 tar upp detta.
Just därför blinkar radarn mycket starkt rött! Det är något som inte stämmer här, helt klart!
Citera
2023-04-25, 22:34
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Istället för att kladda ner tråden med era fantasier och spekulationer så vore det på sin plats att ni presenterade trovärdiga källor som styrker era fantasier. För annars förblir det just fantasier.

Varför menar ni att det skulle vara osannolikt att Murhaf är en duktig majblommeförsäljare? Är det på grund av hans hudfärg? Eller hans etniska bakgrund?

Något säger mig nämligen att ni inte hade klankat ner på detta om pojken vore etniskt svensk.

Edit: Ok, nu såg jag att Murhaf inte har uppehållstillstånd. Men det innebär inte att pojkens prestation blir mindre imponerande för den sakens skull.

Eller hans etniska bakgrund? Typ same same 😂
Citera
2023-04-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
man kan både gå runt och sälja majblommor eller sälja dem digitalt via en sida på internet!

Aha! Tack för info.
Citera
2023-04-25, 22:36
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Tänkte mest på det han sa han skulle köpa, är en annorlunda pojke med dessa plötsliga ekonomiska muskler” som ödmjukt drömmer om ett par skor och en kofta?

Märkesskor

Jag tycker att hans drömmar låter som en normal 12åring. Jordans, mobil, kläder, ut och äta med vänner. Jag tror inte att han har förstått hur mycket pengar det handlar om än. Hur mycket 10% är av summan som sålts. Är det uppe i tre miljoner nu? Han kan gott unna sig ett ps5 med spel.

Förhoppningsvis blir han inte rånad, utpressad tack vare exponeringen. Många brushor därute som saknar skrupler.
Senast redigerad av CyberIngmar 2023-04-25 kl. 22:56.
Citera
2023-04-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Man låter en aktivist dra rasistkortet och sedan behövde han inte göra någonting mer. Fattar du nu. Han hade rätt hudfärg bara för att Vänstern skulle exploatera situationen.

Nej jag fattar inte vad du snurrar om. Jag ville bara veta om man kunde sälja majblommor via nätet och det kunde man ju vilket förklarar det hela.
Citera
2023-04-25, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Spelar det någon roll vilka som är köpare?

Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Ja verkligen
ExaKt, för det är en politisk kampanj. Och vidrig media rapportering i systemmedia.
Edit:
Snackas pengatvätt med. Vi kommer aldrig få veta. Rasse kortet tar fokus. Väl planerat iaf.
Citera
2023-04-25, 22:42
Medlem
Sverighiztans avatar
Jag kan tänka mig att hans andel går till släktingar, någon lokal moské/förening, eller att päronen kniper allt för eget bruk.

Men jävla vilken summa ändå.
Citera
2023-04-25, 22:42
Medlem
Gabbegy000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masajen
Är det kriminella som tvättar pengar eller hur är det ens möjligt att sälja för så mycket…

Ja fett värt och tvätta pengar på det sättet.... Behåller 20%
Citera
2023-04-25, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masajen
Är det kriminella som tvättar pengar eller hur är det ens möjligt att sälja för så mycket…
Ja våra politiker och MSM är kriminella.
Citera
2023-04-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Men jävla vilken summa ändå.

Den är uppe i tio millar imorgon när du vaknar.
Citera
2023-04-25, 22:48
Avslutad
Kan någon med insyn på vilket konto nr QR koden är knuten till ?
Är det offentlig handling vilka som lastat in pengar på kontot.
En fågel viskade att SSU i Uppsala har "köpt" massor .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in