2023-04-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Ryssland har demonstrerat en förmåga att hantera personalförluster mycket bättre än vad många förväntat sig.

Rysk soldat är troligen det sämsta jobbet som existerar. Hur man motiverar dessa personer att göra vad de gör är helt obegripligt för mig. Ändå ser vi att Ryssland lyckas pressa fram massor med individer till kvarnen som maler ner dem varje dag.

De är ju överskjöljda av ryzk propaganda av olika slag. Tex att "nazister" och USA och NATO och EU mfl. Vill utplåna ryzzland. Och tror på det.
Citera
2023-04-25, 17:26
Medlem
Reimers avatar
Ett avlyssnat samtal mellan man och hustru avslöjar vilket helvete ryssarna fick vid självmordsuppdraget att storma Vuhledar.

Citat:
An intercepted call reveals the morale of the Russian troops during the February Vuhledar kamikaze column burning. In this call, the Russian soldier tells his wife that "so many of our boys were burned inside the tanks". Reacting to her question about equipment delivery, he says it's all being stolen, and the Donbas people (separatists) are similar to a criminal bandit gang in their dealings.

He also mentions the 70th regiment which was one of the first to enter Ukraine in Feb-Mar last year, the "elite" unit which took enormous casualties and was abandoned by contract soldiers. The regiment is now under the risk of having it banner withdrawn.

https://twitter.com/wartranslated/status/1650863656153026560
Citera
2023-04-25, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ett avlyssnat samtal mellan man och hustru avslöjar vilket helvete ryssarna fick vid självmordsuppdraget att storma Vuhledar.

https://twitter.com/wartranslated/status/1650863656153026560

Ja verkligheten blir mycket chockartat för ryzzen, alltid pga. all propaganda och desinformation de matats med.
Citera
2023-04-25, 17:30
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ryzzarna skickar väl arbetslösa till köttkvarnen precis som de gör med fångar o etniska minoriteter. Putin rensar i Stalins anda.

Japp, dit har en hel del arbetslösa försvunnit. Och en del har stuckit utomlands, säkert över 0.5% av den arbetslösa befolkningen. Vilket ironiskt nog gör att genomsnitts-Ivan upplever att ekonomin snurrar på.
Citera
2023-04-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Japp, dit har en hel del arbetslösa försvunnit. Och en del har stuckit utomlands, säkert över 0.5% av den arbetslösa befolkningen. Vilket ironiskt nog gör att genomsnitts-Ivan upplever att ekonomin snurrar på.

"Vilket ironiskt nog gör att genomsnitts-Ivan upplever att ekonomin snurrar på"

Och det har du koll på ?
Hur?
Citera
2023-04-25, 17:42
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Ligger det någonting i ryktet kring att en hypersonic-missil träffat och sänkt en bunker med en hel jävla drös med höga ukrainsk såväl som NATO militärer?

Clayton Morris gjorde en rätt grundlig genomgång av fallet i sin talkshow (en dryg kvart):

https://www.bitchute.com/video/0JSxATuJ7RQI/

Jag tror mycket väl att det kan vara sant, en ledningscentral är ett givet mål. Kinzhal-missilen har en kinetisk energi som motsvarar en mini-nuke på 4 kiloton, så den kan naturligtvis tränga ner i djupt liggande bunkrar. Jämför med Hiroshimabomben Little Boy på 15 kiloton.

Det går såklart inte att veta exakt hur många som befann sig i bunkern, men slog missilen igenom skyddet lär de flesta ha dött. Sinnessjuka energier vi snackar om.
Senast redigerad av Drozd 2023-04-25 kl. 17:55.
Citera
2023-04-25, 17:44
Avstängd
Citat:
Arbetslösheten är rekordlåg (varför kan du gissa själv).

den har alltid varit "rekordlåg" i ryssland. du borde titta närmare på vad rostat definerar som arbetslös, och hur länge man kan vara arbetslös, innan man är vare sig i arbete eller arbetslös.

det stora problmet är ständigt ökade andelen tvingade obetalt lediga i ryssland.
https://www.eurasiareview.com/03012023-unpaid-back-wages-in-russia-now-increasing-monthly-at-a-double-digit-pace-oped/

Citat:
GDP har bara gått ned med 2%.
mm förra året, om nu inte rostat bara ljuger....

Citat:
Rubeln är någorlunda där den var före kriget.

Rubeln är helt beronde av att man bränner sina reserver, trots det så är rubeln på sitt lägsta värde på 10år (med undtag för när när de invarderade ukrainde i feb förra året och ryssland dömde sig till ekonomisk kollaps och elände, och visst, man kan frysa sin finansiella marknad och låsa in allas värde i rubel, men det är bara att skjuta problemet på framtiden)

Citat:
Där är massor med bloggar om "livet i Ryssland" på Youtube. Där kan du följa folk, det ser relativt normalt ut.
mm, märkligt nog så finns där massor med "livet i ryssland" där det inte ser normalt ut.

Citat:
Genomsnitts-Ivan märker inte mycket av kriget rent ekonomiskt. De översta 15-20% av befolkningen har däremot. Bostadsprisminskningar, besparingsminskningar, kan inte flyga till Paris och softa hur som helst.

det är ju en fördel, åt du rovor, drack sprit och hade utedass så förändras inte mycket, möjligen lite mindre (och andrasorteringen) av rovor och mer hembränt. men du kan ju testa en dag i medelIvans skor. ta din matbudget + hyra/bostadskostnad för denna månad. ta sedan ut motsvarande din bostadskostnad för månaden i kontanter, släng sedan kontanterna. så har du samma matbudget och boendekostnad som andel av din inkomst (så är du ett litet steg påvägen)

återkom när du gjort det så testar vi steg två nästa månad (ja du kommer behöva upprempa steg 1 ovan oxo) "jag är ett rysstroll som vill lajva ryss i väst men fattar ingenting trots att långt klokare och förnuftigare människor än jagsjälv har förklarat det och rättat mina störda fantasier i månader....)
Citera
2023-04-25, 17:44
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja av flera skäl. Men den främsta är oljesektorn och främst oljeraffinaderierna. Sen alla utländska företag som har lämnat.

Dessutom ser man staten få in mycket mindre inkomstskatt.

Den minskade inkomstskatten lär vara på grund av alla utländska bolag som lämnat landet, samt vissa bolag som går katastrofalt på grund av omställningarna (t ex turism kan jag tänka mig). Dessa marknadsineffektiviteter kommer ju vara dåliga för landet på sikt, men det syns inte nödvändigtvis nu.

Jag tror den reella arbetslösheten följer den officiella statistiken någorlunda. De saker som du anförde tidigare (med två jobb etc) var ju likadant före 2022.

(edit: jag är inte någon rysk skatteexpert, men min chatgpt4 påstår att i inkomstskatt i Ryssland ingår privatpersoners skatt såväl som bolags).
Senast redigerad av psychicsailor 2023-04-25 kl. 17:54.
Citera
2023-04-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Otroligt fascinerande. Ukraina anfaller med svärmar av drönare. Rensar bort ett ryskt värn , en efter en. Typ 8 ryssar blir göningsmeled och på slutet kommer Ukrainska styrkor och slutrensar.

Instrukionsfilm för effektiv krigsföring:

https://www.youtube.com/watch?v=FKU1YGLE4Hg

Till alla Putinlovers här; Hur känns det när ryssarna rensas bort som kackerlackor helt chanslösa?

Mäktigt, tack för länk. Tänker på alla gånger det går mindre bra och ryssen får in nån lyckträff med artilleri, flygbomb, RPG.

Verkar som om de hålls nertryckta med artilleri/mortar, sen kommer drönarna, sen kommer fotfolket och dubbelkollar att inget rör sig.
Citera
2023-04-25, 17:53
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Clayton Morris gjorde en rätt grundlig genomgång av fallet i sin talkshow (en dryg kvart):

https://www.bitchute.com/video/0JSxATuJ7RQI/

Jag tror mycket väl att det kan vara sant, en ledningscentral är ett givet mål. Kinzhal-missilen har en kinetisk energi som motsvarar en mini-nuke på 4 kiloton, så den kan naturligtvis tränga ner i djupt liggande bunkrar. Jämför med Hiroshimabomben Little Boy på 15 kiloton.

Det går såklart inte att veta exakt hur många som befann sig i bunkern, men slog missilen igenom skyddet lär de flest ha dött. Sinnessjuka energier vi snackar om.

Jag är skeptisk. USAs kraftigaste icke-nukleära bunker buster klarar 61 meters djup.

Den har visserligen inte samma kinetiska energi, men det måste också vara så att "dubbla energin" leder inte till dubbla djupet, för sprängningen är inte helt riktad.

Man rapporterade också att flera Kinzhal-missiler användes. Skickar man 3-4 missiler i rad i samma krater kan man kanske gräva ner sig 130 meter.

Men jag betraktar det som brus tills man får empirisk bekräftelse på några döda höga officerare.
Citera
2023-04-25, 17:53
Avstängd
Citat:
Den minskade inkomstskatten lär vara på grund av alla utländska bolag som lämnat landet, samt vissa bolag som går katastrofalt på grund av omställningarna (t ex turism kan jag tänka mig). Dessa marknadsineffektiviteter kommer ju vara dåliga för landet på sikt, men det syns inte nödvändigtvis nu.

Jag tror den reella arbetslösheten följer den officiella statistiken någorlunda. De saker som du anförde tidigare (med två jobb etc) var ju likadant före 2022.

problemen är känt sedan länge (och är inte kopplat till kriget) utan till att arbetslöshet är liksom brist på bröd = revulutionstriggers i ryssland. (eller ja putin är säker på det är så)
Citera
2023-04-25, 17:55
Medlem
Reimers avatar
Trevligt, ännu en av Putins mördarlakejer har förpassats till ett bättre ställe, "six feet uinder".

Citat:
Orc Major Ivan Molitvin was killed on 24 April 2023 in 🇺🇦Ukraine. He was the deputy President of the Union of Veterans of the 🇷🇺Northern Military District & commander of the battalion 71 SMEs. He actively killed innocent civilians in Syria & Ukraine. A friend to Asad.

https://twitter.com/Azovsouth/status/1650867587314589703
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in