Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Mina fakta? Jag har väl samma källa som alla andra.
Men jag kallar det inte för "sanningen" därav mitt inlägg.
Nej, jag tror inte alla har samma källa.
Vissa har Proletären som källa och inspiration.
Men oavsett detaljerna och de stora frågetecken som kvarstår är det kinesiska initiativet en välkommen fredsröst i motsats till den ständiga krigspropagandan vi får lyssna till i Sverige. Samtidigt som USA ytterligare utökar sin militära närvaro runt Kina, är regeringen i Peking också mån om att framhålla att man inte är den aggressiva parten i det nya kalla kriget mellan USA och Kina.
eller
När gasledningarna Nord Stream saboterats – av USA med hjälp av Norge, enligt den legendariske grävande journalisten Seymour Hersh – behöver Ryssland sälja sin gas österut istället. Då passar det bra att Kina istället för att spränga den bygger ny infrastruktur, för att underlätta för den regionala utvecklingen i Asien genom landets jätteprojekt BRI, den nya sidenvägen.
eller
Samtidigt är Europa åtminstone på ytan mer enat under USA-imperialismen än på länge, efter invasionen av Ukraina och den febriga krigsstämning som råder i Natopropagandan sedan dess. Klart är att vi i dessa mörka tider av krigsmuller såväl i Europa som runt Kina också ser gamla allianser ifrågasättas och nya bildas, och handelsvägar ritas om.
Den som lever får se. Under tiden är det bara positivt att Kina utmanar USA i världspolitiken, och tar initiativ till fred istället för mera krig.
https://proletaren.se/artikel/storpolitik-och-business-nar-xi-besokte-putin
Det är många sanningar man får sig till livs. Du känner igen tongångarna här i tråden, då en av de största spammarna, håller hårt i Proletären.
Så det finns andra källor och sanningar. Ja, det brukar framföras som om det är fakta.
Seså, var har du dina sanningar/källor?