Citat:
Ursprungligen postat av
johannes89
Ingen har tagit dina pengar men dom är frysta pga att du gjort bort dig på nått sätt. när allt är uppklarat ligger pengarna kvar på ditt konto och du får åtkomst till dom.
Det är inte alls säkert, beror helt på omständigheterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hejdu111
Tror inte du fattar vad jag mena, jag har ett jobb och tjänar pengar. Det är dem pengarna jag inte vill förlora.
Jag som sagt blivit inlurad i denna grej
Som ovan, det är inte alls säkert att du får tillbaka ditt konto. Du har gjort bort dig, banken kommer inte vilja ha kvar dig som kund, du får se till att skaffa en ny bank. Lycka till att hitta en ny, när du berättar om att du blivit utkastad från din förra bank pga att du är dömd för penningtvätt.
Angående om "dina" pengar du hade innan, så beror det helt på hur domen faller. Hade du säg 20k och tog emot 40k som du i din tur tog ut i kontanter samt skickade vidare till andra konton så kan du nog räkna med att alla pengar du kallar "dina" blir konfiskerade och kommer att återbetalas till brottsoffren.
Detta kommer bli en dyr, och väldigt krånglig läxa för dig. Förhoppningsvis stannar det endast vid villkorlig dom och böter, beslagtagna tillgångar och att du får tigga hos någon nischbank för att ens kunna få tillgång till ett maestrokort och bankid i fortsättningen...