2023-04-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Invandrarfamiljer värdesätter deras äldre väldigt högt och tar hand om dem som ett svar på respekt och starka familjeband. Svennar ser sina föräldrar som en börda och ser dom hellre ruttna på ett äldreboende, flick-/pojkvännen är viktigare än fadern eller modern som tagit hand om dem sedan de varit bebisar.
Har tänkt en del på det där att det är konstigt att dom hyser sådan respekt för sina äldre men har inga som helst problem att råna eller slå ner och misshandla svenska pensionärer 🤔
Citera
2023-04-16, 00:24
Medlem
Ziccco3s avatar
Du är ansvarig för dina synder och härligheter.
Kan inte du ta hant om dina när och kära, när de behöver hjälp.
Då har du svaret på trådfågan, vem bryr sig om Mia, Sirpa, Mohammed, Indirha eller McDonalds fixar biffen.
Det är inte du, så slicka i dig och gilla läget.

Elller så gör du något åt det……..
Citera
2023-04-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribajsare
Du svarar inte på frågan.

Ok. Svaret är undersköterskor och vårdbiträden. Vi behöver prioritera detta och ge yrkena det rejäla statuslyft de förtjänar. Äldrevården har varit en skamfläck för Sverige i flera decennier. Vi har skurit och effektiviserat allt helt åt helvete och nu vill ingen som inte måste ta de jobben. Vi måste hitta sätt att locka folk till att välja det som karriär. Detta görs med högre lön, bättre arbetsvillkor och som en följd av det, högre personaltäthet.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-04-16 kl. 01:15.
Citera
2023-04-16, 01:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Varför inte? Man vill leva till liemannen hämtar en? Jag tror han ganska vänlig när han hämtar en också. Han bjuder säkert på fika och sen går man vidare.

Jag dör hellre än att blir vanvårdad.
Citera
2023-04-16, 01:38
Medlem
Frågan utgår från felaktiga premisser.
Pengar finns alltid och personal också om pengar tillskjuts.
Omsorg av äldre är ett exempel på vad jag gärna betalar skatt till.
Citera
2023-04-16, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribajsare
Om några år kommer det inte att finnas tillräckligt med pengar eller personal för att ta hand om de äldre. Problemen är stora redan idag. Vem ska ta hand om dig när du blir gammal?
Muslimerna tar ”hand om” dig!
Citera
2023-04-16, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag dör hellre än att blir vanvårdad.
Muslimerna fixar det!
Citera
2023-04-16, 13:56
Medlem
senhackarens avatar
Ingen alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback