Citat:
Ursprungligen postat av
Stormpiskare
Om du läser vad jag skrev en gång till, och sedan svarar på det istället för något som du tror att jag skrev.
Jag har inte tillgång till GP artiklen då den är låst. Har du tillgång till den så får du gärna dela en kort sammanfattning av vad som står där.
Vad som framkommer i ABs artikel är att skolan har drivits som en filial av en organisation som har drivit en annan skola med alla relevanta tillstånd. Att filialen skulle vara helt okänd framstår som verklighetsfrämmande då de måste söka skolpeng och vara i kontakt med kommunen för att kunna bedriva en verksamhet.
Varför den skolan inte skulle kunna räknas tillhöra samma organisation och behöva en seperat uppsättning tillstånd framgår inte. Troligen har denna skolan ansetts uppfylla kraven då den har betraktats tillhöra samma organisation som den andra skolan, men sen har någon byråkrat gjort en omtolkning. Sannolikast rör det sig om inkompetens inom skolinspektionen som har skapat denna sensationen.
Det står att det är problematiskt att undervisningen bedrivs på engelska och att det finns en lärare utan "lärarlegitimation" som har satt betyg. Varför det är upprörande att undervisningen är på engelska är obegripligt, varför avsaknad av lärarlegitimation är upprörande är också obegripligt då det är så alla svenska skolor bedrivs fram till för 10 år sedan.
Återigen, vad är det du läser som skulle ge sektvibbar?