Citat:
Ursprungligen postat av
2n00b4U
Hur är Permesanosten från Lovilio? Lidl har erbjudande på den just nu ifall man är Plus medlem.
Tror inte att jag har smakad just den, men
DeLuxe Parmigiano Reggiano Aged for minimum 30 months är mycket gott, som alla
DeLuxe-varorna. Den tål jämförelsen med vilken parmesan som helst, tycker jag! Kommer inte ihåg vad den kostade, men normalt sett borde den spöa Lovillo ganska enkelt. Synd om den inte säljs hela tiden. Men kom ihåg att jämföra osten i samma ålder! Man kan inte tro att en ung parmesan smakar lika gott som flera år lagrad, där finns en enorm skillnad i smaken.
Vill ni ha riktigt god parmesanost, så beställ direkt från Italien en ost som är lagrad 60 månader. Helt enastående kvalitet, men så klart kostar det en slant.
Det finns även parmesan som är cirka 100 månader lagrad, men det tror jag inte på så mycket smakmässigt.
Obs! Mitt inlägg #100. Har inte varit så aktiv hela tiden, brinner mest för den här tråden samt några andra som handlar mat osv.
P.S. Verkligen synd om ingen här kan berätta om vad de tycker om den grekiska maten som Lidl säljer den här veckan. Det MÅSTE finnas någon som har ätit sånt förut!
Jag undrar mest om hur de olika Mezen smakar då kilopriset är ganska högt – nästan 250 kr per kilo! Det finns tre olika att välja mellan.