Citat:
Ursprungligen postat av
Burre24
Jag hittar ingenting i ditt bifogade dokument som ens närmar sig det TS påstår. Det kan självklart vara så att jag har missat något eller att min engelska inte är tillräckligt bra. Om så är fallet så kanske du kan hänvisa till var i ditt dokument den informationen finns? För självklart så har du läst igenom den innan du delade den som "bevis"?
Edit en gång till:
Förlåt men det här är över alla gränser korkat. AndersStenberg, du måste sluta tro att allt du ser på internet är sant. Du är varför "nigeriabrev" fortfarande existerar...
Jag råkar vara mycket mer välutbildad än dig - särskilt när det gäller källkritik.
Detta är ett objektivt FAKTUM!
Jag råkar också vara tillräckligt allmänbildad för att förstå vad som är sant och inte sant - utan att varje gång gå till botten rent källkritiskt.
Men här har vi källan:
Announcing the news on a WEF podcast, UN communications director Melissa Fleming said “So far, we’ve recruited 110,000 information volunteers, and we equip these information volunteers with the kind of knowledge about how misinformation spreads and ask them to serve as kind of ‘digital first-responders’ in those spaces where misinformation travels.”
Om jag hade haft 15 dollar per timme för den research jag utför hade jag letat upp denna podcast och hänvisat till dig - helt utan knot.
Men för oss som är det minsta pålästa om WEF och övriga oligark-initiativ råder det ingen som helst tvekan om att det råder en omfattande desinformation inom ämnesområden som är känsliga för den ekonomiska maktelit som styr västvärlden.
Att en sådan elit existerar är ett objektivt faktum och något som vem som helst kan verifiera genom att läsa på om de INSTITUTIONER som kanaliserar deras makt som WEF, Bilderberggruppen, CFR och Trilateral Comission. Det är en fördel om man kan engelska då informationen i vår lilla ankdam är särskilt begränsad.
Jag vet inte om det är korrekt att benämna denna maktutövning för "konspiration" genom att den till största delen sker rätt öpet. För den som hakar upp sig just på begreppen "konspiration" och "konspirationsteori" uppmanar jag att helt enkelt slå upp ordet "konspiration" för att se vad det betyder. Sedan kan man fråga sig om sammansvärjningar och konspirationer verkligen är något ovanligt rent historiskt. För den som faktiskt tror det så rekommenderar jag en liten skrift av Machiavelli som heter Fursten på svenska. Eller så kan man läsa om renässanstiden i Rom och familjer som Borgia och Colonna mfl. Det är grundläggande läsning för att förstå dagens maktschismer i USA.
Jävla nolla!