Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-09, 08:06
  #169
Medlem
trashitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Ja fast då kommer judemedia bara vrida på storyn så att folk tror att det var rasistiska konspirationsteoretiker som sköt ihjäl "finansmän en".

Folk behöver utbildning. Mycket utbildning.

Undrar hur Sverige skulle sett ut idag med ärlig rapportering och riktiga journalister. Knappast hade folk gått med på 50 år av överfallsvåldtäkter.

https://okeefemediagroup.com/

Kanske inte hjälper Sverige på studs men faller den stora brickan USA så lär väl inte Sverige vara långt efter. Tror den killen har mycket kvar att tillföra.
Citera
2023-04-09, 09:07
  #170
Medlem
SvartaVargens avatar
Älskar fransmännen! Svensken sitter å kollar på medans alla blir våldtagna
Citera
2023-04-09, 09:08
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Varför är det "underbara nyheter"?

Bara att någon vågar fisa åt blackrocks håll är bra nyheter. Ett så mäktigt företag brukar ju gå helt under radarn. För övrigt roligt hur de ens har valt att ha det namnet. Megaföretag brukar ju vara väldigt måna om hur namnet ser ut och ordet blackrock ger ju inte en bild av barn som säljer saft
Citera
2023-04-09, 09:08
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Liknar tyvärr mest kontrollerad opposition som försöker framställa sig själva som någon slags knasig, vaccinvägrande banjo-höger typ Capitol Riots eller Freedom Convoy, vad jag kan se. Dett ser inte ljust ut för seriös systemkritik.

Precis det här som kommer resultera i att eliten blir än mer skyddad,dvs ännu mindre påverkningsbar.
Citera
2023-04-09, 09:25
  #173
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det är ju fler som bryr sig om den franska "fjoll" kulturen som iaf är en kultur till skillnad från den svenska "vadå" kulturen. Fransmännen har iaf en riktig alkohol och matkultur samt ett språk som används i fler länder än det egna. Dom har också stora modehus och finanskvarter samt en befolkning som iaf inte verkar vilja slava och jobba mer än nödvändigt. Sen att det iof inte kommer att hjälpa tycker jag inte spelar så stor roll, dom försöker iaf och visar sitt missnöje. Till skillnad från här i Sverige då tom dagens pensionärer som knappast får det mycket bättre från år till år och alla blivande pensionärer sitter apatiska och redan intalat sig att det är "lönlöst" göra något.

Blir det riktigt jävligt så är det den stora massan som bestämmer och styr agendan.

Ah ok. Om du vill lägga din lilla tid i livet som pensionär på att elda bildäck och förstöra grejer så är det väl inget som hindrar dig att göra det i Sverige heller? Tror de flesta hellre lägger tid och pengar och energi på att ha njuta av livet.
Citera
2023-04-09, 09:41
  #174
Medlem
Overminds avatar
Jag avskyr fransmän. De är arroganta och äckliga. Men protestera det är en bra egenskap de innehar. Hoppas de får tag i Makaronen snart. Ge inte upp protesterna och demonstrationerna. Framåt!
Citera
2023-04-09, 09:58
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Märkligt, jag bryr mig varken om Spindelmannen eller Läderlappen och inga andra fantasifigurer.
Och vet du, jag har det bra...

Det förstår jag. Ignorance is bliss.
Citera
2023-04-09, 10:09
  #176
Medlem
Brukar inte vanguard och blackrock främst äga sisådär mellan. 5-10% i bolagen de är inne i?

Eller så är det bara så att det ser ut så i bolagen jag är intresserad av vilka som äger eller inte.

Har inte kollat upp det själv, men man ha ju hört att de kontrollerar så mycket. 5-10% är väl mer att man är storägare än att man kontrollerar.
Citera
2023-04-09, 10:16
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Du får läsa på bättre. https://www.dagensps.se/bors-finans/...ckholmsborsen/
Ja, och där står det att de är kapitalförvaltare.

Begriper du vad det är?
Citera
2023-04-09, 10:17
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Huvudsyftet var nog inte att skada mänskligheten utan att mjölka den på tillgångar och implementera globala kontrollsystem. De var villiga att riskera goyims liv i den processen.

Globalistmaffians kontroll över medierna gör att de inte behöver ha folk på varje maktposition, det räcker att de kontrollerar det övergripande informationsflödet. Kontrollerar de vad människor ser och hör så kontrollerar de människors tankar.

Precis! Aldrig förr har så mycket kapital transfererats uppåt på kort tid som under pandemin.

OJ WEY! SHUT IT DOWN!
Citera
2023-04-09, 10:19
  #179
Medlem
Blackrock styr i princip hela västvärlden (även länder som Japan, Sydkorea m.m), för att göra det enkelt.
Alla hollywoodfilmer du tittar på, mainstreammusiken, all gammelmedia även den svenska, allt.

Varifrån kan woken komma? Varifrån kommer direktiven att splittra vita nationer i europa med destruktiva och hatiska muslimer & negrer? Med mera.

Blackrock är judar.

Tänk om alla foliehattar hade rätt hela tiden Oj!
Citera
2023-04-09, 10:23
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
Har de inte demokrati? Dvs röstat in honom själva?

Representativ demokrati precis som vi. D.vs några värdelösa alternativ som du får försöka utröna det minst värdelösa alternativet från. Det blir inte alltid rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback