Citat:
Ursprungligen postat av
Kirk.Douglas
Accelerera förloppet? Vad snackar du? Vi vet inte vad detta avtal har gett och kanske är det redan avslutat? Du gör förhastade slutsatser för att dit narrativ ska stämma om en världskonspiration. Men så är inte fallet. Därför kan varken du eller jag veta något. Dessutom går det där Agenda 2030-införandet jäkligt trögt och Schwab är inte så poppis direkt. Inte Guiterres heller. Många har liksom fattat nu att klimathotsnarrativet (som är navet i Agenda 2030) bara är ett sätt för FN att tillskansa sig och tvätta pengar.
UN and WEF announce to accelerate Agenda 2030.
https://www.youtube.com/watch?v=PeDJbe9WOk4
Du kanske har problem med engelska språket?
Jag tycker att talespersonen framför det på en synnerligen klar och lättförståelig engelska.
Det talespersonen framför är ingen konspiration utan såvitt jag kan se utan fakta, Klaus Schwab World Economic Forum och UN General Secretary Antonio Guterres har ingått ett avtal om att accelerera förloppet och införandet av agenda 2030. Du påstår att Schwab är en "betydelselös småpotatis", jag å andra sidan hävdar att ingen "småpotatis" är i en position för att ingå ett sådant avtal.
Ingen av oss, i vart fall inte jag har någon aning om vad resultatet av detta dokumenterade samarbete blivit, men nu var väl syftet med det här varken att påvisa någon världskonspiration som du uttrycker det eller reda ut vad avtalet i sig lett till.
Poängen var att visa att Schwab och WEF ändå representerar något som indirekt har en påverkan på vad som sker i världen, vi är alla mer eller mindre är påverkade av agenda 2030.