2023-04-09, 02:18
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Oj ja såg verkligen betydelsefullt ut. Några trötta journalister och en no name-gubbe. Alltså FN har tusentals samarbeten även inom Agenda 2030 - och uppenbarligen har de något samarbete med WEF också. Detta var alltså 2019 och det måste vara detta som avses: https://www.weforum.org/press/2019/0...amework/?DAG=3.

Ja igen inga bevis på att någon styr världen... jag väntar...
Din beskrivning av händelsen ändrar inte på det faktum att Klaus Schwab World Economic Forum och UN General Secretary Antonio Guterres ingick ett avtal om att accelerera förloppet och införandet av agenda 2030, en agenda som drabbar oss alla i detta nu. Årtalet är lika oväsentligt som din bedömning av att journalisterna såg trötta ut. Men som vanligt upp till var och en att göra sin egen tolkning.
Citera
2023-04-09, 02:36
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Din beskrivning av händelsen ändrar inte på det faktum att Klaus Schwab World Economic Forum och UN General Secretary Antonio Guterres ingick ett avtal om att accelerera förloppet och införandet av agenda 2030, en agenda som drabbar oss alla i detta nu. Årtalet är lika oväsentligt som din bedömning av att journalisterna såg trötta ut. Men som vanligt upp till var och en att göra sin egen tolkning.
Accelerera förloppet? Vad snackar du? Vi vet inte vad detta avtal har gett och kanske är det redan avslutat? Du gör förhastade slutsatser för att dit narrativ ska stämma om en världskonspiration. Men så är inte fallet. Därför kan varken du eller jag veta något. Dessutom går det där Agenda 2030-införandet jäkligt trögt och Schwab är inte så poppis direkt. Inte Guiterres heller. Många har liksom fattat nu att klimathotsnarrativet (som är navet i Agenda 2030) bara är ett sätt för FN att tillskansa sig och tvätta pengar.
Citera
2023-04-09, 03:05
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Accelerera förloppet? Vad snackar du? Vi vet inte vad detta avtal har gett och kanske är det redan avslutat? Du gör förhastade slutsatser för att dit narrativ ska stämma om en världskonspiration. Men så är inte fallet. Därför kan varken du eller jag veta något. Dessutom går det där Agenda 2030-införandet jäkligt trögt och Schwab är inte så poppis direkt. Inte Guiterres heller. Många har liksom fattat nu att klimathotsnarrativet (som är navet i Agenda 2030) bara är ett sätt för FN att tillskansa sig och tvätta pengar.
UN and WEF announce to accelerate Agenda 2030.
https://www.youtube.com/watch?v=PeDJbe9WOk4

Du kanske har problem med engelska språket?
Jag tycker att talespersonen framför det på en synnerligen klar och lättförståelig engelska.

Det talespersonen framför är ingen konspiration utan såvitt jag kan se utan fakta, Klaus Schwab World Economic Forum och UN General Secretary Antonio Guterres har ingått ett avtal om att accelerera förloppet och införandet av agenda 2030. Du påstår att Schwab är en "betydelselös småpotatis", jag å andra sidan hävdar att ingen "småpotatis" är i en position för att ingå ett sådant avtal.

Ingen av oss, i vart fall inte jag har någon aning om vad resultatet av detta dokumenterade samarbete blivit, men nu var väl syftet med det här varken att påvisa någon världskonspiration som du uttrycker det eller reda ut vad avtalet i sig lett till.

Poängen var att visa att Schwab och WEF ändå representerar något som indirekt har en påverkan på vad som sker i världen, vi är alla mer eller mindre är påverkade av agenda 2030.
Citera
2023-04-09, 03:10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
UN and WEF announce to accelerate Agenda 2030.
https://www.youtube.com/watch?v=PeDJbe9WOk4

Du kanske har problem med engelska språket?
Jag tycker att talespersonen framför det på en synnerligen klar och lättförståelig engelska.

Det talespersonen framför är ingen konspiration utan såvitt jag kan se utan fakta, Klaus Schwab World Economic Forum och UN General Secretary Antonio Guterres har ingått ett avtal om att accelerera förloppet och införandet av agenda 2030. Du påstår att Schwab är en "betydelselös småpotatis", jag å andra sidan hävdar att ingen "småpotatis" är i en position för att ingå ett sådant avtal.

Ingen av oss, i vart fall inte jag har någon aning om vad resultatet av detta dokumenterade samarbete blivit, men nu var väl syftet med det här varken att påvisa någon världskonspiration som du uttrycker det eller reda ut vad avtalet i sig lett till.

Poängen var att visa att Schwab och WEF ändå representerar något som indirekt har en påverkan på vad som sker i världen, vi är alla mer eller mindre är påverkade av agenda 2030.
Du skriver "accelererar" som om de lyckats med någonting uppenbart har deras planer inte funkat så bra. Också är det otydligt vad de vill accelerera just gällande Agenda 2030, då det finns en del områden. Du samlar ihop din egen teori utifrån att en NGO (WEF) och FN samarbetar, vilket FN gör med hundratal andra NGOs. Det håller inte.
Citera
2023-04-09, 03:52
Medlem
Jodå. Det skulle bara krävas betydligt mer för att sätta bollen i rullning.
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Att fransmännen har det i sig är inget nytt. När de blir förbannade och säger ifrån så har det alltid blivit kaos. Är det inte gödsel på trappan till stadshuset i ohyggliga mängder så är det nåt annat. De har i generna att slåss mot överheten. Vi i Sverige hade aldrig vågat göra ens 10% av vad de ställer till med där nere.
Citera
2023-04-09, 04:25
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, Blackrock äger inte något på svenska börsen.

Eller menar du att Avanza äger börsen, inte Avanzas kunder?

Begriper du skillnaden mellan ägare och förvaltare?

Du får läsa på bättre. https://www.dagensps.se/bors-finans/...ckholmsborsen/
Citera
2023-04-09, 04:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Blackrock och Vanguard är fondförvaltare. Vanguards ägare äger inte de tillgångar Vanguard förvaltar. Investor är betydligt större än Vanguard.

Läs på tack. https://www.dagensps.se/bors-finans/...ckholmsborsen/
Citera
2023-04-09, 05:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnJobbigJavel
Man vill ju betala så mycket skatt som möjligt och dra sitt strå till stacken. Dessutom är det viktigt med rutiner.

Vill man? När du inser hur mycket skatter som inte gynnar dig så kanske du ändra dig. Vi har politiker som ströslar ut våra pengar världen över i någon form av almosor för att framstå som något! Vad vet jag inte. Folk har det för bra för att inte hur dåligt dom har det, det lilla som man får ta del av är kass barnomsorg kass skola inget skyddsnät om man skulle behöva det långa väntetider på sjukhuset och en alldeles för hög pensions ålder samt svin dyra levnadsförhållanden allt sammantaget så beror det inte på för lite skatter utan för att politiker prioritera helt åt helvete.
Citera
2023-04-09, 06:27
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Läs på tack. https://www.dagensps.se/bors-finans/...ckholmsborsen/
Vad ska jag läsa på? Länken handlar om Blackrock, inte Vanguard, så den motsäger ingenting i inlägget du citerade. Oavsett var poängen att Investor inte är en fondförvaltare, så det går inte att jämföra med de två andra företagen som förvaltar andras pengar på givna villkor. Investors marknadsvärde är större än Vanguards och verkligen ingen mygga i jämförelse med Blackrocks.
Citera
2023-04-09, 06:48
Medlem
wwrs avatar
Liknar tyvärr mest kontrollerad opposition som försöker framställa sig själva som någon slags knasig, vaccinvägrande banjo-höger typ Capitol Riots eller Freedom Convoy, vad jag kan se. Dett ser inte ljust ut för seriös systemkritik.
Senast redigerad av wwr 2023-04-09 kl. 06:56.
Citera
2023-04-09, 06:59
Avstängd
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Underbara nyheter, och kul att se! Ett fackeltåg står nu med levande eld och sjunger sånger inuti Blackrocks nersläckta högkvarter i Frankrike! Se detta här https://twitter.com/Resist_05/status...1964842610689?

Kommentarerna är nästan till 100% positiva på twitterklippet, denna är en av de intressantaste.

Ett litet utdrag ur DailyMails artikel.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...on-resign.html

Vem trodde att fransmännen hade det i sig? De är vakna där nere! Och trötta på satanisternas korrupta maktövertaganden i världen. Kaos är något som kommer växa här, och antagligen precis vad som behövs för att fler skall vakna eller vad tror ni?

Japp fint. Men för Svenskarna är fan hoppet ute. Bilderberger-uffe, Bilderberger-maggan, Bilderberger-Reinfeldt, Bilderberger-Löfwen har hållit gränserna öppna så till den grad att Svärjes Svennebananer är minoritet i sitt eget land. Men folk fattar ändå inte hur de politiska charaderna fungerar..
Citera
2023-04-09, 07:27
Avstängd
12hoppihagens avatar
Man måste älska, och avundas, fransmännens förmåga att skrida från ord till handling, så jävla stort!

Tänk om man kunde hyra in lite strejkare därifrån
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback