Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-08, 08:05
  #1
Avstängd
Honkenbonkens avatar
Hur långt skall det gå med Woke och hur skall det sluta ? Go Woke get Broke?
Personligen ser jag all denna Woke hysteri som enormt kontraproduktivt.
Man börjar ju hata skiten ännu mer eller vad tycker ni?
Det skall vara svarta i varje reklam/film, bögar i varje TV studio, transor hit o dit osv.osv.
Man skall matas varje dag....


Se Kid Rocks video och nyhets upplägget med Ted Nugent .

Ted Nugent: This is the epitome of cultural deprivation

https://youtu.be/ipElQEzsWKs
Citera
2023-04-08, 08:14
  #2
Avstängd
Honkenbonkens avatar
Mer reklam samma problem..Nike

Sharron Davies' boycotts Nike over Dylan Mulvaney ads: 'Women are being treated with total disdain'
Sharron Davies has called for a boycott of Nike after it partnered with transgender influencer Dylan Mulvaney to promote its female clothing range which included a sports bra.

https://youtu.be/v5ifJSVixXs
Citera
2023-04-08, 08:18
  #3
Medlem
TheJackets avatar
Kid Rock är ett riktigt mongo men han och hans fans är ju liksom största delen av Bud Lights kundbas. Det är riktigt rövig redneck-öl som är billig och smakar skit.

Sjukt jävla tondövt av Bud Light. Feta transexuella shitlibs i San Francisco dricker väl typ dyr IPA från nåt micro brewery som ägs av 2 lesbiska negerfurries eller nåt.

Fick dock höra av en familjemedlem som har mer koll på den dekadenta homokulturen i USA att Bud Light tydligen är hyfsat populärt bland amerikanska bögar numera av nån anledning så kanske försöker ägarna spinna vidare på det.

Men oavsett så är det idiotiskt att göra sin största kundgrupp arga på detta vis. Speciellt med just denna transa, som inte ens är helt populär bland sina egna heller.

Lite som att låta Elon Musk göra reklam för Fjällrävens Kånken typ. Skulle bli uppror bland medelklass-vänstern.
Citera
2023-04-08, 08:21
  #4
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Mer reklam samma problem..Nike

Sharron Davies' boycotts Nike over Dylan Mulvaney ads: 'Women are being treated with total disdain'
Sharron Davies has called for a boycott of Nike after it partnered with transgender influencer Dylan Mulvaney to promote its female clothing range which included a sports bra.

https://youtu.be/v5ifJSVixXs

Detta är inte lika konstigt. Både Nike & Adidas har spårat helt på senare år och deras kundbas likaså. För 15 år sen hade jag inte gissat att jag faktiskt skulle skämmas lite över att ha Nike eller Adidasskor. Det är ju bara klassiska sneakers. Men så illa har det blivit.
Citera
2023-04-08, 08:23
  #5
Medlem
Att någon ens bryr sig. Är det verkligen så himla viktigt? När jag börjar bli upprörd över reklam blir det nog dags att flytta till någon grotta i ett berg...
Citera
2023-04-08, 08:32
  #6
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalynx
Att någon ens bryr sig. Är det verkligen så himla viktigt? När jag börjar bli upprörd över reklam blir det nog dags att flytta till någon grotta i ett berg...

Det handlar väl om vad de vill promota?

Om de hade gjort en reklam med Milo Yiannopoulos som frontfigur hade det andra laget varit lika upprörda.

Generellt sett bör nog företag akta sig från att använda politiskt polariserande figurer som språkrör för sina produkter. Det ligger liksom i sakens natur att man alienerar halva befolkningen - och att alieneringen från den sidan kommer att vara starkare än sympatin man vinner från sidan man fjäskar för.
Citera
2023-04-08, 08:38
  #7
Avstängd
Honkenbonkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalynx
Att någon ens bryr sig. Är det verkligen så himla viktigt? När jag börjar bli upprörd över reklam blir det nog dags att flytta till någon grotta i ett berg...

Säg det till världens sjutgladaste nation USA där en kvinna som identifierar sig som man går in i en skola o skjuter ihjäl 3 barn o 3 vuxna..
Tror du inte en reklam som är så sned och vriden som dessa i USA triggar några Red Necks att hitta på något galet?
Inte fan flyttar dom till en grotta inte.

Woke hysterin blir dvs kontraproduktiv, leder till motsättningar inte samförstånd
Citera
2023-04-08, 08:39
  #8
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Redan 1979 spådde Monty Python hur det skulle bli:
https://youtu.be/chnlQQCsTVw
Citera
2023-04-08, 08:42
  #9
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalynx
Att någon ens bryr sig. Är det verkligen så himla viktigt? När jag börjar bli upprörd över reklam blir det nog dags att flytta till någon grotta i ett berg...
Fast blir det inte lite tjatigt och uppfostrande?

Dessutom blir det lite som att media (och dessutom politiker) hela tiden vill få oss att tro att 2 + 2 = 5.
Citera
2023-04-08, 08:48
  #10
Medlem
var det inte denne kid rock(lojligt namn)som went woke och bytte sin image med ”the confederate flag” till stars'n stripes
Citera
2023-04-08, 09:08
  #11
Medlem
Woke är här för att stanna. Ni stödjer väl systemet och är den som är anledningen att det finns WOKE. Ett företag kör homosexuella i en reklamfilm och det blir succé och de tjänar multum på det. Givetvis ska alla andra företag få göra samma sak. Det finns hundra tusentals företag som ska göra samma sak och plötsligt tycker vissa människor som stör sig på homosexuella att det är jobbigt. Men ge er liksom.

Det handlar bara om pengar. Så ni ska få se på era serier och filmer till en för er prisvärd peng.
Citera
2023-04-08, 09:21
  #12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalynx
Att någon ens bryr sig. Är det verkligen så himla viktigt? När jag börjar bli upprörd över reklam blir det nog dags att flytta till någon grotta i ett berg...

Håller med. Och vem ser ens reklamfilm 2023? Är väl bara två pensionärer kvar i landet som kollar på linjär tv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback