2023-03-31, 00:17
Medlem
Filuppladdning för de som inte kan läsa DN, trådskapare får gärna kopiera:

https://file.io/rOfGzR49lfhk
Citera
2023-03-31, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamanwolf
Filuppladdning för de som inte kan läsa DN, trådskapare får gärna kopiera:

https://file.io/rOfGzR49lfhk

Går inte att ladda upp. Kan du lägga ut igen?
Citera
2023-03-31, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodan1980
Frågan är ju vilken hållhake paret Eberhard har på sektionschef R.U då alla omorganisations förslag fru Eberhard har går igenom hos sektionschefen. Hon är inte den vassaste kniven i lådan så förmodligen är hon styrd av sin make i många ”beslut” och frågor. Maken är även känd att vara ett praktexempel på dåligt uppträdande i flertal olika sammanhang. Både som läkare, chef, kollega och i media. Det luktar väldigt illa om hela Psykiatrinordväst. Hoppas media grottar ordentligt i detta hela ledet upp och ner.

Det där är intressant!
Undrar också över vad Erik Slottner, KD, Sveriges Civilminster, kan ha för påverkan i det här. (Robert Udds partner).
Citera
2023-04-02, 08:45
Medlem
Har sett många FB:are använda minfil, men verkar ej komma åt den sidan längre. Någon som rekommenderar en annan uppladdningssajt?
Citera
2023-04-02, 09:28
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Har sett många FB:are använda minfil, men verkar ej komma åt den sidan längre. Någon som rekommenderar en annan uppladdningssajt?
gofile.io brukar fungera
Citera
2023-04-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkyBlues
Går inte att ladda upp. Kan du lägga ut igen?

https://gofile.io/d/zCKgGt

Hade postat annan länk först men tack SloppySeconds för förslaget.

Rättegång i april, var kan man hitta ärendenummer om man är intresserad av uppföljning efter dom??
Citera
2023-04-03, 17:24
Medlem
Citat:
https://gofile.io/d/zCKgGt

Hade postat annan länk först men tack SloppySeconds för förslaget.

Rättegång i april, var kan man hitta ärendenummer om man är intresserad av uppföljning efter dom??

B 11154-20
Målnummer
Citera
2023-04-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C81
B 11154-20
Målnummer
Tror det kan vara läge att syna HELA Psykiatri Nord Väst, och dess oegentligheter;0, det osar om hela nedre kliniken...svågerpolitik på första parkett...Fru Pucko Eberslutt, Herr Sudd, Dementa Ywonne och co. Efter rättegången. Whistleblower...
Citera
2023-04-04, 01:04
Medlem
yonnys avatar
Jag var på plats när det hände.

Avd 141 har en väldigt sexualiserad känsla, speciellt på kvällar. Det finns en radio man kan köra via bluetooth på mobilen, och det är inte alls ovanligt att det kommer ganska sexy musik. Vårdarna och patienterna gillar sexig musik och dansar med ibland, men hela atmosfären blir sexualiserad. Kommer man in där som ny så tror man ju 1) att det är normalt för en sjukskötarMan "att ta en promenad med en snygg patient", och att de kommer tillbaka med röda kinder och knullrufs. Jag kunde iaf se från en mils avstånd vad som pågick - lärde känna både BO och GM på avdelningen under några omgångar dit.
2) sånt beteende normaliseras - man får tänka på att slutenvårdsavdelningen kan ha överrepresenation av känsligt folk som inte riktigt fattar rätt o fel, och skötarna ska ju visa på normalt beteende istället för att normalisera sex på jobbet.

Till skillnad från avd PIVA där sexMoodet jagats bort av ett stenansikte till tyrann J.K. . Det är inte kul att vara där.

Måste flika in här att det finns riktiga hero'es på Danderyds också. Min uppfattning är att de vill göra uppoffringar för att hjälpa folk - men det räcker med endast ett ruttet äpple så får man en hel cirkus startad (såsom DNs artikel). De som är bra är, enl min uppfattning, de som med bondvett bara hjälper till utan att bry sig så mycket om vad deras bossar gör (röjer undan våldtäktsbevis som samlats i ett skåp).

Tänkte bara säga det att denhär J.Skötaren som vi snackar om här...: om han inte hade låtit kuken styra så var han en bra man. Han hoppade in i slagsmål för att rädda medpersonal, han tog sig ann knasfolk varje dag, gillar Eminem. Men han var aktiv missbrukare av Tramadol samtidigt som allt hände - den drogen kan ju göra en lite gränslös för man känner ingen social smärta pga opiaten.

BO hade drogutlöst psykos av LSD, hörde röster och trodde CIA stalkar henne med onda avsikter. Hon var jättesnygg och gick med på Alfa Fucks-tåget gällande skötaren. Men de använde varken kondom eller ppiller, så jag sa åt dem att de ju inte kan göra tjejen gravid (vilket hade varit fullt möjligt).

En liten anekdot: jag pratade med en högt uppsatt läkare inom dethär och han tyckte det inte alls var bra för någon att våldtäkt normaliseras. Men det tog ett jäkla tag och många anmälningar som sveptes under mattan för beteendet att äntligen nå dagsljus. När man sitter där på avd 141 ett tag så normaliseras ju allt som sker frekvent. Så man kommer ut tänkandes att "fan, tänk om jag hade pluggat till mentalskötare så hade jag fått ligga som en rockstjärna. Ungdomspojkarnas holy grail när det kommer till jobb. Genom en avdelning går ca 500 pers om året, då 200-300 kvinnor - alla i utsatt situation.

På vissa avdelningar är sex vanligt, på andra totalförbjudet att ens glimsa åt det hållet. Jag hade hellre suttit på sexiluften-avdelningen än det stenkalla PIVA/130 - men bara om sex inte de facto sker (och såå öppet). Man kan ha lite småbusig stämning som inte resulterar i sex.

Det största i åtalet ligger ju hos BO, men kan berätta hur vistelsen på psyket påverkade mig: jag vill inte tillbaka till Danderyds för det skulle va en konstig vibe att be om mat av BO's expojkvän. Men framförallt blir man ju, i brist på ett bättre ord, avundsjuk för sex i vården normaliseras men som patient kommer du inte få något sex därinne - men skötaren får det. Speciellt trekant i brandtrappan och hela ONS-viben över det hela, när man vet att ens rival vann tjejen bara för att han har nycklarna till dörren och jag har dem inte. Dessutom skulle jag inte knulla nån i det läget heller - men håll med om att detta ger dåliga incitament för unga killar som söker vårdjobb som knulljobb. Dessutom sabbade J.Skötarens beteende för mig, för jag var så övermedicinerad att jag länge trodde att det han gjorde var lagligt och normalt, så blev jag avundsjuk på att inte ha hans rockstarjobb. Det skadade alltså mig med - och alla runtomkring. Man kommer till psyket som patient, och lämnar psyket med nya normer och värderingar om vad som är normalt. Det är ett jäkla försjukligande kookoo-bo. Det finns bättre ställen för psykvård.

Åvan är väl allt skvaller jag hade att bjuda på.

Jag sa faktiskt till en grupp läkare att "dethär stället är så nihilistiskt att det gör inget för min del att J.Skötaren ligger med "Emma"" - jag hade gjort likadant som J.skötaren om jag hade jobbat där (just pga nihilismen/likgiltigheten. Bulldozra hela skiten och bygg nytt, med ny ledning, nya överläkare.)
Iaf påtalade jag det "Emma" hade nämnt till mig och sa till alla deras läkare samtidigt att sexrelationen får min blessing för jag hade gjort likadant om min arbetsplats var helt nihilistisk - att jag inte hyser nått agg. Chöl sa bara "bra" och vände sig om och gick. Sen jobbade J.skötaren kvar där nått år till. Vilken guldgruva till fitta; psyket. Men moraliskt sett är det väl som att ligga med nån i rullstol eller koma.

J.skötarn var faktiskt en artig, trevlig kille, men med tanke på all sexuell energi i luften så stod han inför ett svårt dilemma: antingen går han till de stora utrymmena i kulverten och runkar, eller så sitter han i en överhettad atmosfär på avdelningen utan release. Så han valde/fick uppdrag att komma nära snygga tjejer och gå promenader med dem till kulvertet (för det är snabbaste vägen till Pressbyrån).

Dehär våldtäkterna var inte ens hemliga eller ens frowned upon av vissa av J.skötarens kollegor. De tyckte bara det var kul och modigt.

PWP - pussy worth prison. Tydligen dåligt sexliv med frugan.

Psyket är galet.
Citera
2023-04-04, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Jag var på plats när det hände.

Avd 141 har en väldigt sexualiserad känsla, speciellt på kvällar. Det finns en radio man kan köra via bluetooth på mobilen, och det är inte alls ovanligt att det kommer ganska sexy musik. Vårdarna och patienterna gillar sexig musik och dansar med ibland, men hela atmosfären blir sexualiserad. Kommer man in där som ny så tror man ju 1) att det är normalt för en sjukskötarMan "att ta en promenad med en snygg patient", och att de kommer tillbaka med röda kinder och knullrufs. Jag kunde iaf se från en mils avstånd vad som pågick - lärde känna både BO och GM på avdelningen under några omgångar dit.
2) sånt beteende normaliseras - man får tänka på att slutenvårdsavdelningen kan ha överrepresenation av känsligt folk som inte riktigt fattar rätt o fel, och skötarna ska ju visa på normalt beteende istället för att normalisera sex på jobbet.

Till skillnad från avd PIVA där sexMoodet jagats bort av ett stenansikte till tyrann J.K. . Det är inte kul att vara där.

Måste flika in här att det finns riktiga hero'es på Danderyds också. Min uppfattning är att de vill göra uppoffringar för att hjälpa folk - men det räcker med endast ett ruttet äpple så får man en hel cirkus startad (såsom DNs artikel). De som är bra är, enl min uppfattning, de som med bondvett bara hjälper till utan att bry sig så mycket om vad deras bossar gör (röjer undan våldtäktsbevis som samlats i ett skåp).

Tänkte bara säga det att denhär J.Skötaren som vi snackar om här...: om han inte hade låtit kuken styra så var han en bra man. Han hoppade in i slagsmål för att rädda medpersonal, han tog sig ann knasfolk varje dag, gillar Eminem. Men han var aktiv missbrukare av Tramadol samtidigt som allt hände - den drogen kan ju göra en lite gränslös för man känner ingen social smärta pga opiaten.

BO hade drogutlöst psykos av LSD, hörde röster och trodde CIA stalkar henne med onda avsikter. Hon var jättesnygg och gick med på Alfa Fucks-tåget gällande skötaren. Men de använde varken kondom eller ppiller, så jag sa åt dem att de ju inte kan göra tjejen gravid (vilket hade varit fullt möjligt).

En liten anekdot: jag pratade med en högt uppsatt läkare inom dethär och han tyckte det inte alls var bra för någon att våldtäkt normaliseras. Men det tog ett jäkla tag och många anmälningar som sveptes under mattan för beteendet att äntligen nå dagsljus. När man sitter där på avd 141 ett tag så normaliseras ju allt som sker frekvent. Så man kommer ut tänkandes att "fan, tänk om jag hade pluggat till mentalskötare så hade jag fått ligga som en rockstjärna. Ungdomspojkarnas holy grail när det kommer till jobb. Genom en avdelning går ca 500 pers om året, då 200-300 kvinnor - alla i utsatt situation.

På vissa avdelningar är sex vanligt, på andra totalförbjudet att ens glimsa åt det hållet. Jag hade hellre suttit på sexiluften-avdelningen än det stenkalla PIVA/130 - men bara om sex inte de facto sker (och såå öppet). Man kan ha lite småbusig stämning som inte resulterar i sex.

Det största i åtalet ligger ju hos BO, men kan berätta hur vistelsen på psyket påverkade mig: jag vill inte tillbaka till Danderyds för det skulle va en konstig vibe att be om mat av BO's expojkvän. Men framförallt blir man ju, i brist på ett bättre ord, avundsjuk för sex i vården normaliseras men som patient kommer du inte få något sex därinne - men skötaren får det. Speciellt trekant i brandtrappan och hela ONS-viben över det hela, när man vet att ens rival vann tjejen bara för att han har nycklarna till dörren och jag har dem inte. Dessutom skulle jag inte knulla nån i det läget heller - men håll med om att detta ger dåliga incitament för unga killar som söker vårdjobb som knulljobb. Dessutom sabbade J.Skötarens beteende för mig, för jag var så övermedicinerad att jag länge trodde att det han gjorde var lagligt och normalt, så blev jag avundsjuk på att inte ha hans rockstarjobb. Det skadade alltså mig med - och alla runtomkring. Man kommer till psyket som patient, och lämnar psyket med nya normer och värderingar om vad som är normalt. Det är ett jäkla försjukligande kookoo-bo. Det finns bättre ställen för psykvård.

Åvan är väl allt skvaller jag hade att bjuda på.

Jag sa faktiskt till en grupp läkare att "dethär stället är så nihilistiskt att det gör inget för min del att J.Skötaren ligger med "Emma"" - jag hade gjort likadant som J.skötaren om jag hade jobbat där (just pga nihilismen/likgiltigheten. Bulldozra hela skiten och bygg nytt, med ny ledning, nya överläkare.)
Iaf påtalade jag det "Emma" hade nämnt till mig och sa till alla deras läkare samtidigt att sexrelationen får min blessing för jag hade gjort likadant om min arbetsplats var helt nihilistisk - att jag inte hyser nått agg. Chöl sa bara "bra" och vände sig om och gick. Sen jobbade J.skötaren kvar där nått år till. Vilken guldgruva till fitta; psyket. Men moraliskt sett är det väl som att ligga med nån i rullstol eller koma.

J.skötarn var faktiskt en artig, trevlig kille, men med tanke på all sexuell energi i luften så stod han inför ett svårt dilemma: antingen går han till de stora utrymmena i kulverten och runkar, eller så sitter han i en överhettad atmosfär på avdelningen utan release. Så han valde/fick uppdrag att komma nära snygga tjejer och gå promenader med dem till kulvertet (för det är snabbaste vägen till Pressbyrån).

Dehär våldtäkterna var inte ens hemliga eller ens frowned upon av vissa av J.skötarens kollegor. De tyckte bara det var kul och modigt.

PWP - pussy worth prison. Tydligen dåligt sexliv med frugan.

Psyket är galet.

Det låter ju helt vansinnigt!
Är det så här det fungerar i psykiatrin idag?
Har personalen ingen utbildning?
Och att inte läkarna lyssnade på dig, när du berättade!
Tur att du kom ut därifrån!
Citera
2023-04-04, 09:53
Medlem
yonnys avatar
Kan tillägga lite anekdoter om J.skötarens personlighet:
han är vänlig och artig, men det är delvis bara en fasad. Jag raggade ju åxå på "Emma" och då sa J.skötaren till mig att jag inte kan ragga på henne "för hon är ju patient" - samtidigt låg hans sperma i henne. "Låt henne vara i lugn och ro, hon är ju patient" - det står i min journal att han bad mig hålla avstånd från "Emma".

En annan gång så sa han många går på bidrag men han är nöjd med sitt jobb, och log. Han tycker om sitt jobb, sa han till mig. Då knullade han "Emma" och visste att jag åxå ville ha henne.

Han är risktagande.

Jag hatar Danderyd så innerligt - J.skötargrejjen är bara toppen av ett isberg av personal som hånar, slår och allmänt är nihilistiska mot patienter. Senihilistisk. guldkorn och riktiga hjältar, fina personer som kör sitt race trots den dystra bulldozringsfärdiga psykiatrin.

Ett tips om man hamnar där är att aldrig köra humor, man ska alltid vara seriös: för deras människokännedom är sådan att man kan lura i läkarna vad som helst om en själv. Säger man ett skämt eller lallar runt skämtsamt så kan det lätt, i Danderyds, misstolkas som att beteendet man visar är den man är på riktigt. Så blir man sjukförklarad och får stanna inlåst 1 månad längre. Helt rättsosäkert är det ju också.

Chefsöverläkaren på PIVA/130 är en 2 m lång snaggad dam på 200 kg med grov rysk brytning, och hennes kollega A.S. spelar verbal chack och tror att man ljuger om allt man säger. Tror det var ca 70k i lön de plockar ut varje månad. Jag skulle säga att den uppenbara inkompetensen hos dessa sk människokännare (en soviettant och en idiot som överläkarteam) ser väldigt korrupt ut, och det måste rimligtvis påverka personalen under (skötare och sjuksystrar) att platsen är nihilistisk. Det är bara en hypotes, men jag tror problemen med våldtäkter på avdelningarna har sin rot i dåligt ledarskap som bara vill sitta kvar för att lönen är så hög och för att dessa människokännare tror sig vara oersättningsbara.

Det är onekligen ett tufft jobb för chefsöverläkarna för de måste styra över ett arbetsklimat där patienter beter sig dåligt/psykotiskt hela tiden, men samtidigt behöver man inte vara raketforskare för att göra deras jobb och se om nån är fara för sig själv eller samhället. Jag var ju varken eller men jag trotsade chöl i att röka cannabis, och superstrikt soviettant med hybris som hen är så placerade hon mig ute i skogen i ett halvår på ett HVBhem fyllt av aktiva opiatmissbrukare som alla fick Subutex på recept. Pga det HVBhemmet fick jag senare Subutex på recept jag med - utan att någonsin innan ha testat heroin eller någon annan opiat. Dvs patienter råkar illa ut på psykiatri nordväst. St Görans är myyyyycket bättre.
Citera
2023-04-04, 10:07
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyBlues
Det låter ju helt vansinnigt!
Är det så här det fungerar i psykiatrin idag?
Har personalen ingen utbildning?
Och att inte läkarna lyssnade på dig, när du berättade!
Tur att du kom ut därifrån!
En grej som är synd är att bra mentalskötare som kör sitt eget race trots delvis keffa kollegor ofta byter arbetsplats när de ser hur ruttet Danderyds är. De bra slutar, inte alltid men alltför ofta. På t.ex. 130/PIVA finns ingen anställd som pratar flytande svenska/engelska och de är på det kontraproduktiva jobbiga jobbet bara för lönens skull. Vilken bra människa skulle orka jobba dära? alla bra slutar, vilket nu lett till att ingen finns där att prata svenska med. Det är som att turista i arbetarklassen i ett annat land, typ Ryssland. Sen är man inlåst där tills man slutat prata.

Det är lite svårt att orientera sig på sådana platser - det är ju långt ifrån vad vården borde vara. Alla patienter säger att det är mer inlåsning och förvaring tills man självfrisknat - inte nått buddhisttempel eller gubbdagis direkt. Man är helt underlägsen skötarna åxå, och bara det i sig är ju plågande. Stressig atmosfär är det. Chöl vet att hennes avdelning är helvetet på jorden, men säger att den behövs - därför föreslår jag att man inte bara river Danderyds, utan bulldozrar det och bygger nytt med helt ny ledning. Det behövs dårhus såklart, men Danderyds har degenererat till så låg nivå att jag trodde det var normalt och okej att J.skötaren ligger runt i den överheta stämningen. Sen när man testat st görans och kan jämföra så är ju st görans ett lyxhotell jämfört med helvetiska Danderyds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in