Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-28, 09:02
  #529
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Lite om norska Torpet, förra året och i år. Jag kan inte se det men såg förra årets säsong och har googlat lite på upplägget i år, som skiljer sig lite från tidigare år.

Förra året var det tre personer på torpet från början som inte förut varit på Farmen. En av dem var en kille som hade varit med i Farmen typ för åtta år sedan och de andra två var helt nya. Vecka för vecka var det en kamp där en person slogs ut och så kom det en ny från Farmen. Till slut stod en som vinnare och kom tillbaka till Farmen. Det blev förra året den som varit där från början och var med i Farmen för 8 år sedan och då blev utslagen tidigt. Han vann nu hela Farmen.

Förra året kom det i Farmen in tre utmanare som fick tävla inbördes och två av dem blev sen fullvärdig medlem av Farmen. Detta skedde ungefär i halvtid.

Årets upplägg av Torpet är att de kör två omgångar om 5 veckor. Det är som förra året tre deltagare från början på Torpet. En av dessa är förra årets buspojke Robert "Rob" Michael Scott. De andra två är också tidigare deltagare i Farmen.

Vinnaren av de första fem veckorna kommer till Farmen.

Det är lite oklart hur det funkar andra perioden, men två kommer från Torpet till Farmen till finalveckan. Här förekommer också helt nya personer som inte slagits ut i årets säsong.
Citera
2023-03-28, 12:11
  #530
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Alltså det fungerar att följa med i intrigen på huvuddelen - bara att vi bli snuvade på halva serien. Men huvuddelen fungerar, s.a.s.
Tack! Känns ju bra att höra trots allt. Sparar programmen så man har och kan titta när man vill sen.
Citera
2023-03-31, 00:34
  #531
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Tidigare hade det nåt de kallade för dragkamp. Det var lite samma som säcken men där var de sammanbundna med ett rep om midjan som löpte i en ring på en stolpe som satt mitt på golvet. Annars var det samma uppdrag med hästskorna.

Den minns jag med! Nu blev det ju en fajt med säcken. Aningens förvånad att Henrik lyckades få in samtliga hästskor medan Erland inte fick i en enda. Men hårt motstånd fick Henrik oavsett. Jag tycker bra om bägge dessa kämpar så det var synd att en av dem rök.
Citera
2023-03-31, 00:37
  #532
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
| Varken de eller vi diskuterar Svenska Farmen här ju...
Vill man prata massor om Farmen i Sverige - finns ett antal trådar avsedda för det.

Den här tråden är för alla säsonger av den Norska Farmen. |

Tycker att säsongen håller måttet, även om man blir lite nostalgisk när man tänker tillbaka på tidigare säsonger också, som ju varit helt magiska...

Speciellt tänker jag på den med den första, stränga pastorn och Halvor "-JADA!!!! " Så många sköna karaktärer (radarparet Kristian som gick runt med pipa & Camilla med dreadsen som bägge rökte som gammaldags norska borstbindare, osv).

De har ju bytt programledare några gånger, kortat ner vinjetten och vissa moment.
Torpet är kul iom att starka karaktärer från föregående säsong alltid dyker upp och skapar sin helt egna grej där. Eunike, tex.

Lite mindre mystik & skogsfioler i fjärran.. men fortfarande mycket kvalitet och bra gummor och gubbar! Saknar Tautrekking, som var rena kampen på liv och död. Lite mer vatten, fiske, ro i gamla ekor.. 🛶

Väntar fortfarande på Solboller, Tobakk och Chokladtårta 🍰 Spøk och Sabotasje! 👻😱

Jag håller med dig fullt ut
Citera
2023-03-31, 00:38
  #533
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tack! Känns ju bra att höra trots allt. Sparar programmen så man har och kan titta när man vill sen.

Ja vi får väl vara tacksamma att de sänder Farmen Norge iaf ... den är mycket roligare än vår svenska variant
Citera
2023-03-31, 13:28
  #534
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Vad som händer på Torpet och som vi inte får se:

Citera
2023-03-31, 17:43
  #535
Medlem
Bakarettans avatar
Kan någon ta bort den självgod & late kommunalaren Dan-Håvard så jag slipper höra hans nasala pipa.🤮 Han kan ta med sej Ivana, Andrea och Maymona.
Gott att pingstpastorhelvetet åkte ut. En mer falsk människa får man leta efter.
Gillar ingen speciell för tillfället.
Citera
2023-04-03, 14:36
  #536
Medlem
Bakarettans avatar
Dampidioten Rob är tillbaka. Norwegian Rob!?
Vem faen tror han att han är? Herregud vilken patetiskt människa han är. Håller med Benjamin i allt han sa om honom. Skitstöveln och den totalt omogne Lasse åker förhoppningsvis på däng så småningom & Dagny, falsk som faen, fick sig en riktig skrapa av Maymona. Vilket hon inte klarade av utan var tvungen att lipa lite i TV.
Strongt av äggtjuven att erkänna.
Så otroligt jobbigt att se varför Maymona var tvungen att lämna. Led med henne i stunden.
Henrik är svag och feg. Han tar med sej Stine & Dan-Håvard in i Storbondestugan.
Är detta smart eller dumdristigt?
Citera
2023-04-03, 15:09
  #537
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Dampidioten Rob är tillbaka. Norwegian Rob!?
Vem faen tror han att han är? Herregud vilken patetiskt människa han är. Håller med Benjamin i allt han sa om honom. Skitstöveln och den totalt omogne Lasse åker förhoppningsvis på däng så småningom & Dagny, falsk som faen, fick sig en riktig skrapa av Maymona. Vilket hon inte klarade av utan var tvungen att lipa lite i TV.
Strongt av äggtjuven att erkänna.
Så otroligt jobbigt att se varför Maymona var tvungen att lämna. Led med henne i stunden.
Henrik är svag och feg. Han tar med sej Stine & Dan-Håvard in i Storbondestugan.
Är detta smart eller dumdristigt?

Henrik är lurig, har gått under radarn länge. Han visade i tinget att han är en farlig kämpe.

Rob var otroligt störig när han var med i Farmen förra året. Han gjorde allt för att bryta mot regler, skrivna och och oskrivna, stal mat osv. Riktigt osympatisk. Men har fick säkert många fler följare på TikTok efter det.
__________________
Senast redigerad av Heribald.Snygge 2023-04-03 kl. 15:12.
Citera
2023-04-03, 15:16
  #538
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Henrik är lurig, har gått under radarn länge. Han visade i tinget att han är en farlig kämpe.
Jag tror att många underskattade honom pga han krävde väldigt mycket mat. Hehe...
Ja, han är farlig fysisk..Men är han farlig i kunskap?
Citera
2023-04-03, 17:05
  #539
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag tror att många underskattade honom pga han krävde väldigt mycket mat. Hehe...
Ja, han är farlig fysisk..Men är han farlig i kunskap?

Tveksamt. Men det är svårt att veta. Han har inte utmärkt sig på nåt vis.
Citera
2023-04-03, 17:24
  #540
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Tveksamt. Men det är svårt att veta. Han har inte utmärkt sig på nåt vis.
Nej det har han inte.
Det är förmodligen hans styrka då.
Att inte utmärka sig i något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback