Citat:
Ursprungligen postat av
Lostinflashback
Sluta spela dum - Syftade på att Biden är inte för Kristna värderingar iöht. Hans parti är dessutom för att avveckla mycket av de traditonella kopplingar usa har till kyrkan.
Bibel citat?
Är du fem år gammal eller?
Kan du länka till bevisen att han mutat en porrstjärna med kampanjepengar?
Jag kan länka till motbevis, bland annat från porrstjärnans själv, där hon avsäger sig att detta har hänt. Även papper hon skrivit på att det inte har hänt - så frågan är om hon bara mjölkar ut det hela. Skulle dock inte förvåna mig om Trump gjort detta det minsta.
Ptja, Trumps advokat sitter i fängelse bland annat för att han mutat en porrstjärna som Trump hade en otrohetsaffär med... med kampanjpengar... på Trumps uppdrag. Detta är fastställt och Cohen har erkänt brottet.
Så min fråga återstår, är det vanligt att kristna tycker att man ska vara otrogna med porrstjärnor för att sedan muta dem till tystnad med kampanjpengar som hårt arbetande amerikaner skänkt till den republikanska rörelsen?
Och om svaret är ja, vad i deras kristna tro grundar de sitt ställningstagande i? Anden är stark men köttet är svagt?
Sist men inte minst, gäller samma sak för kollektet? För i så fall kan jag se en annan yrkesgrupp utanför politiken som vädrar morgonluft nu.