Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
1. Jag tror att J drog ut T till vindsförrådet eller på annat vis dolde henne. Det går inte att få in i mitt huvud att M skulle stannat kvar i lgh om hon visste att en död T låg där.
Finner det väldigt ologiskt att dra ut någon i trapphuset till ett "förråd" som inte tillhör henne själv, det är dessutom ett utrymme som leder upp till krypvinden.
Det lär vara fullt med ventilationsinstallationer och diverse tryckkärl till värmen i huset och då finner jag det väldigt orimligt att den dörren skulle vara öppen för hyresgästerna, de har inte där att göra helt enkelt.
Det har dessutom varit någon och knackat på dörren två gånger.
Hon är ju fullt medveten om att det är en okänd människa där ute som undrar varför det är bråk och liv i lägenheten, då drar man knappast ut liket där.
Varför inte? har MH varit med på det hela så är det ju inga bekymmer för henne att stanna kvar med kroppen medans JJ lurar iväg grannen.
Ja JJ har lockat fram Djävulen i MH genom deras umgänge, men Djävulen är framme sedan en tid tillbaka.
Hade hon varit sån oskyldig liten 18-årig flicka som ni målar upp henne så hade hon:
1. Aldrig umgåtts med JJ.
2. Larmat vid alla tidigare brott som hon varit medveten om och även inblandad(färgburken).
3. Larmat när Tove mördades.
4. Larmat dagen efter.
5. Inte suttit och ljugit i förhör och låta det ta 17 dagar för polisen att hitta kroppen.