Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-23, 08:17
  #1
Medlem
diseuses avatar
The Night Agent är en ny action/thriller-serie. Den handlar om Peter Sutherland (spelad av Gabriel Basso), en FBI-agent som jobbar i ett fönsterlöst rum med ansvar för att svara på nödtelefonen som aldrig ringer. Förrän en natt. När han tar emot ett larmsamtal dras han in i en livsfarlig sammansvärjning som involverar en spion i Vita huset.

Serien är baserad på den bästsäljande boken av Matthew Quirk. Ansvarig för att få anpassa boken till teveformatet är Shawn Ryan, tidigare mest känd för The Shield.

Trailer (med svenska undertexter): https://youtu.be/d8q_aBFOPHI

https://www.netflix.com/thenightagent

De första tio avsnitten är ute nu. Vad tyckte ni, ni som sett?
Citera
2023-03-30, 09:01
  #2
Medlem
diseuses avatar
Serien blev en hit, och har redan förnyats för en andra säsong av Netflix (enligt THR):
Citat:
The streaming giant has handed out a swift second-season renewal to the drama from Sony Pictures Television and showrunner Shawn Ryan. The Gabriel Basso starrer debuted Thursday and immediately reached No. 1 on Netflix’s English TV list with more than 168 million hours watched, making it the most viewed title this week. The second season will arrive in 2024 and consist of another round of 10 episodes.
Citera
2023-03-30, 12:43
  #3
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nja, har bara sett första avsnittet men det känns lite väl tillrättalagt och förutsebart än så länge. Lite för välputsat. Men jag ska ge den en chans. Att serien blev en hit betyder nada för mig.
Citera
2023-03-31, 20:10
  #4
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Sett första avsnittet, konstant aktion (minst sagt!).
Inget omdöme ännu, men den verkar hyfsad.
Citera
2023-04-01, 02:19
  #5
Medlem
PingPongZongs avatar
Jag ser den här serien. Tyckte den var ganska bra. Och så avsnitt 6. Där blev den riktigt bra.
Citera
2023-04-01, 19:42
  #6
Medlem
Kabeltattarens avatar
Jag gillar den starkt, riktigt bra. Får se om jag hinner se de tre sista avsnitten ikväll.
Citera
2023-04-01, 21:24
  #7
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Spontant tycker jag att serien är helt felcastad!
Alla bra skådisar fick minimal tid och 'mindre bra' all tid, cliche-scripts till max, bovarna blev tydliga redan efter 2.an.
Många scener helt omöjligt att inte fast-forwards, t.ex
.
Är själv förstås ett stor-fan av Shawn Ryan, men om detta går till en 2.a säsong så har jag inga stora förhoppningar, alls..
Super svag 7/10 från mig.
__________________
Senast redigerad av DragonOnWall8 2023-04-01 kl. 21:27.
Citera
2023-04-02, 00:05
  #8
Medlem
Dalulvens avatar
Första avsnittet var spännande och bra, men redan i andra kände jag att trovärdigheten krackelerade.

Är det ens värt att titta vidare?
Citera
2023-04-02, 02:03
  #9
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Första avsnittet var spännande och bra, men redan i andra kände jag att trovärdigheten krackelerade.

Är det ens värt att titta vidare?

Som flera varit inne på ok serie. Skulle ge den 7 av 10 (7,7 på IMDB). Inte lika bra som The Recruit men ja "ok". Men trovärdigt är väl ingen av dessa serier.
Citera
2023-04-02, 02:24
  #10
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Visste ni att VP-dottern (Sarah Desjardins) spelar ungefär 'samma' roll som dottern till Shauna i Yellowjackets..
Citera
2023-04-04, 09:56
  #11
Medlem
Helt ok mindless action. Som en blandning mellan 24 (är namnet på huvudkaraktären en hommage till Kiefer Sutherland?) och den betydligt bättre brittiska serien Slow Horses.
Jag ser fram mot säsong två, och ni som gillar denna kolla gärna in Slow Horses på Apple.
Citera
2023-04-22, 09:40
  #12
Medlem
dovAkins avatar
Helt okej serie men så uselt skådespeleri i mellan åt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback