Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-01, 06:15
  #1
Medlem
TheSamePersons avatar
Att Centerpartiets valberedning bestämt sig för att Demirok skulle bli partiets ledare och att han sen faktiskt valdes till det råder väl inte någon som helst tvekan om att det var ett mycket tydligt fjäskeri till Erdogan.

Jag tror att om man ens tvivlar en sekund på detta så bör man omedelbart sluta följa och bry sig om politik och gå och ägna sig åt andra intressen typ godis och innebandy.

Sen om det gjorts i samråd med de övriga partierna och Säpo med eventuellt flera eller om det är något partiet själva kommit på låter jag vara osagt.

Inte heller råder det någon tvekan om att turken kommer gå exakt samma öde till mötes som hon som ledde Liberalerna för något år sen. Dvs avgå själv pga för dåliga siffror under längre tid.

Men frågan är kommer han att kunna klara "uppdraget" fram tills det att Sverige blivit Natomedlem eller är den gamla räven Erdogan och hans underrättelse gubbar tillräckligt smarta och förstår vad som pågår och inte kommer låta sig luras av detta? (Vilket verkar vara så hittills).
Citera
2023-04-01, 06:21
  #2
Medlem
Awkwardmans avatar
Han sätts väll med svart huva och handklovar på säpoplanet enligt hemligt avtal med sveriges statsminister.

Men nej. Demirok kommer sänka partiet och bytas ut något år innan valet, ja. Men har ingen koppling till styret i Turkiet. Han är född och uppvuxen här.

Du kanske blandar ihop honom med nyans partiledare?
__________________
Senast redigerad av Awkwardman 2023-04-01 kl. 06:24.
Citera
2023-04-01, 06:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Han sätts väll med svart huva och handklovar på säpoplanet enligt hemligt avtal med sveriges statsminister.

Men nej. Demirok kommer sänka partiet och bytas ut något år innan valet, ja. Men har ingen koppling till styret i Turkiet. Han är född och uppvuxen här.

Du kanske blandar ihop honom med nyans partiledare?

Sånt tillåts bara Cia och Fbi göra .
Som i fallet med det 2 etiopier som hämtades upp mitt i natten av Jänkarna på Bromma flygplats.
Men det känns väl ointressant idag.
Citera
2023-04-01, 06:29
  #4
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Han sätts väll med svart huva och handklovar på säpoplanet enligt hemligt avtal med sveriges statsminister.

Men nej. Demirok kommer sänka partiet och bytas ut något år innan valet, ja. Men har ingen koppling till styret i Turkiet. Han är född och uppvuxen här.

Du kanske blandar ihop honom med nyans partiledare?

Hur menar du att jag blandar ihop dem? Menar du att i min text jag låter inte som om jag vet vem jag pratar om eller hur tänker du?

Den andra turken som leder Nyans har ingen som helst betydelse. Men jag har inte heller sagt i TS att just Demirok själv måste vara en del av spelet eller är medveten om vad som händer. Det kan vara hundratals inblandade men det kan också vara typ 2-3 toppnamn från C som vet bara. Men i vilket fall som helst tror jag som sagt inte att han själv är en del av en eventuell överenskommelse.
Citera
2023-04-01, 06:33
  #5
Medlem
Demirok blev förmodligen ”vald” av den sittande partistyrelsen som slickade Annies Rööf och blev rädda när den enda trovärdiga kandidaten Helene Lindahl hotade att städa upp i partiet, kasta ut och ersätta Annie Lööfarna med nya kandidater. Vidare har Demirok och C kastat både nyliberalismen och landsbygden längs vägrenen och vänder sig nu till den enda kvarvarande väljargrupp C har, parasitmuslimerna. Dock, C blir tvungna att konkurrera med Nyans, S, V och Mp om exakt samma väljare. Så, vad vill parasitmuslimerna ha? Pengar, maktpositioner och parasitislam. C har under Annie främst erbjudit de två sistnämnda, men med Demirokks vänstersväng ska nu även förstnämnda ges. Särdeles mycket pengar blir inte över åt svenska C-väljare och deras företagare! Så, vart ska de ta vägen? Kd? SD eller M?
Citera
2023-04-01, 07:36
  #6
Medlem
Sverige kommer inte alls vara lika angelägna att forcera ett natomedlemsskap nu när Finland går med. Jag tror att det tom kan ta år innan och om vi går med.
Citera
2023-04-01, 08:28
  #7
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Han sätts väll med svart huva och handklovar på säpoplanet enligt hemligt avtal med sveriges statsminister.

Men nej. Demirok kommer sänka partiet och bytas ut något år innan valet, ja. Men har ingen koppling till styret i Turkiet. Han är född och uppvuxen här.

Du kanske blandar ihop honom med nyans partiledare?

Demiroks släkt är nära knuten till Erdogan, det har redan avslöjats.
Citera
2023-04-01, 09:07
  #8
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2023-04-01, 09:07
  #9
Medlem
Sverige har nära 2 miljoner invandrare med rötter i muslimska länder. Att välja en sekulär muslim till partiledare är väl taktiskt riktigt. Att han har några misshandelsdomar bakom sig kommer inte bekymra sådana som kastar sten på blåljusperonal. Dessutom påstås han ju vara en ganska duktig (kommunal-)politiker.
Jag tror inte alls Centern kommer förlora på att ha Demirok som partiledare. Men man kommer naturligtvis anpassa politiken till den nya väljarskaran. Det finns fler röster i förorterna än det finns på landsbygden.

Tyvärr finns det väl risk att Sverige kommer bli en lika krånglig NATO-medlem som turkiet redan är. Alltså inte bara en tillgång utan även en belastning. Begränsningar på vilka vapen och trupper som får finnas på svenskt territorium, krångel med att få udda svenska vapensystem integrerade i NATO-s styrkor, ovilja att bidra till insatser utanför det egna landet etc. NATO är som ett gäng gansters i ett fängelse. Man håller ihop för att inte själva få stryk, men när det kommer till kritan är man sig själva närmast och kan tänka sig att stöta en dolk i ryggen på sin bästa vän.
Titta bara på hur Tyskland har släpat benen efter sig under alla år fram till nu (och fått "gratis" skydd utan att ge något tillbaka), eller hur Orban jävlas med sina "NATO-vänner".
Citera
2023-04-01, 09:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Han sätts väll med svart huva och handklovar på säpoplanet enligt hemligt avtal med sveriges statsminister.

Men nej. Demirok kommer sänka partiet och bytas ut något år innan valet, ja. Men har ingen koppling till styret i Turkiet. Han är född och uppvuxen här.

Du kanske blandar ihop honom med nyans partiledare?

Demiroks farbror va ju typ ambassadör i Etiopien och väl involverad i Erdogans styre.
Citera
2023-04-01, 13:29
  #11
Avstängd
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Han sätts väll med svart huva och handklovar på säpoplanet enligt hemligt avtal med sveriges statsminister.

Men nej. Demirok kommer sänka partiet och bytas ut något år innan valet, ja. Men har ingen koppling till styret i Turkiet. Han är född och uppvuxen här.

Du kanske blandar ihop honom med nyans partiledare?

Hans pappa är turk och han har uppfostrats till att bli muslimsk turk inte svensk. Han har nära släktning med maktposition inom Erdoğans parti AKP.
Citera
2023-04-01, 13:32
  #12
Avstängd
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Sverige har nära 2 miljoner invandrare med rötter i muslimska länder. Att välja en sekulär muslim till partiledare är väl taktiskt riktigt. Att han har några misshandelsdomar bakom sig kommer inte bekymra sådana som kastar sten på blåljusperonal. Dessutom påstås han ju vara en ganska duktig (kommunal-)politiker.
Jag tror inte alls Centern kommer förlora på att ha Demirok som partiledare. Men man kommer naturligtvis anpassa politiken till den nya väljarskaran. Det finns fler röster i förorterna än det finns på landsbygden.

Att ha en relativt sekulär muslim som partiledare tror jag inte kommer vara någon magnet för troendes muslimer.

Stora delar av den muslimska grupper röstar på socialdemokraterna därför att detta partiet är garanten för att bidragskranen lämnas öppen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback