Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-28, 19:30
  #1
Medlem
HasseBanans avatar
Jag är ganska säker på att många av er har stött på dessa äldre personer i yngre ålder. Äldre som ansåg sig vara garvade och erfarna av livet, och som därför sa till er, som var yngre då att "Du som är så ung vet väl inget om livet". Idag när ni själva blivit äldre och mer erfarna, kan ni tycka att de hade rätt i viss mån, eller ser ni dem fortfarande som stofiler och "boomers"?
Citera
2023-03-28, 19:36
  #2
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag är ganska säker på att många av er har stött på dessa äldre personer i yngre ålder. Äldre som ansåg sig vara garvade och erfarna av livet, och som därför sa till er, som var yngre då att "Du som är så ung vet väl inget om livet". Idag när ni själva blivit äldre och mer erfarna, kan ni tycka att de hade rätt i viss mån, eller ser ni dem fortfarande som stofiler och "boomers"?

Boomers vet inte ett skit, okvalificerat lågutbildat patrask som fått allt serverat här i livet, och som tagit varenda chans att sko sig på nästkommande generationers framtid.

Efter nio år i grundskola är du bättre utbildad än majoriteten pissluffar-boomers i det här landet.
Citera
2023-03-28, 19:38
  #3
Avstängd
MrMadoffs avatar
Med tanke på att internet ej fanns vid den tidpunkten så hade dom rätt. Hade situationen varit idag så hade kunnat varit annorlunda.
Citera
2023-03-28, 19:39
  #4
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag är ganska säker på att många av er har stött på dessa äldre personer i yngre ålder. Äldre som ansåg sig vara garvade och erfarna av livet, och som därför sa till er, som var yngre då att "Du som är så ung vet väl inget om livet". Idag när ni själva blivit äldre och mer erfarna, kan ni tycka att de hade rätt i viss mån, eller ser ni dem fortfarande som stofiler och "boomers"?
Vi som växte upp Generation X fick lära oss att respektera vuxenvärlden utan att vara en del av den. Den enda gången min pappa sagt något sådant som du beskriver var när jag var 17 och skulle bli pappa. Han tyckte jag slängde bort mitt liv. Nu hade jag tur i oturen att det blev missfall, och det dröjde ett par förhållanden tills jag blev pappa.

Men, när han sa det var han fast i boomerfällan; hus med lån, jobb och ett ganska enahanda liv. Jag har trots ungar inte valt det livet, och känner inte att jag missat särskilt mycket av vad han värderade.
Citera
2023-03-28, 19:46
  #5
Medlem
Dimpens avatar
Dom hade rätt och likadant är det idag.
Citera
2023-03-28, 20:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag är ganska säker på att många av er har stött på dessa äldre personer i yngre ålder. Äldre som ansåg sig vara garvade och erfarna av livet, och som därför sa till er, som var yngre då att "Du som är så ung vet väl inget om livet". Idag när ni själva blivit äldre och mer erfarna, kan ni tycka att de hade rätt i viss mån, eller ser ni dem fortfarande som stofiler och "boomers"?
Jag fattade aldrig vad de menade, så jag utgår från att yngre inte skulle fatta vad jag menar, så jag är tyst.
Citera
2023-03-28, 20:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Vi som växte upp Generation X fick lära oss att respektera vuxenvärlden utan att vara en del av den. Den enda gången min pappa sagt något sådant som du beskriver var när jag var 17 och skulle bli pappa. Han tyckte jag slängde bort mitt liv. Nu hade jag tur i oturen att det blev missfall, och det dröjde ett par förhållanden tills jag blev pappa.

Men, när han sa det var han fast i boomerfällan; hus med lån, jobb och ett ganska enahanda liv. Jag har trots ungar inte valt det livet, och känner inte att jag missat särskilt mycket av vad han värderade.

Liv är en Guds gåva. Det är aldrig tur med missfall. Eller, är du säker på att det var missfall?

OnT: Unga som vuxit upp i miljöer där ateism är normen, ved så klart mo dre än äldre som hade förärldrar som gick i kyrkan och faktist lyssnade på vad prästen sade.
Citera
2023-03-28, 20:13
  #8
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Vi som växte upp Generation X fick lära oss att respektera vuxenvärlden utan att vara en del av den. Den enda gången min pappa sagt något sådant som du beskriver var när jag var 17 och skulle bli pappa. Han tyckte jag slängde bort mitt liv. Nu hade jag tur i oturen att det blev missfall, och det dröjde ett par förhållanden tills jag blev pappa.

Men, när han sa det var han fast i boomerfällan; hus med lån, jobb och ett ganska enahanda liv. Jag har trots ungar inte valt det livet, och känner inte att jag missat särskilt mycket av vad han värderade.

Fattar ju nu vad de menade då. Som ung är man ju ofta ganska naiv och tror att allt är möjligt, bara för att man har livet framför sig, medan de ofta hade sitt bakom sig. Som äldre blir de mer realistiska och har förstått att livet många gånger är alltifrån lätt.
Citera
2023-03-28, 20:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag är ganska säker på att många av er har stött på dessa äldre personer i yngre ålder. Äldre som ansåg sig vara garvade och erfarna av livet, och som därför sa till er, som var yngre då att "Du som är så ung vet väl inget om livet". Idag när ni själva blivit äldre och mer erfarna, kan ni tycka att de hade rätt i viss mån, eller ser ni dem fortfarande som stofiler och "boomers"?
Enligt mig så hade de tokfel.

Sent 90 tal när man kom ut som antiglobalist, anti homomaffian och invandringskritiker så var samhället så PK att de runtomkring en tyckte att man var dum i huvudet och en liten tonårslyngel som inte visste ett skit om verkligheten.

Många kommentarer man fick ifrån omgivningen var rena floskler som att invandring ifrån MENA är nödvändig, nationalism är fel, Sverige kommer aldrig att gå under rent välfärdsmässigt osv.

Idag är samtliga av dessa personer som man har kontakt med nationalister i någon mening och röstar i bästa fall på SD, är anti homomaffian, antiislam osv så jag fick ju rätt i någon mening och de fick snällt krypa till korset och be om ursäkt så att säga och många av dessa då goda PK människor är idag jävligt oroade över Sveriges utveckling.

Jag som barn kunde se att allt skulle gå åt helvete men vuxenvärlden fattade inte ett skit, förrens nu.
Citera
2023-03-28, 20:47
  #10
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Det må vara sant, men inte fan ska man uttrycka sig så. Äldre kan vara riktiga svin.
Citera
2023-03-28, 21:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Boomers vet inte ett skit, okvalificerat lågutbildat patrask som fått allt serverat här i livet, och som tagit varenda chans att sko sig på nästkommande generationers framtid.

Efter nio år i grundskola är du bättre utbildad än majoriteten pissluffar-boomers i det här landet.

Bättre då med gen Z som fått allt dom pekat på och ändå vill skära i sina genitalier.

Nånting är grovt fel hos dessa.

Boomers var ju dom som var unga kring 1970 då Sverige låg etta på allt..

Vi ligger inte etta på ett skit längre.
__________________
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2023-03-28 kl. 21:33.
Citera
2023-03-28, 21:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Enligt mig så hade de tokfel.

Sent 90 tal när man kom ut som antiglobalist, anti homomaffian och invandringskritiker så var samhället så PK att de runtomkring en tyckte att man var dum i huvudet och en liten tonårslyngel som inte visste ett skit om verkligheten.

Många kommentarer man fick ifrån omgivningen var rena floskler som att invandring ifrån MENA är nödvändig, nationalism är fel, Sverige kommer aldrig att gå under rent välfärdsmässigt osv.

Idag är samtliga av dessa personer som man har kontakt med nationalister i någon mening och röstar i bästa fall på SD, är anti homomaffian, antiislam osv så jag fick ju rätt i någon mening och de fick snällt krypa till korset och be om ursäkt så att säga och många av dessa då goda PK människor är idag jävligt oroade över Sveriges utveckling.

Jag som barn kunde se att allt skulle gå åt helvete men vuxenvärlden fattade inte ett skit, förrens nu.

Mycket klokt. Jag är född en bit in på åttiotalet och växte upp ordentligt vid mid 90's.

Redan som 12-14 åring så förstod jag att mitt land vid denna tidpunkt skulle ha en majoritet av blattar som föds vid våra 10 största BB i Svea och Götaland.

Precis så är det nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback