Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-28, 14:49
  #1
Medlem
JustTheFactss avatar
OBS; Detta kommer låta som en reklam för någon som säljer dessa, men så är det inte då det finns flera olika försäljare och tillverkare av just denna översättning.

Vissa kan tycka att King James Bible är svårläst, men det kan också tolkas som något bra, vilket du kommer förstå när du läst klart detta inlägg.

I Bibeln står "4Where the word of a king is, there is power: and who may say unto him, What doest thou?" Ecclesiastes 8:4

Citat:

1Who is as the wise man? and who knoweth the interpretation of a thing? a man's wisdom maketh his face to shine, and the boldness of his face shall be changed.

2I counsel thee to keep the king's commandment, and that in regard of the oath of God. 3Be not hasty to go out of his sight: stand not in an evil thing; for he doeth whatsoever pleaseth him. 4Where the word of a king is, there is power: and who may say unto him, What doest thou?

Bara King James Bibeln får kallas "Holy Bible", därför. Men det står i alla biblar jag sett.

Det betyder att när du läser King James Bible, så är Gud med dig, och hjälper dig förstå rätt innebörd av vad som står. Jag kan intyga att detta är sant. För så har jag förstått vad så många har missförstått, och trots att jag sökt har jag inte hittat en enda av de församlingsskyrkor eller olika tolkningar av Bibeln jag sett, som är riktigt som min även om det mesta är likadant. Vissa saker som är "Allmänt accepterade tolkningar" är helt fel inom alla fundament. Men det kanske är tur det, för annars hade det inte funnits något utrymme att hitta Gud kvar, genom att försöka tolka något själv, där bara Gud ser dig.

Men när jag läser King James, så vet jag att Gud är med mig, och hjälper mig förstå rätt innebörd. Han vill att du skall söka själv, det är detta som är nyckeln! Söka själv i Bibeln, inte fråga någon annan! Inte mig heller!

Testa, så får du se. Du kommer få känna Guds kärlek, du med.

Börja med Uppenbarelseboken, Sedan Jude och Efesierbrevet, John och Matteusevangelierna, (Lukas och Mark enbart för den som vill bita in sig rejält i de bitarna) sedan resten av breven och Daniel, Jeremiah, Genesis osv.

Men det kommer inte ta lång tid innan ni kommer behöva hjälp, ge det ett par dagar och försök igen, så kommer Gud föklara för dig när du fäster ögonen vid texten.

Visste du detta? Antagligen inte?
__________________
Senast redigerad av JustTheFacts 2023-03-28 kl. 15:41.
Citera
2023-03-28, 14:56
  #2
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
I Bibeln står "4Where the word of a king is, there is power: and who may say unto him, What doest thou?" Ecclesiastes 8:4

King James Bibeln är den enda bibeln som är godkänd av en kung. Det är den enda version som får kallas "Holy Bible" därför.

Det betyder att när du läser King James Bible, så är Gud med dig, och hjälper dig förstå rätt innebörd av vad som står. Jag kan intyga att detta är sant. För så har jag förstått vad så många har missförstått, och trots att jag sökt har jag inte hittat en enda av de församlingsskyrkor eller olika tolkningar av Bibeln jag sett, som är riktigt som min. Vissa saker som är "Allmänt accepterade tolkningar" är helt fel inom alla fundament.

Men när jag läser King James, så vet jag att Gud är med mig, och hjälper mig förstå rätt innebörd.

Testa, så får du se. Du kommer få känna Guds kärlek, du med.

Börja med Uppenbarelseboken, Sedan Jude och Efesierbrevet, John och Matteusevangelierna, (Lukas och Mark enbart för den som vill bita in sig rejält i de bitarna).

Men det kommer inte ta lång tid innan ni kommer behöva hjälp, ge det ett par dagar och försök igen, så kommer Gud föklara för dig när du fäster ögonen vid texten.

Visste du detta? Antagligen inte?

Även Karl XII:s bibel är godkänd av en kung.

Visste du detta? Antagligen inte?

LL
Citera
2023-03-28, 14:59
  #3
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Även Karl XII:s bibel är godkänd av en kung.

Visste du detta? Antagligen inte?

LL

Intressant. Då borde den också vara okay att läsa!
Citera
2023-03-28, 15:01
  #4
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Intressant. Då borde den också vara okay att läsa!

Oh ja!

Bellman och Evert Taube är bara två av många som hämtat inspiration där.

LL
Citera
2023-03-28, 15:02
  #5
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jaha, du förstår och andra har missförstått .
Du vet. Och andra vet inte.
Du är förstås också väldigt ödmjuk?
Inget högmod här inte.
😉💕

Nej Gud förstår, och han kan lära dig med.

För dig infogar jag återigen Ecclesiastes 8:1

1Who is as the wise man? and who knoweth the interpretation of a thing? a man's wisdom maketh his face to shine, and the boldness of his face shall be changed.
__________________
Senast redigerad av JustTheFacts 2023-03-28 kl. 15:06.
Citera
2023-03-28, 15:20
  #6
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Du verkar ha ett problem med just denna tråd, kan det vara att du inte gillar King James Bibeln? Framför isåfall den kritiken.

Eller kanske jobbar du åt satan? som det ser ut på din historik.
Jag har inget problem med någon Bibel alls.
King James Bible är riktigt bra då den verkar vara synkroniserad med engelska språket som också ändras mycket då.
Citera
2023-03-28, 16:26
  #7
Medlem
immenhusens avatar
Varför inte gå direkt till BHS och NA28, i stället för att laborera med en massa mellanhänder? Duh.

/AI
Citera
2023-03-28, 16:36
  #8
Medlem
Trakessons avatar
Det finns inte, och har aldrig funnits någon annan gud än människan själv. Satan och gud är samma sak, nämligen det som psykologer kallar överjaget. Allt det vi tillskriver gud utanför oss själva är i själva verket ett slags påhittat förkroppsligande precis som tex jultomten.

Visste du detta? Antagligen inte?
Citera
2023-03-28, 16:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
OBS; Detta kommer låta som en reklam för någon som säljer dessa, men så är det inte då det finns flera olika försäljare och tillverkare av just denna översättning.

Vissa kan tycka att King James Bible är svårläst, men det kan också tolkas som något bra, vilket du kommer förstå när du läst klart detta inlägg.

I Bibeln står "4Where the word of a king is, there is power: and who may say unto him, What doest thou?" Ecclesiastes 8:4



Bara King James Bibeln får kallas "Holy Bible", därför. Men det står i alla biblar jag sett.

Det betyder att när du läser King James Bible, så är Gud med dig, och hjälper dig förstå rätt innebörd av vad som står. Jag kan intyga att detta är sant. För så har jag förstått vad så många har missförstått, och trots att jag sökt har jag inte hittat en enda av de församlingsskyrkor eller olika tolkningar av Bibeln jag sett, som är riktigt som min även om det mesta är likadant. Vissa saker som är "Allmänt accepterade tolkningar" är helt fel inom alla fundament. Men det kanske är tur det, för annars hade det inte funnits något utrymme att hitta Gud kvar, genom att försöka tolka något själv, där bara Gud ser dig.

Men när jag läser King James, så vet jag att Gud är med mig, och hjälper mig förstå rätt innebörd. Han vill att du skall söka själv, det är detta som är nyckeln! Söka själv i Bibeln, inte fråga någon annan! Inte mig heller!

Testa, så får du se. Du kommer få känna Guds kärlek, du med.

Börja med Uppenbarelseboken, Sedan Jude och Efesierbrevet, John och Matteusevangelierna, (Lukas och Mark enbart för den som vill bita in sig rejält i de bitarna) sedan resten av breven och Daniel, Jeremiah, Genesis osv.

Men det kommer inte ta lång tid innan ni kommer behöva hjälp, ge det ett par dagar och försök igen, så kommer Gud föklara för dig när du fäster ögonen vid texten.

Visste du detta? Antagligen inte?
Gamla testamentet ska läsas i sin ursprungsform, på hebreiska, nya testamentet i sin ursprungsform, på grekiska. Allt annat är tolkningar och förfalskningar.
Citera
2023-03-28, 16:44
  #10
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Gamla testamentet ska läsas i sin ursprungsform, på hebreiska, nya testamentet i sin ursprungsform, på grekiska. Allt annat är tolkningar och förfalskningar.

Jag håller egentligen med, men de flesta kan engelska, inte grekiska, och då är King James "The Best There IS" och det vet givetvis Gud.
Citera
2023-03-28, 16:51
  #11
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det finns inte, och har aldrig funnits någon annan gud än människan själv. Satan och gud är samma sak, nämligen det som psykologer kallar överjaget. Allt det vi tillskriver gud utanför oss själva är i själva verket ett slags påhittat förkroppsligande precis som tex jultomten.

Visste du detta? Antagligen inte?

Jodå, detta "Visste jag" innan jag visste bättre.
Citera
2023-03-28, 17:13
  #12
Medlem
Reguluss avatar
Jag visste inte att Gud föredrar engelska.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback