2023-03-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
20 segrar för Kläbo denna säsong, han vinner både sprint och distans. Helt otroligt vad överlägsen han var i dag, när han gick i från fältet.

Hade inte varit lika överlägsen med en Niskanen I form i klassiskt eller med ryssar med i gemet. Tycker Norge oxå haft överlägsna skidor i princip hela säsongen.
Citera
2023-03-26, 13:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allleee
Hon och Wengarna är svenskhatare, tacka vet jag Östberg. Hon kan få byta medborgarskap när som helst.

Ja Östberg kan komma till Sverige, hon och Moa Ilar har samma laganda i sig vilket visade sig när (minns inte vilket år det var) Östberg sket i att staka med full kraft på upploppet för att Johaug skulle vinna totalcupen.
Citera
2023-03-26, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Vilket fiasko den här helgen varit om man oroas över längdåkningens framtid på internationell nivå. Sverige med sju åkare till start arrangerar läggmatch igår, Norge övar skejt i nerförsbacken idag och Sverige och Norge dominerar pallen med Hennig som enda utomnordiskt inslag i de individuella tävlingarna samtidigt som flera av de mindre länderna som ändå kan hävda sig bra i sprint verkar ha haft stora problem med vallningen igår.

Bra för sporten osv.
Märks att Lampic saknas på sprintsidan. Riktig tråkigt med swe/nor varje final..
Citera
2023-03-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Lär inte bli några konsekvenser för Kalvå för hennes skejtande. Hon är ju från Norge.
Nej. Mycket vatten på kvarnen blir det.
Citera
2023-03-26, 13:50
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Herregud inte ens gult kort till den smutsiga Kalvå. Fyfan. Norge är ett riktigt rövarfolk😡😡

Är det inte märkligt ?
Hon skaffar sig regelvidrigt ett stort försprång straxt innan upploppet !!! Och vinner.

Men hon diskas inte ändå då det är helt solklart ?

Va fan händer ?

Lägg ned hela skiten !!!
Citera
2023-03-26, 13:51
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsidioten
Som norrman säger jag så här. Jag kan inte reglerna bra nog,men om Kalva diskas är det ok om regelboken säger så,får hon gult kort är väl det också ok. Jag tycker det är i gränslandet det hon gör,så gult kort eller disk är för mig ok.

Om det hade varit ok så hade alla andra också gjort det eftersom man får högre fart men man ser ju på bilderna att de andra inte gjorde något. Det är ju sånt kläbo är grym på och skapar luckor då han är väldigt aktiv nedför medans andra står i fartställning. Då menar jag så klart i fristil
Citera
2023-03-26, 13:52
Moderator
Schlesiens avatar
William anser att han inte hunnit fira sitt VM-brons. Somnade han ifrån Burretfesten i Planica/Villach?
Citera
2023-03-26, 13:53
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Märks att Lampic saknas på sprintsidan. Riktig tråkigt med swe/nor varje final..
Fähndrich har ju i alla fall höjt sig och på så vis tagit Lampic plats, men det räcker ju inte på länga vägar på det stora hela tyvärr.
Citera
2023-03-26, 13:55
Medlem
Calle bortvallad precis som jag misstänkte. Inget kommentatorerna spekulerar i.. utan Calle har tappat all form åå 24 h.. hoppas på bättre kommentatorer nästa år
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
En bra fråga till Calle på intervjun som slutade 57a idag, kan du bli bättre?
Citera
Medlem
Robert_Goatses avatar
Härligt av Calle att ge Porris beröm, så gör stora idrottsmän.
Citera
2023-03-26, 13:56
Medlem
SmartSkalles avatar
Vilken jävla Kalle Anka sport, Kalven skejtar minst 5 tag och drar därför ifrån med 10 meter.
Lika korrupt som fotbollen med sin feta FIFA-mutkolvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in