Mycket märkligt hur Reindfeldt blir vald utan att ge någon som helst förklaring till allmänheten, om vad han tänker sig uträtta som ordförande i SVFF.
Förvånar mig inte om han försöker göra en Premier leagueifiering av svensk fotboll. Typ slopa 51 procentsregeln; bort med ståplats; högre biljettpriser; lättare att stänga av folk från arenorna osv.
Meningen var nog aldrig att han skulle förklara något alls överhuvudtaget.
Likadant var det på Djurgårdens IF att han sällan gav några svar.
Vilket hade gjort DIFs medlemmar förbannade..
Det första Reinfeldt kommer att göra är att belåna SvFF
som han gjort med Sverige att ökat på statsskulden.
Hela scammen med att ta in bidragsparasiter handlade om att höja BNP.
Då blev det möjliga låneutrymmet större.
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
De sa på radion att han ska ta itu med rasismen inom idrotten.
Haha, kan det vara sant ? SR är som de är, att jaga rasister är typiska dimridåer som SVT/SR lägger ut...
De har jävligt många att jaga nu - säkert över 6 miljoner "rasister" som tycker att Sverige tagit in för många kaosbabbar.
Men det finns bara en Quisling likt Fredrik Reinfeldt....
Kan inte Norge låna ut Breivik, och han letar upp Reinfeldt
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
FR är varken jude eller neger..
Kvarts- eller åttondels-neger ja, farfadern eller farfarsfar var neger och syntes i bland
annat cirkussammanhang , det är därför han kallas för "cirkusnegern"...
Jag började rösta på 70-talet. Moderat, därefter har jag röstat på Folkpartiet. Sista valet också på liberalerna. Problemet är att jag sett varenda detalj som Reinfeldt gjort. Mig kan ingen lura. Brukar stöta på honom då och då eftersom vi bor i närheten av varandra och har gemensamma vänner. Han är mkt trevlig men jag kan som svensk inte förlåta hans gärningar.
Han är ansvarig över hur Sverige ser ut idag. Inte ensam, men utförsäljningen av välfärden, skolorna, sjukvården, energin, och äldreomsorgen samt importen av värdelöst kriminellt slödder och islamiseringen av Sverige är mkt hans fel. Öppna ditt hjärta hette det visst när han förstörde allt som våra förfäder byggt upp och allt generationer av svenskar kämpat och offrat sina liv för. Friheten gick förlorad och vi förvandlades till slavar och Sverige blev en nation som blev ett skräckexempel för övriga världen hur man inte skall göra.
Han kan prata vackert om antirasism, jag har själv svarta barn som Reinfeldt verkar gilla, men det ligger något fruktansvärt förljuget i hela hans karma.
FR är en korrupt jävel utan dess lika i svensk politisk historia. Hela "öppna era fittor" talet är ju så falsk och manipulativt att man blir riktigt förbannad.
Att aset sedan drar in höga arvoden för tal och böcker allt annat tyder som sagt på gentjänster för hans sabotage av landet.
FR ska inte vara rik, ska inte ha en några fina ämbeten. FR ska fan sitta i fängelse eller försättas i landsflykt. Tyvärr är folk för korkade för att inse vad han har gjort och hur politik fungerar bakom kulisserna.
Jag började rösta på 70-talet. Moderat, därefter har jag röstat på Folkpartiet. Sista valet också på liberalerna. Problemet är att jag sett varenda detalj som Reinfeldt gjort. Mig kan ingen lura. Brukar stöta på honom då och då eftersom vi bor i närheten av varandra och har gemensamma vänner. Han är mkt trevlig men jag kan som svensk inte förlåta hans gärningar.
Han är ansvarig över hur Sverige ser ut idag. Inte ensam, men utförsäljningen av välfärden, skolorna, sjukvården, energin, och äldreomsorgen samt importen av värdelöst kriminellt slödder och islamiseringen av Sverige är mkt hans fel. Öppna ditt hjärta hette det visst när han förstörde allt som våra förfäder byggt upp och allt generationer av svenskar kämpat och offrat sina liv för. Friheten gick förlorad och vi förvandlades till slavar och Sverige blev en nation som blev ett skräckexempel för övriga världen hur man inte skall göra.
Han kan prata vackert om antirasism, jag har själv svarta barn som Reinfeldt verkar gilla, men det ligger något fruktansvärt förljuget i hela hans karma.
Så deras politik kom som en "chock" för dig?
Dom var ju direkt inte blyga direkt. Så hur missade du budskapet?
Fotboll måste väl ändå vara den mest korrupta sporten när man ser till eliten. Hela världen vill bojkotta länder som inte står upp för hbtq, kvinnors rätt, barns rätt osv och så fort det är ett mästerskap så får länder som är sämst på det mästerskapet. Domarna på hög nivå fattar skumma beslut så att renis skulle vinna är inte direkt chockerande
Får kräket fortfarande dyrt skydd av SÄPO som den landsförrädare han är? Han och det andra kräket i min signatur borde ställas till svars för dagens kaos i landet!
Det är inte frågan om högerns makt. Reinfeldt är numera avskydd även inom Moderaterna.
Reinfeldt har blivit en slags skuggfigur, ett ogräs, som kör sitt eget race nu.
Helt utan associationer till sitt parti.
Han har inte gett några intervjuer. Det är klart en kupp mot SvFF.
Klubbarna bör genast lägga in protester mot valförfarandet.
Vad fan gjorde sossebroilern Ygeman där ?
Vem är huvudman för SvFF ?
Man kan klaga hos huvudmannen ?
Idrottsministern ?
Ingen som vill se till att Reinfeldt får Skatteverket på sig ?
Tydligen har han hållit sig utomlands ganska mycket ?
Man kan även lägga in protest mot Svenska Spel Sport att inte spela på svenska matcher.
Början till det här eländet har börjat med att Djurgårdens IF plockade fram
honom som kandidat. Så ett allvarligt snack kan behövas med DIFs funktionärer...
Hur många livvakter hade han med sig ?
Ett dussin eller två dussin ?
Han vill glida omkring i det livet troligen, som en skuggfigur ?
Knappast troligt att han är ute ur leken! Ulf Kristersson söker råd och hjälp hos Fredrik Reinfeldt. De är goda vänner!
Brommapojkarna (fyra röster)
Helsingborg, Kjell Jakobsson (en röst)
Skövde, Lennart Ek (en röst)
Västerås SK, Magnus Breitholtz (en röst)
Örebro SK, Lars Larsen (en röst)
IK Uppsala, Linda Zillén (två röster)
KIF Örebro, Fredrik Stengarn (två röster)
Gamla Upsala (en röst)
Umeå IK (en röst)
Sirius (två röster).
Landskrona (en röst)
Gefle (en röst)
Mallbacken (en röst)
Distrikt bakom Reinfeldt:
Dalarna (sex röster)
Dalsland, Leif Källén (fyra röster)
Gotland, Hans Lindkvist (fyra röster)
Jämtland/Härjedalen, Torgny Röhdin (fyra röster)
Stockholm, Lars Ekholmer (18 röster)
Uppland, Johan Richt (åtta röster)
Värmland, Pernilla Uddh (sju röster)
Västergötland, Viktoria Haraldson (tolv röster)
Örebro, Johan Ringaby (sex röster)
Totalt 88röster
Klubbar som är emot Reinfeldt:
AIK, Robert Falck (tre röster)
Häcken, Marcus Jodin (fem röster)
Degerfors (två röster)
Hammarby, Mattias Fri (fyra röster)
Elfsborg, Stefan Andreasson (två röster)
IFK Norrköping, Sakarias Mårdh (fyra röster)
Malmö FF, Anders Pålsson (två röster)
Varbergs Bois (två röster)
Öster, Jens Magnusson (en röst)
Brage, Magnus Olsson (en röst)
Djurgården (fyra röster)
Halmstad (två röster)
Jönköpings Södra (en röst)
IFK Göteborg (två röster)
Gais (en röst)
Mjällby (två röster)
Distrikt emot Reinfeltd:
Blekinge, Tommy Andersson (fem röster)
Gestrikland, Stefan Östblom (fyra röster)
Hälsingland, Dan Jonsson (fyra röster)
Medelpad, Lena (fyra röster)
Ångermanland (fyra röster)
Norrbotten (sex röster)
Södermanland, Nina Lindström (sex röster)
Västerbotten, Tommy (sex röster)
Totalt 77röster
Sen ett antal klubbar som inte har bestämt sig eller vill uppge vem de röstade på:
ALLSVENSKAN
IFK Värnamo, Fredrik Lingeskog (två röster)
Vi vill inte berätta.
Kalmar FF, Anders Henriksson (två röster)
Vi vill inte berätta det.
SUPERETTAN
Trelleborg (en röst)
Vi har inte bestämt oss.
DAMALLSVENSKAN
Rosengård (två röster)
Vi kommer inte att gå ut med vårt val.
Kristianstad (två röster)
Vi kommer inte att kommunicera vårt val innan omröstningen.
ELITETTAN
Alingsås (en röst)
Vi har inte bestämt oss. Vi ska ha ett styrelsemöte om det.
Distrikt som inte vill berätta:
Göteborg, Bert Andersson (elva röster)
Vi har inte bestämt oss. Vi har möte i nästa vecka där vi ska försöka bestämma oss. Det här är svårt för oss. Vi har en Göteborgsmotion att ta hänsyn till och se vad som är bäst för den
Småland, Christer Gustafsson (tolv röster)
Inget beslut är taget. Vi ska ett möte om det
Bohuslän, Stefan Herre Eriksson (fem röster)
Vi har mest diskuterat de tre som är föreslagna, även om vi såklart har pratat om Caroline också. Jag tycker att Reinfeldts presskonferens var bra. Hans personlighet är bra och att han är en före detta statsminister, vilket betyder att han är en stark ledare. Både han och Caroline har ett stort samhällsperspektiv och Lars-Christer har ett bra CV i ett fotbollsperspektiv.
Halland, Cristel Brorsson (sju röster)
Vi har inte tänkt färdigt. Vi tar ett beslut kring den 20:e. Det händer saker hela tiden, folk hoppar av och så vidare, därför avvaktar vi.
Skåne, Per Sandberg (15 röster)
Vi är inte offentliga med det.
Västmanland, Andreas Trygg (sex röster)
Råder delade meningar inom distriktet, vice ordförande ha sagt Fredrik Reinfeldt, medan ordförande har sagt Lars-Christer Olsson.
Östergötland, Per Arne Sterner (åtta röster)
Vi har precis fått en 50 procentigt ny styrelse och den tar beslut den 20 mars. Så vi har ännu inte fattat något beslut. Det finns olika åsikter och inga vindar blåser åt något håll. Det jag kan tycka är att det är tråkigt att vi i svensk fotboll inte kan vara mer enade kring ett namn utan att vi ska ha en öppen omröstning. Det är olyckligt.
Klubbar som inte svarat::
SUPERETTAN
AFC Eskilstuna (en röst)
Gif Sundsvall (en röst)
Örgryte IS (en röst)
Östersunds FK (en röst)