2023-03-25, 15:07
Medlem
Varför är det alltid valberedningens förslag som vinner i det här kuklandet?

Har man inte kulor att rösta mot piskan?
Citera
2023-03-25, 15:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Det är bra! Om inte annat för att reta upp rasistjävlar som du själv..

Det blir väl nytt namn på Svenska Landslaget, då. Team HBQT eller Multikulti Team.

Kul för damfotbollen att ha en person misstänkt för misshandel som ordförande. Tänker på när han bultade upp Filippa! Med påföljande sjukhusbesök.

Eller när polisen gjort husrannsakan i bostaden efter narkotika.

Nej, fel man. FR borde sopa gatorna på sin höjd.
Citera
2023-03-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Mycket märkligt hur Reindfeldt blir vald utan att ge någon som helst förklaring till allmänheten, om vad han tänker sig uträtta som ordförande i SVFF.

Förvånar mig inte om han försöker göra en Premier leagueifiering av svensk fotboll. Typ slopa 51 procentsregeln; bort med ståplats; högre biljettpriser; lättare att stänga av folk från arenorna osv.

Meningen var nog aldrig att han skulle förklara något alls överhuvudtaget.
Likadant var det på Djurgårdens IF att han sällan gav några svar.
Vilket hade gjort DIFs medlemmar förbannade..

Det första Reinfeldt kommer att göra är att belåna SvFF
som han gjort med Sverige att ökat på statsskulden.
Hela scammen med att ta in bidragsparasiter handlade om att höja BNP.
Då blev det möjliga låneutrymmet större.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
De sa på radion att han ska ta itu med rasismen inom idrotten.

Haha, kan det vara sant ? SR är som de är, att jaga rasister är typiska dimridåer som SVT/SR lägger ut...

De har jävligt många att jaga nu - säkert över 6 miljoner "rasister" som tycker att Sverige tagit in för många kaosbabbar.

Men det finns bara en Quisling likt Fredrik Reinfeldt....
Kan inte Norge låna ut Breivik, och han letar upp Reinfeldt

Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
FR är varken jude eller neger..

Kvarts- eller åttondels-neger ja, farfadern eller farfarsfar var neger och syntes i bland
annat cirkussammanhang , det är därför han kallas för "cirkusnegern"...

Ordet cirkusnegern finns nämnt 768 ggr här på Flashback:
https://www.flashback.org/sok/?query=cirkusnegern&search_post=1&sp=1&date_from=2 000-01-01&date_to=2023-03-25&so=pd
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-03-25 kl. 15:12.
Citera
2023-03-25, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Jag började rösta på 70-talet. Moderat, därefter har jag röstat på Folkpartiet. Sista valet också på liberalerna. Problemet är att jag sett varenda detalj som Reinfeldt gjort. Mig kan ingen lura. Brukar stöta på honom då och då eftersom vi bor i närheten av varandra och har gemensamma vänner. Han är mkt trevlig men jag kan som svensk inte förlåta hans gärningar.

Han är ansvarig över hur Sverige ser ut idag. Inte ensam, men utförsäljningen av välfärden, skolorna, sjukvården, energin, och äldreomsorgen samt importen av värdelöst kriminellt slödder och islamiseringen av Sverige är mkt hans fel. Öppna ditt hjärta hette det visst när han förstörde allt som våra förfäder byggt upp och allt generationer av svenskar kämpat och offrat sina liv för. Friheten gick förlorad och vi förvandlades till slavar och Sverige blev en nation som blev ett skräckexempel för övriga världen hur man inte skall göra.

Han kan prata vackert om antirasism, jag har själv svarta barn som Reinfeldt verkar gilla, men det ligger något fruktansvärt förljuget i hela hans karma.

Jaha...
Citera
2023-03-25, 15:10
Avslutad
FR är en korrupt jävel utan dess lika i svensk politisk historia. Hela "öppna era fittor" talet är ju så falsk och manipulativt att man blir riktigt förbannad.

Att aset sedan drar in höga arvoden för tal och böcker allt annat tyder som sagt på gentjänster för hans sabotage av landet.

FR ska inte vara rik, ska inte ha en några fina ämbeten. FR ska fan sitta i fängelse eller försättas i landsflykt. Tyvärr är folk för korkade för att inse vad han har gjort och hur politik fungerar bakom kulisserna.
Citera
2023-03-25, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Det blir väl nytt namn på Svenska Landslaget, då. Team HBQT eller Multikulti Team.

Kul för damfotbollen att ha en person misstänkt för misshandel som ordförande. Tänker på när han bultade upp Filippa! Med påföljande sjukhusbesök.

Eller när polisen gjort husrannsakan i bostaden efter narkotika.

Nej, fel man. FR borde sopa gatorna på sin höjd.

På vilket sätt är fotbollsspelarnas sexuella läggning eller utomnordiska bakgrund relevant?

Att FR skulle vara hustrumisshandlare har du inga belägg för.
Citera
2023-03-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Jag började rösta på 70-talet. Moderat, därefter har jag röstat på Folkpartiet. Sista valet också på liberalerna. Problemet är att jag sett varenda detalj som Reinfeldt gjort. Mig kan ingen lura. Brukar stöta på honom då och då eftersom vi bor i närheten av varandra och har gemensamma vänner. Han är mkt trevlig men jag kan som svensk inte förlåta hans gärningar.

Han är ansvarig över hur Sverige ser ut idag. Inte ensam, men utförsäljningen av välfärden, skolorna, sjukvården, energin, och äldreomsorgen samt importen av värdelöst kriminellt slödder och islamiseringen av Sverige är mkt hans fel. Öppna ditt hjärta hette det visst när han förstörde allt som våra förfäder byggt upp och allt generationer av svenskar kämpat och offrat sina liv för. Friheten gick förlorad och vi förvandlades till slavar och Sverige blev en nation som blev ett skräckexempel för övriga världen hur man inte skall göra.

Han kan prata vackert om antirasism, jag har själv svarta barn som Reinfeldt verkar gilla, men det ligger något fruktansvärt förljuget i hela hans karma.

Så deras politik kom som en "chock" för dig?
Dom var ju direkt inte blyga direkt. Så hur missade du budskapet?

https://youtu.be/hf31T7BcY0Y

https://youtu.be/CmPEIPyoz48

Det var inte heller direkt som varningar saknades.

https://youtu.be/z-Rpmb9wxK0

Frågan borde vara vilka krafter som influerade Reinfeldt & lill-uffe. Även om det kräver mer kontemplation av dig än du kanske mäktar med.

Det är ju den riktigt intressanta frågan i sammanhanget.

Fråga dig även med vilken rätt vissa stater tar sig att härja runt i världen, skapa krig och elände, förstöra & ödelägga människors liv.

Kollar man din historik så tycks du försvara detta monstret. Och tycks nu beklaga dig över dess offer.

Det.blir en kognitiv dissonans där luckorna endast kan fyllas igen med indoktrinering, blint hat och självgodhet.

Att Reinfeldt röstades igenom visar dessutom hur lite vi kommit tillsammans i denna ofrivilliga, gemensamma resa.
Citera
2023-03-25, 15:17
Medlem
Jahbrahs avatar
Grattis till kukhuvet, nu kan han förstöra det också, medan han skor sig.
Citera
2023-03-25, 15:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Fotboll måste väl ändå vara den mest korrupta sporten när man ser till eliten. Hela världen vill bojkotta länder som inte står upp för hbtq, kvinnors rätt, barns rätt osv och så fort det är ett mästerskap så får länder som är sämst på det mästerskapet. Domarna på hög nivå fattar skumma beslut så att renis skulle vinna är inte direkt chockerande
Citera
2023-03-25, 15:19
Medlem
Drapåtrissors avatar
Får kräket fortfarande dyrt skydd av SÄPO som den landsförrädare han är? Han och det andra kräket i min signatur borde ställas till svars för dagens kaos i landet!
Citera
2023-03-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Det är inte frågan om högerns makt. Reinfeldt är numera avskydd även inom Moderaterna.
Reinfeldt har blivit en slags skuggfigur, ett ogräs, som kör sitt eget race nu.
Helt utan associationer till sitt parti.

Han har inte gett några intervjuer. Det är klart en kupp mot SvFF.
Klubbarna bör genast lägga in protester mot valförfarandet.
Vad fan gjorde sossebroilern Ygeman där ?
Vem är huvudman för SvFF ?
Man kan klaga hos huvudmannen ?
Idrottsministern ?

Ingen som vill se till att Reinfeldt får Skatteverket på sig ?
Tydligen har han hållit sig utomlands ganska mycket ?

Man kan även lägga in protest mot Svenska Spel Sport att inte spela på svenska matcher.
Början till det här eländet har börjat med att Djurgårdens IF plockade fram
honom som kandidat. Så ett allvarligt snack kan behövas med DIFs funktionärer...

Hur många livvakter hade han med sig ?
Ett dussin eller två dussin ?
Han vill glida omkring i det livet troligen, som en skuggfigur ?

Knappast troligt att han är ute ur leken! Ulf Kristersson söker råd och hjälp hos Fredrik Reinfeldt. De är goda vänner!
Citera
2023-03-25, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Enligt min snabba googling var det bara Bajen och AIK som motsatte sig. Djurgården var märkligt nog för.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/stockholms-ff-stottar-reinfeldt-aik-och-bajen-gick-emot-pa-arsmote/
https://www.expressen.se/sport/fotboll/stockholms-fotbollforbund-stottar-fredrik-reinfeldt/

Står ju att Djurgården röstade emot.

Klubbar som står bakom Reinfeldt:

Distrikt bakom Reinfeldt:

Totalt 88röster

Klubbar som är emot Reinfeldt:

Distrikt emot Reinfeltd:

Totalt 77röster

Sen ett antal klubbar som inte har bestämt sig eller vill uppge vem de röstade på:

Distrikt som inte vill berätta:

Klubbar som inte svarat::

Stockholms distrikts 18röster var avgörande.
Senast redigerad av Frakta99 2023-03-25 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in