2023-03-24, 02:05
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Så jävla tragikomiskt att höra NATO-muppar kalla andra för femtekolonnare.
Dom är själva femtekolonnare, men förstår det inte ens själva. Går andras ärenden och hjälper med sina begränsade intellektuella medel till att knuffa hela Europa mot ett nytt världskrig.

Det hade kunnat bli fred närsomhelst under det här kriget, om vi hade givit fan i att elda på det och istället tillåtit att fredsförhandlingar ägt rum. Faktum är att det inte ens hade behövt bli krig, om man från början hade respekterat Rysslands geopolitiska intresse av ett neutralt Ukraina.

Kan ärligt säga att jag inte bryr mig jättemycket om det Ukrainska folket. Inte mer än vad du gör. Och inte mer än jag bryr mig om irakiska eller ryska folket. Jag skulle dock helst vilja att att USA & England inte ska styra Europas hand genom NATO. Tycker att vi borde göra det som är gynnsamt för oss själva. Dvs att återskapa en god relation med Ryssland, vilket skulle vara gynnsamt för båda parter. Vi kan laga Nord Stream, och Tyskland kan få behålla sin industri. USA skulle gnissla tänder såklart, men det kanske vi kan leva med trots allt.
Jag var totalt emot Nato innan 24 februari 2022, jag är egentligen emot det nu också men som läget ser ut, med en psykotisk gubbe som går runt i sina högklackade skor och hotar allt som rör sig med kärnvapen, så vill jag att vi blir medlemmar, gärna igår.
Så att du kallar mig Nato-nörd har du alla Kremlins och tacka för.
Att du ens tar upp om fredsförhandlingar, som om inte väst försökte det in i det sista och sen kollade jag i 10 sek på din posthistorik och det va som jag misstänkte, det var prat om giftsprutor, feminism och invandring, ni är fan stöpta i samma form, det är helt otroligt!
Det är under min värdighet och försöka förklara något för din typ, ni var blåsta innan kriget och inte har det här gjort att ni tänker annorlunda, så jag skriver inget mer.
Citera
2023-03-24, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kriget är slut först när gränsen år återställt som den var 2013.
Eller 1983.
Citera
2023-03-24, 04:42
Medlem
Det är enkelt, bara Ukrainare tillsammans avgör när och hur fred ska komma. Självklart ska vi stödja dem att återta sitt land inklusive Krim om det är det som de önskar. Sedan så är ju även ryssar ansvariga till kriget och ska tvingas betala hela slutnotan och vi måste lägga upp en plan hur omvärlden ska få bort den utbredda fascismen i Ryssland. Putin med ledarskikt ska ha ett nackskott i Lubljankas källare.
Citera
2023-03-24, 06:09
Avstängd
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Xi är i Moskva med en plan för fred. USA varnar för att fred skulle kunna "frysa kriget på Rysslands villkor".

https://www.theguardian.com/world/20...ace-in-ukraine

Är det USA och dess knähundar i väst (=vi) som driver kriget? USA bara skyfflar in mer vapen, ukrainare dör och Europa utarmas ekonomiskt. Precis som under andra världskriget när USA till sist klev in, deltog i avslutningen och krävde tillbaka de lån de givit under kriget.

Har de mindre, europeiska länderna (som t.ex. Sverige och Tyskland) varit för effektiva och struntat i imperialism och krig utan bara skapat sitt eget välstånd och därför måste slås ut eftersom vi kan konkurrera med stormakterna?

Är det USA som driver kriget vidare och motsätter sig en fredsplan?

Blir det "Zelenskydoktrinen" (helt manipulerad av USA) som kommer att pressas igenom: "Vi måste kriga tillbaka varenda tum av landet, Krim också." (= kan aldrig fungera)

Ryska naturtillgångar + tysk, svensk ... know how - USA skulle tappa ledningen.

Tyvärr sitter det 3000 lumparfanatiker på det här forumet med iq under rumstemperatur som skriker rysstroll såfort någon sund idè dyker upp. All diskussion är tyvärr paj här.

Östra Ukraina har redan varit "självständigt" med Rysk hjälp under snart 10 år. De som absolut ville tillhöra Ukraina har redan lämnat den sidan i stort. De som är kvar vill ha fred.

Att tvinga tillbaka den sidan till Ukraina genom krig som spiller 100.000-tals liv. Vem är det som vill det? Vem är det i Ukraina som vill skicka sin Far till fronten för att slaktas av Ryskt artilleri? För att tvinga tillbaka den sidan av landet till en jude som gick till val på att skapa mer fred?

Det finns bara förlorare bland folken på båda sidor. Samt vinnare i vapenindustrin, lobbyister, betalda politiker och såklart krigsfanatikerna i NATO som äntligen får testa sina krigslekar.

Fram med sunda ideer som får slut på kriget omedelbart. Helt rätt av Xi och Kina.
Citera
2023-03-24, 07:55
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Du är alltså efterbliven. Eller du ar kanske inte svensk? Man är inte efterbliven som ryss menar du? Omvärldens syn på ryssar är just att de är politiskt efterblivna, och det rejält.

Ryssar har helt klart en hel efterblivenhet i sig, men du har fel i ditt uttalande om omvärlden, många länder stöttar Ryssland, utfärdar inga sanktioner mot Ryssland och är anti NATO. Du tror omvärlden men i själva verket är det vad som brukar kallas Väst som bestämt sig att välja Ukraina.

Ponera att vi får fred istället för kärnvapenkrig, vore inte det trevligt? Ett par regioner i världens mest korrupta land tillhör ett annat korrupt land. Vad är det med det som förstör era liv?

Ryssland och dess allierade kommer troligtvis fortsätta ställa till problem för väst framöver oavsett, vi kanske skall välja våra strider på ett annat sätt.
Citera
2023-03-24, 08:05
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag var totalt emot Nato innan 24 februari 2022, jag är egentligen emot det nu också men som läget ser ut, med en psykotisk gubbe som går runt i sina högklackade skor och hotar allt som rör sig med kärnvapen, så vill jag att vi blir medlemmar, gärna igår.
Så att du kallar mig Nato-nörd har du alla Kremlins och tacka för.

Jag tror jag använde termen NATO-mupp, inte NATO-nörd.
Att vara nörd innebär ofta att man är kunnig inom ett ämne och det tror jag inte att du är.

Varför var du emot NATO innan då? Var det av moraliska skäl?

Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Att du ens tar upp om fredsförhandlingar, som om inte väst försökte det in i det sista och sen kollade jag i 10 sek på din posthistorik och det va som jag misstänkte, det var prat om giftsprutor, feminism och invandring, ni är fan stöpta i samma form, det är helt otroligt!
Det är under min värdighet och försöka förklara något för din typ, ni var blåsta innan kriget och inte har det här gjort att ni tänker annorlunda, så jag skriver inget mer.

Kan du vara specifik i vad du menar med att "väst har försökt in i det sista" med fredsförhandlingar?

Det enda exemplet jag i sånt fall kan komma på är när Olaf Scholz försökte mäkla ett avtal mellan Zelensky och Putin där Ukraina skulle förbinda sig att inte gå med i NATO. Och det var Zelensky som sa nej till det, inte Putin.

https://www.sott.net/article/466262-...-offensive-WSJ

I övrigt är det ju så att det är Zelensky som upprepade gånger har nobbat fredsförhandlingar, ivrigt påhejad av bla Boris Johnson.

Själva trådens ämne är ju ytterligare ett övertydligt exempel på detta. USA och England vill inte ha fred. Vi ska rida hästen Ukraina till döds och sen hoppar vi av och fortsätter slåss till fots, verkar vara planen.
Citera
2023-03-24, 08:06
Medlem
TS ær en riktig Cuck, kriget ær slut nær orcerna har læmnat landet, de vet att de førlorar just nu och førsøker roffa åt sig så mycket de kan, om du ertappar någon som har sex med din fru. låter du dem avsluta som kompromiss också?
Citera
2023-03-24, 08:18
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Förklara min naivitet
Jag gjorde ju det i samma jävla meddelande?
Citera
2023-03-24, 10:12
Medlem
bagge1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ja utan att tveka. Finns ingen mening att leva i ett Europa där Ryssland tillåts invadera och ockupera sina grannländer utan konsekvenser. Sen att du är villig att offra miljoner oskyldiga människors av egna egoistiska skäl får du själv stå för.

Vi ser helheten och förstår att det hade kunnat vara vi själva eller våra familjer som blev plundrade, torterade, våldtagna och mördade av ryssar. Du ser bara dig själv.

Det är ju du som inte vill ha fred och vill offra miljontals människoliv? Varför projicerar du det på mig?

Jag tycker inte Rysslands invasion av Ukraina var rätt. Men det finns krig som USA har startat som har haft ännu mindre motivering/grund än vad Ryssland hade för Ukraina. Tänker tex då på USA: s invasioner av Irak och Syrien.

Om det hade funnits någon rättvisa så hade de amerikanska ledarna varit efterlysta av Haag-domstolen för krigsbrott.

Det kan bara bli fred genom villkorslös kapitulation eller genom förhandlingar. Ryssland kommer inte att kapitulera, utan det kommer eskalera till kärnvapenkrig. Alternativet som återstår är förhandling, eller att Ukraina kapitulerar.
Citera
2023-03-24, 10:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du menar att om de som bor i skåne vill tillhöra danmark, så ska skåne byta nationalitet?
a) Vad händer med den (i så fall) minitoritet i skåne som INTE vill vara danska?
b) är inte lösningen att de idioter i skåne som vill vara danska, flyttar till danmark?
Ett flertal Snapphanar flyttade ju till Danmark men, blev inte nöjda å flyttade tillbaks igen.
Citera
2023-03-24, 11:20
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Jag tror jag använde termen NATO-mupp, inte NATO-nörd.
Att vara nörd innebär ofta att man är kunnig inom ett ämne och det tror jag inte att du är.

Varför var du emot NATO innan då? Var det av moraliska skäl?

Kan du vara specifik i vad du menar med att "väst har försökt in i det sista" med fredsförhandlingar?

Det enda exemplet jag i sånt fall kan komma på är när Olaf Scholz försökte mäkla ett avtal mellan Zelensky och Putin där Ukraina skulle förbinda sig att inte gå med i NATO. Och det var Zelensky som sa nej till det, inte Putin.

https://www.sott.net/article/466262-...-offensive-WSJ

I övrigt är det ju så att det är Zelensky som upprepade gånger har nobbat fredsförhandlingar, ivrigt påhejad av bla Boris Johnson.

Själva trådens ämne är ju ytterligare ett övertydligt exempel på detta. USA och England vill inte ha fred. Vi ska rida hästen Ukraina till döds och sen hoppar vi av och fortsätter slåss till fots, verkar vara planen.
Jag är så pass kunnig att jag använder den svenska förkortningen Nato och inte den engelska förkortningen NATO som du använder, fast din text är på svenska.
USA och Turkiet är två länder jag inte vill ingå i en försvarsallians med, men i alla fall USA är änglar om man jämför dom med skurklandet Ryssland.
Vi har klarat oss utan Nato innan så det fanns ingen anledning och gå med dom, men det var som sagt innan Putin fick en psykos i sin bunker under pandemin och tittat på alldeles för många dokumentärer om USSR och fick stormaktsvansinne.

Macron var i Moskva och pratade i telefon många gånger med Putin för och få han och inte invadera, sista samtalet var bara någon dag innan han invaderade Ukraina, men KGB-agenten ljög som vanligt och tyckte det var intressantare och spela ishockey, istället för och prata om fred.
Här kan du se en bra dokumentär om Macrons försök att få han på andra tankar, men det var totalt meningslöst.https://www.svtplay.se/video/j16gX4L...n-ringde-putin
Citera
2023-03-24, 11:26
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jag tycker inte Rysslands invasion av Ukraina var rätt. Men det finns krig som USA har startat som har haft ännu mindre motivering/grund än vad Ryssland hade för Ukraina. Tänker tex då på USA: s invasioner av Irak och Syrien.

Ja där kom den ja. Du vet att det inte går att försvara vad Ryssland gör mot sina grannländer så du gör som alla andra ryzz-troll och börjar prata om något helt annat.

Kul att du nämner Syrien... landet som Ryssland bombade sönder och döda fler civila än isis...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback