Idag, 06:58
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Carina Bergfeldt har blivit en medial diva
https://www.dn.se/kultur/svt-om-cari...blev-otydligt/
Det är är nog problematiskt på SVT, Konsum eller den lokala veganbutiken är det som gäller.
Citera
Idag, 07:08
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror du verkligen på det….?
Det gör inte jag. Det finns väl ingen kvinna i hela världen som egentligen vill att en barn hon bär och föder ska växa upp helt utan en mor. Det strider mot biologin.

Det är nog troligare att ”mag-mamman” sa så för att hon därmed skulle kunna få en rejäl slant. Insatta personer uppger att priset ligger kring 1/2 - 1 miljon till kvinnan som bär barnet, med omkostnader, äggdonator etc på 2 miljoner totalt. Kanske mer om barnet ska levereras till två bögar och inte till ett heterosexuellt par som kanske båda är genetiska föräldrar.
Förhoppningsvis vill ingen kvinna att hennes barn ska växa upp hos en judebög i pensionsåldern o hans beridare.
Undrar vad Bergfeldt svarat om en svennebanan varit där o berättat att han ville ha ett ariskt barn?
Citera
Idag, 07:51
Medlem
vitvalens avatar
Bögar, flator och impotent medelklass som köper designade ungar från vad som bäst kan beskrivas som mänskliga inkubatorer. Charmigt verkligen.
Citera
Idag, 12:21
Medlem
Är Carina Bergfeldt och SVT opartiska?
Citat:
SVT har strikta regler för reklam och medarbetare som släpper böcker med mera. På sin hemsida skriver SVT att huvudregeln i deras medarbetarpolicy är att medarbetare ”inte ska medverka i reklam eller säljfrämjande aktiviteter”, och att policyn är extra viktig för personer som kan ses som företrädare för SVT, till exempel programledare.

Trots det syns Carina Bergfeldt på första sidan på reklambladet som medföljer ICA:s kundtidning Buffé med en upplaga på 2,3 miljoner exemplar där hon gör reklam för sin ljudbok “En bra dag att dö” som släpps i slutet på mars.
https://petterssonsblogg.se/2023/03/...svt-opartiska/
Citera
Idag, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Är Carina Bergfeldt och SVT opartiska?

https://petterssonsblogg.se/2023/03/...svt-opartiska/
SVT har ju väldigt robusta regler.

Det är den här problematiska människan som inte vet var gränsen mellan privatpersonen och yrkesrollen går.
Citera
Idag, 13:14
Medlem
shtb22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
ehhh - de kan säga upp sig om de inte gillar jobbet?
Du kanske ska bli gamla nog at veta vad ett jobb är innan du skriver mer...

Det kan de som ställer upp som surrogatmödrar också göra, alt tacka nej att ingå något ens någon gång.

Citat:
För övrigt var det ju inte så lite nazistvarning på det hela. De hade ju en dröm om att skapa perfekta ariska barn med perfekta egenskaper.

Jag skrev att jag tyckte just den biten var skev.

Citat:
Visst - ingen önskar sig ett sjukt barn, men en befruktning är ju lite som rysk roulette.

Varför då?
Citera
Idag, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shtb22
Det kan de som ställer upp som surrogatmödrar också göra, alt tacka nej att ingå något ens någon gång.

Jag skrev att jag tyckte just den biten var skev.

Varför då?
Jag gissar at du själv är ett barn eftersom du inte inser skillanden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback