Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-18, 20:39
  #1
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
En av förra året sleeper hits är min tanke efter att jag spenderat cirka 35 timmar med detta spel. På ytan ett vanligt Bandai Namco Action RPG som vi sett många gånger tidigare (Tales of/Anime adaptations/Code Vein osv). Men tycker dom prickat väldigt rätt med just Scarlet Nexus som gör att det ändå står ut från mängden. Inte minst med gameplay och främst combat. Blanding av melee och användande av Kinetic powers. Flera olika Party members med deras olika typer av pshychic powers allt från Pyrokinesis till clairvoyance med mer. Sen kan man kombinera dessa med varandra för att ta ned enemies. och måste också då många fiender är anpassade efter att du just ska använda dessa krafter. Fast and fluid skulle jag kalla combat för. Deras bästa hittills och slår både Code Vein och Tales of spelen. Finns väldigt mycket variation i hur du utnyttjar krafterna. Älskar också fiendedesignen. Musiken är bra. Storyn intressant om än lite underutvecklad. Två olika stories med två olika spelbara karaktärer. Väl värt att gå igenom dom båda.

Inte utan sina fel dock. Side quests är dötrista "kill enemies with". Ganska trista karaktärer tyvärr och som sagt storyn hade kunnat utvecklats lite mer. Sen blandar man cutscenes med Visual novel stil bildspel. Eller Skits om man ska jämföra med Tales of pelen. Går för mycket fram och tillbaka och blir inget bra i slutändan.

Gillar man Action JRPGs skulle jag rekommendera att kika i detta spel. Finns på PC/XBOX och PS. Crossgen. En stark 8a skulle det få av mig. Hoppas på en fortsättning.
Citera
2023-03-23, 15:51
  #2
Medlem
Benyameans avatar
På rea just nu på PlaystationStore, blir ett köp den 27:e!
Återvänder till tråden med mina tankar när jag spelat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback